کد خبر: 53237 A

درختی که هنرمندان به یاد عباس جوانمرد کاشتند/ عکس

درختی که هنرمندان به یاد عباس جوانمرد کاشتند/ عکس

درختی به یاد و نام مرحوم عباس جوانمرد بنیانگذار گروه "هنر ملی" و از بانیان و موسسین تماشاخانه سنگلج کاشته شد.

ایران آرت: مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس تماشاخانه سنگلج شنبه 19 مهرماه به دلیل بیماری کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی به شکلی متفاوت و با حضور معدودی از هنرمندان در پارک شهر( مقابل تماشاخانه سنگلج) برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، در این مراسم که با حضور اسماعیل خلج، بهزاد فراهانی، قادر آشنا مدیر کل اداره هنرهای نمایشی، سعید شاه‌میر (معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 12)، مصطفی عرفانیان (شهردار ناحیه دو منطقه 12) و تعدادی دیگر  از هنرمندان  برگزار شد، درختی به یاد و نام مرحوم "عباس جوانمرد"؛  بنیانگذار گروه "هنر ملی" و  از بانیان و موسسین تماشاخانه سنگلج کاشته شد.

بهزاد فراهانی که خود از اعضای گروه هنر ملی بوده در این مراسم درمورد شخصیت هنری عباس جوانمرد و اهمیت جایگاهش در شکل‌گیری جریان تئاتر حرفه‌ای گفت: "عباس جوانمرد اولین کارگردان تئاتری است که توانست تئاتر را  به بیرون از مرزهای ایران برده و نمایشهایش را در فستیوال های معتبر جهانی به اجرا درآورد. آثار عباس جوانمرد به لحاظ تکنیک تئاتری بسیار پخته و در درجه بالایی قرار داشت. او در تربیت بازیگران گروه بسیار موفق بود و  به مقوله بیان در بازیگری  بسیار اهمیت می داد. به طوری که تمام اعضای گروه هنر ملی در این مورد سرآمد زمانه خود بودند."

فراهانی که خود را از اعضای با وفای گروه هنر ملی می‌داند، افزود: "عباس جوانمرد در آثارش همواره به سراغ متن ها و کاراکترهای پر چالش می‌رفت و با آن دست و پنجه نرم می‌کرد.."

https://cdn.isna.ir/d/2020/10/10/3/61754025.jpg

شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر نیز در سخنانی کوتاه درباره اهمیت تماشاخانه سنگلج اذعان کرد:  "این‌گونه مراسمها نشانه ارج نهادن به ارزشهای فرهنگی کشور است و توجه مدیریت تماشاخانه سنگلج به این موضوعات حتی در شرایط سخت امروز شایسته تقدیر است."

فهیمه رحیم نیا، داود فتحعلی بیگی، مریم کاظمی، محمدرضا الوند، مهدی ربیعی، مهدی افشین‌نژاد(معاون تماشاخانه)، محسن حسن‌زاده( مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی)، نسیم تاجی و...  از دیگر حاضرین این مراسم بودند.

عباس جوانمرد نمایشنامه نویس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین