کد خبر: 44124 A

بهروز غریب پور به سراغ "خواجوی کرمانی" رفت/ حرکت به سمت تئاتر زنده

بهروز غریب پور به سراغ "خواجوی کرمانی" رفت/ حرکت به سمت تئاتر زنده

بهروز غریب پور از آماده شدن متنی بر مبنای اثر خواجوی کرمانی خبر داد.

ایران آرت، بهروز غریب پور سرپرست گروه تئاتر "آران" و کارگردان اپراهای عروسکی مختلف، درباره فعالیت این گروه تئاتر در ماه‌های باقیمانده سال ۹۸ گفت: به زودی و در ادامه رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه "آران"، از ۱۱ دی به ترتیب اپراهای "رستم و سهراب" و "مکبث" به صحنه می‌روند و برنامه ریزی مان بر این است که تا پایان سال ۲ یا ۳ اثر دیگر گروه نیز اجرا شوند.

وی یادآور شد: برای گروه تئاتر "آران" ماه‌های درخشانی سپری شد زیرا رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه در سال جاری موج جدیدی از تماشاگران را جذب کرد که این اتفاق برایم بسیار جذاب بود.

غریب پور درباره برنامه ریزی برای تولید اپرایی جدید، اظهار کرد: پیشنهادی از سوی مسئولان فرهنگی استان کرمان برای تولید اپرایی عروسکی به منظور بزرگداشت شأن خواجوی کرمانی ارائه شد. در این خصوص سفری هم به کرمان داشتم. بعد از یکسال متن اپرای "همای همایون" بر اساس یکی از مثنوی‌های بی نظیر خواجوی کرمای به اتمام رسید. گروه ما برای تولید این اپرا اعلام آمادگی کرده ولی هنوز قراردادی با ما منعقد نشده است. البته واسطه این پروژه بنیاد فرهنگی رودکی است که طبیعتاً به دلیل تغییر مدیریت بنیاد، مدت زمانی تا از سرگیری روند تولید این پروژه لازم است.

به گزارش مهر، این کارگردان تئاتر درباره اینکه آیا قصد اجرای تئاتری زنده بعد از چند سال تولید اپراهای عروسکی دارد یا نه، تأکید کرد: تئوری اپرای عروسکی ایرانی طبعاً نباید تحت تأثیر یک رشته اعمالی قرار گیرد که آن را متوقف کند. من اصولی داشتم که این اپرا باید اصول و چارچوب لازم را داشته باشد تا در اجرا نیز به شاخصه‌های خود دست پیدا کند. خوشبختانه در حال حاضر اپرای عروسکی ایرانی جایگاه خود را در بین مردم و جهان پیدا کرده و نباید متوقف شود.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: بسیار مایلم که به صحنه تئاتر برگردم و برای این منظور هم متونی را نوشته و هم آثاری را آداپته کرده ام. به محض اینکه مطمئن شوم در روند تولید و اجرای اپرای عروسکی ایرانی وقفه‌ای ایجاد نمی‌شود، اثری را روی صحنه تئاتر خواهم برد.

 

بهروز غریب پور خواجوی کرمانی اپرای همای همایون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین