کد خبر: 49320 A

مخالفت مردم بریتانیا با بازگشایی تئاترها و کنسرت‌ها

مخالفت مردم بریتانیا با بازگشایی تئاترها و کنسرت‌ها

کمترین علاقه برای اجرا‌های زنده در چهار ماه آینده به دو حوزه تئاتر و کنسرت برمی‌گردد.

ایران آرت: ورایتی در گزارشی جدیدی از یک همه پرسی از تماشاگران رویداد‌های هنری و نمایش در بریتانیا نوشت که تنها ۱۹درصد از مردم پس از بازگشایی سالن‌ها برای تماشای اجرا‌های زنده به سالن‌ها خواهند رفت.

کمپانی ایندیگو این پرسشنامه را برای ۱۹۲ سازمان فرهنگی و سالن‌های نمایش فرستاد که این سالن‌ها شامل رویال آلبرت هال، سات بنک سنتر، باربیکن و... می‌شد.

از روز شانزدهم ماه مارس درب تمام سالن‌های اجرا‌های زنده و هنری در بریتانیا بسته شده است. بیش از هشتاد و شش هزار نفر در این همه پرسی شرکت جستند.

به گزارش میزان، ۴۷ درصد از پاسخ‌ها به اهالی تئاتر، ۲۹ درصد مراکز هنری، ۱۵ درصد سالن‌های برگزاری کنسرت، ۵ درصد گروه‌های ارکستر، گرو‌های باله واپرا ۵ درصد ودیگران ۳ درصد در همه پرسی شرکت کردند.

با وجودی که ۹۳ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که دلشان برای اجرا‌های زنده تنگ شده است، ۷۴ درصد دلشان برای اخبار و شایعه‌های هنری تنگ شده و تنها ۱۷ درصد اعلام کردند که از حالا برای رویداد‌های زنده هنری در آینده، حاضرند پیش خرید انجام بدهند.

۳۵ درصد برای اجرا‌های ماه‌های سپتامبر/اکتبر، ۲۴ درصد برای اجرا‌های نوامبر/دسامبر و ۲۶ درصد برای اجرا‌های ژانویه و ماه‌های بعد از آن بلیت پیش خرید می‌کنند. فقط ۴ درصد از ان‌ها حاضراست برای اجرا‌های ماه ژوئن بلیت تهیه کند. این آمار ۵ درصد برای ماه ژوئیه و ۴ درصد برای ماه اوت است.

در مجموع ۴۱ درصد ترجیح می‌دهند برای ۴ ماه آینده بلیت هیچ اجرایی را پیش خرید نکنند. در کل ۱۹ درصد حاضرند در صورت بازگشایی سالن‌ها در این سالن‌ها اجرا‌های زنده را تماشا کنند و از میان این ۱۹ درصد، گروه سنی بالای ۶۵ سال ۱۴ درصد و زیر ۳۵ سال ۲۶ درصد هستند.

براساس این آمار کمترین علاقه برای اجرا‌های زنده در چهار ماه آینده به دو حوزه تئاتر وکنسرت برمی گردد.

۷۵ درصد از پاسخ دهندگان با رعایت فاصله اجتماعی در محل اجرا‌ها احساس امنیت بیشتری دارند. این پروتکل رعایت فاصله اجتماعی شامل پرهیز از حضور در صف‌های طولانی (۷۲ درصد)، حضور کمتر جمعیت در محل‌ها (۷۶ درصد) و فاصله دو متری میان صندلی‌ها (۶۵ درصد) می‌شود.

۷۸ درصد از پاسخ دهندگان اهل بریتانیا، ۱۱ درصد اهل ولز، ۸ درصد اهل اسکاتلند، ۲ درصد از گروه‌های برگزار کننده تور و یک درصد اهل ایرلند بوده اند.

 

تئاتر کنسرت تئاتر برادوی تئاتر لندن تئاتر وست اند لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین