کد خبر: 55903 A

همه چیز درباره جشنواره تئاتر فجر ۳۹/ از بلیت‌فروشی در تئاتر شهر تا پخش آنلاین نمایش‌ها

همه چیز درباره جشنواره تئاتر فجر ۳۹/ از بلیت‌فروشی در تئاتر شهر تا پخش آنلاین نمایش‌ها

دبیر جشنواره می‌گوید: خوشبختانه وضعیت پایتخت بهتر شده و با آرام شدن اوضاع، ستاد مقابله با کرونا نیز اجازه حضور حداقلی تماشاگران را در سالن‌های نمایش داده است.

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: امسال برای برگزارکنندگان جشنواره‌ تئاتر فجر و گروه‌های شرکت کننده، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. برگزاری سی‌ونهمین دوره از این جشنواره تحت‌الشعاع ویروس کرونا است؛ تا جایی که بسیاری معتقد بودند که جشنواره در چنین شرایطی برگزار نشود. در نهایت تصمیم گرفته شد این جشنواره همچون فیلم فجر برگزار شود. هر چند برگزاری آنلاین جشنواره‌ها آزمون و خطاهای خود را دارد، اما باید دید در جشنواره‌ای مانند تئاترفجر که ۳۸ سال از عمرش گذشته، دوره سی‌ونهم چگونه برگزار می‌شود و می‌تواند شکل موفقی از یک جشنواره آنلاین باشد؟

حسین مسافرآستانه، دبیر این دوره از جشنواره تئاتر فجر که به شکل ملی از ۱۱ تا ۲۰بهمن در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، درباره چگونگی برگزاری این دوره از جشنواره به همشهری می‌گوید: "بیشترین برنامه‌ریزی ما برای بخش فضای مجازی و ایجاد زیرساخت‌ها برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره بوده و هست. خوشبختانه وضعیت پایتخت بهتر شده و با آرام شدن اوضاع، ستاد مقابله با کرونا نیز اجازه حضور حداقلی تماشاگران را در سالن‌های نمایش داده است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در روزهای جشنواره هم با حداقل تماشاگر نمایش‌هایی را نیز به شکل فیزیکی روی صحنه ببریم."

بلیت‌فروشی در تئاترشهر و ایرانشهر

 مسافرآستانه با تأکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حضور کم تماشاگران در سالن‌های نمایش توضیح داد که فروش بلیت امسال بسیار کم بوده، اما حتی به شکل مهمان و هنرمند باید بلیت برای تماشای نمایش تهیه‌ شود تا نظارت کامل بر ورود و خروج تماشاگران در سالن‌ها داشته باشیم.

این کارگردان و بازیگر تئاتر ادامه می‌دهد که فروش بلیت تنها در سالن‌های تئاترشهر و سالن‌های ایرانشهر خواهد بود و قیمت بلیت برای تماشای نمایش در فضای مجازی نیز تنها ۱۰ هزار تومان است.

بازپخش ۲۴ ساعتی نمایش‌ها

مدیر اسبق مرکز هنرهای نمایشی درباره نحوه اجرای نمایش‌ها در فضای مجازی نیز می‌گوید: "اجراها ضبط و به شکل آنلاین از پلتفرم‌ها پخش خواهد شد و زمان بازپخش هر نمایش نیز ۲۴ساعت است. با توجه به افتتاح فاز اول تلویزیون تئاتر ما این پلتفرم را برای نمایش آنلاین اجراها درنظر گرفتیم که در کنار آن، پلتفرم تیوال و 2پلتفرم دیگر نیز حضور دارد که در حال رایزنی هستیم."

میزبانی میدان ولیعصر و ایران‌مال

مسافرآستانه درباره جدول اجراها هم توضیح می‌دهد: "برخی از نمایش‌ها مانند هر سال تداخل بازیگر دارند که در تلاش برای یک جدول اجرایی بی‌نقص هستیم. در بخش نمایش‌های محیطی نیز محوطه تالار رودکی برای اجرای نمایش‌ها برای داوران درنظر گرفته شده است و در میدان ولیعصر و ایران‌مال هم اجرای نمایش خیابانی را با کنترل تماشاگران و ایجاد فاصله مناسب خواهیم داشت."

حضور گروه‌های شهرستانی

امسال برخلاف سال‌های دیگر، گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده از دیگر شهرها بیشتر بوده است. مسافرآستانه درباره نحوه حضور این گروه‌ها می‌گوید: "هر گروه به‌مدت ۲ شب در تهران می‌ماند. یک روز اجرا برای داوران خواهد داشت و همچنین ضبط نمایش و یک روز هم می‌تواند نمایش‌ها را تماشا کند."

 

جشنواره تئاتر فجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین