کد خبر: 44976 A

اجرای متنی شیرین از آرتور میلر/ نمایش دردسرهای چند همسری در تئاتر

اجرای متنی شیرین از آرتور میلر/ نمایش دردسرهای چند همسری در تئاتر

کارگردان نمایش "سقوط در کوه مورگان" این اثر را دارای شیرینی دانست که می‌تواند در این شرایط لبخند را به مخاطب هدیه کند.

ایران آرت، منیژه محامدی که این روزها نمایش «سقوط در کوه مورگان» را اجرا می‌کند، گفت: خیلی کم اتفاق می‌افتد نمایشی شیرین اجرا کنم و بیشتر نمایش‌هایم تلخ و اجتماعی بوده‌اند. این بار تصمیم گرفتیم نمایشی شیرین اجرا کنیم که لبخندی هم بر لب تماشاگر بنشاند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: اما اتفاقاتی که در چند وقت اخیر رخ داد، تاثیری بسیار منفی بر بازیگران و تماشاگران ما گذاشت. این ماجراها حتی بر حضور تماشاگران و ارتباط آنان با نمایش اثرگذار بود. در حالیکه پیش از اجرایمان فکر می‌کردم این نمایش می‌تواند کمی به تماشاگران خسته امروز آرامش ببخشد.

به گزارش ایسنا، محامدی با بیان اینکه اجرای نمایشش چندین بار به دلیل اتفاقات گوناگون با تعطیلی رو به رو شده است، افزود: به هر حال این وضعیت نامطلوب فقط برای گروه ما پیش نیامده است.

این استاد دانشگاه که نمایش «سقوط در کوه مورگان» را بر اساس متنی از آرتور میلر نویسنده آمریکایی روی صحنه می‌برد، درباره انتخاب این متن نیز گفت: بچه‌های گروه از اجرای نمایشنامه‌های تلخ خسته شده و به حالت غرغر افتاده بودند. این نمایشنامه چهارمین متن از شش نمایشنامه‌ای است که از میلر ترجمه کرده‌ام و فکر کردم آن را انتخاب کنیم چون گرچه این هم یک متن اجتماعی است ولی مدلش با نمایش‌های قبلی‌مان متفاوت است.

محامدی در پاسخ به این پرسش که آیا به دلیل مباحثی که پیش‌تر درباره مساله چندهمسری مطرح شده بود، چنین نمایشنامه‌ای را برای اجرا انتخاب کرده است، توضیح داد: برحسب تصادف این متن به موضوعات مطرح شده در جامعه نزدیک شد و البته اتفاقی خوشایند است چون ما تئاتر کار می‌کنیم که حرفی برای گفتن داشته باشیم. البته نمایشنامه "میلر" همین است و ما فقط آن را کوتاه کرده‌ایم.

این کارگردان معتقد است به هر حال دیدن این نمایش برای زنانی که جرات مقابله ندارند، موثر است و شاید به آنان کمک کند که بر این ترس چیره شوند.

منیژه محامدی در پایان صحبتش گفت: تنها ۹ شب از اجرای ما باقی مانده و امیدوارم در این شب‌ها اتفاق خاصی نیفتد و اجراهای پایانی خوبی داشته باشیم و تماشاگرمان، ۷۵ دقیقه‌ی خوش داشته باشد و دمی آرامش پیدا کند.

 

آرتور میلر منیژه محامدی سقوط در دره مورگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین