کد خبر: 52300 A

چه‌گوارا در تئاتر ایران چه می‌کند؟

چه‌گوارا در تئاتر ایران چه می‌کند؟

مهران رنجبر قصد دارد در نیمه دوم سال جاری نمایش "چه گوارا" نوشته حمیدرضا نعیمی را روی صحنه ببرد.

ایران آرت: مهران رنجبر نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر که سال گذشته نمایش "مارلون براندو" را روی صحنه برده بود، درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی گفت: در ادامه پرتره‌هایی که بر صحنه تئاتر اجرا کردم، قصد داشتم نمایش "آقامحمدخان" را روی صحنه ببرم ولی منصرف شدم و با توجه به شرایط امروز خیلی دوست داشتم که نمایش "چه گوارا" را اجرا کنم.

وی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه نمایشنامه "چه گوارا" توسط حمیدرضا نعیمی در سال ۸۷ نوشته شده، یادآور شد: بعد از ۱۵ سال این اولین بار است که نمایشنامه‌ای غیر از آثاری که نوشته‌ام، روی صحنه خواهم برد.

رنج بر درباره مقطع زمانی مدنظر از زندگی چه گوارا در نمایشنامه نوشته شده، افزود: نمایشنامه "چه گوارا" لحظه دستگیری و اعدام او در بولیوی را به تصویر می‌کشد.

کارگردان نمایش‌های "استیو جابز" و "مارلون براندو" با بیان اینکه نمایش "چه گوارا" پروژه بزرگی است، گفت: این نمایش دارای ۱۰ نقش اصلی و حدود ۴۰ بازیگر زن و مرد است که باید در زمینه اپرا و پرفورمنس تجربه داشته باشند.

وی ادامه داد: هنوز در مرحله انتخاب بازیگر هستیم. در بحث آهنگسازی نیز با نیکان ابراهیمی مذاکره کرده‌ام. وحید لک نیز به عنوان تهیه‌کننده این اثر حضور دارد.

رنجبر با اشاره به اینکه نمایشنامه "چه گوارا" توسط حمیدرضا نعیمی بازنویسی جزیی خواهد داشت، درباره زمان اجرای نمایش تأکید کرد: قطعاً نمایش "چه گوارا" را در سال جاری روی صحنه خواهیم برد.

این هنرمند تئاتر در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تنها در مقام کارگردان "چه گوارا" حضور خواهد داشت، تصریح کرد: این نمایش یکی از بهترین آثارم در مقام کارگردان است که روی صحنه خواهم برد.

 

تئاتر چه گوارا مهران رنجبر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین