کد خبر: 48916 A

تئاتری که با ۳.۵ میلیون تماشاگر رکورد زد

تئاتری که با ۳.۵ میلیون تماشاگر رکورد زد

در نمایش "فرانکشتاین" که اخیرا فیلم آن در یوتیوب عرضه شده، بندیکت کامبربچ و جانی لی میلر ایفای نقش می‌کنند.

ایران آرت: از زمانی که شیوع ویروس کرونا سالن‌های تئاتر دنیا را به تعطیلی کشاند، برخی کمپانی‌های بزرگ تئاتری به فکر فراهم کردن امکانی ویژه برای مخاطبانِ در قرنطینه‌ خود افتادند. تئاتر ملی لندن یکی از کمپانی‌های مشهور تئاتری دنیاست که برهمین اساس تصمیم گرفت آرشیو تصویری خود را به صورت رایگان و در مدتی محدود برای علاقه‌مندانش در سراسر دنیا باز کند و به این ترتیب چند نمایشی را که فیلمبرداری شده بودند در یوتیوب به عنوان نمایش خانگی "تئاتر ملی لندن" عرضه کرد.

به گزارش ایسنا، نمایش "فرانکشتاین" که از اولین آثار معرفی شده تئاتر ملی لندن برای پخش آنلاین رایگان در یوتیوب بود، اقتباس شده از رمانی به همین نام به نویسندگی مری شلی است که سال ۱۸۱۸ نوشته شده بود و نیک دیر (Nick Dear)  (دارنده جایزه بفتا) نمایشنامه "فرانکشتاین" را بر اساس آن رمان نوشته است.

اولین اجرای این نمایش سال ۲۰۱۱ به کارگردانی دنی بویل با بازی بندیکت کامبربچ و جانی لی میلر در لندن روی صحنه رفت. این دو بازیگر ایفاگر دو نقش اصلی نمایش بودند که در یک نسخه‌ی دیگر نقش‌های خود را جابجا کرده و این عدد ۳.۵ میلیون بار تماشای آنلاین این نمایش، مربوط به هر دو نسخه است.

در همان سال ۲۰۱۱ و در میانه‌های اجرای "فرانکشتاین" فیلمبرداری از نمایش به عنوان یکی از برنامه‌ریزی‌های جانبی تئاتر ملی لندن انجام شد تا این محصول بعد از مدتی، روی پره سینما برای مخاطب جهانی نمایش داده شود. به این ترتیب سال ۲۰۱۲ و در سه ماه محدود نسخه‌ی تصویری فرانکشتاین روی پرده رفت که البته این اکران تئاتری در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هم خیلی محدودتر تکرار شد که در نهایت حدود ۸۰۰ هزار نفر آن را در "سینما" توانستند تماشا کنند.

حالا در سال ۲۰۲۰ تئاتر ملی لندن این دو نسخه‌ی تصویری را پس از همه‌گیری کرونا در قالب پخش خانگی به مخاطبانش ارائه کرد که با استقبال میلیونی روبرو شد و علاقه‌مندان ایرانی هم فرصت مغتنمی برای دیدن این اثر  و نیز چند نمایش دیگر این کمپانی پیدا کرده‌اند.

 

تئاتر نمایش بندیکت کامبربچ فرانکشتاین جانی لی میلر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین