ایران آرت: نزدیک به ۸۰ نفر از هنرمندان که عمدتا نمایندگان اصناف مختلف تئاتر بودند با گردهم آمدن در مقابل مجلس شورای اسلامی، مطالبات خود را در قالب بیانیه‌ای با نمایندگان مجلس در میان گذاشتند.

اهالی تئاتر از ضمن برشمردن دردهای مردم ایران، هشدار نسبت به وضعیت بغرنج دیگر هنرها پرسش هایی اساسی مطرح کردند و در پایان از نمایندگان مجلس خواستند که برای جلوگیری از تعطیلی دَم‌به‌دَم و روزافزون تئاترهای خصوصی که نقش مهمی در تولید نمایش و بدنه تئاترِ ایران دارند، ردیف بودجه‌ حمایتی درنظر گرفته شود. افزایش بودجه حمایتی از تولید تئاتر در کشور نیز بخش دیگری از خواسته‌های اهالی تئاتر بود.

فیلم: بیانیه اعتراضی هنرمندان تئاتر: لحظات مرگباری بر ملت بی پناه ایران می‌گذرد/از دولتمردان کاری برنمی آید/برای هنر چه کرده اید؟

حمیدرضا نعیمی، نویسنده،بازیگر و کارگردان بیانیه خانه تئاتر خطاب به مجلسی‌ها را قرائت کرد که در بخشی از آن گفته می‌شود: این اشکنامه بیداد فریاد اعتراض و دادخواهی هزاران خانواده هنر شریف ایران است. در بخش هایی از این بیانیه آمده است:" به ما بگوئید برای شکوفایی زبان و شعر و داستان و رمانِ این سرزمین چه کرده‌اید؟ برای تئاتر و سینما چه گامِ بلند و ارزشمندی برداشته‌اید؟ حال و روزِ موسیقی و نقاشی و‌ مجسمه‌سازیِ این روزگارِ ما را چگونه یافته‌اید؟ آیا می‌دانید سرانه‌ی مطالعه‌ی مردمِ ایران چه‌قدر است؟ می‌دانید شمارگانِ چاپِ یک جلدکتاب‌ به چند عدد رسیده است؟ اگر شما نمایندگانِ خانواده‌های تئاتر هم هستید، بگوئید که در این نیم‌قرن کدام برنامه‌ریزی یا مدیریتِ کارآمد و مؤثر را برای سرنوشت و حیاتِ این هنر ِرقم زده‌اید؟...

ارسال نظر