کد خبر: 56008 A

نوید محمدزاده، هوتن و دوستانی که با هم ستاره شدند/ عکس

نوید محمدزاده، هوتن و دوستانی که با هم ستاره شدند/ عکس

اعضای پنج نفره گروه تئاتر تازه بار دیگر در کنار یکدیگر جمع شدند. دو عضو این گروه، نوید محمدزاده و هوتن شکیبا ستاره‌های سینما شده‌اند و بقیه اعضا همچنان در تئاتر می‌درخشند.

ایران آرت: در ابتدای دهه نود چهره‌های جدیدی در تئاتر ایران ظهور کردند که اکنون برخی از آنها ستاره‌های سینما شده‌اند و عده‌ای دیگر در همان مدیوم تئاتر کارهای خلاقانه و متفاوتی را روی صحنه می‌برند و می‌درخشند.

به گزارش ایران‌آرت، یکی از گروه‌های موفقی که در آن سال‌ها تشکیل شد گروه تئاتر تازه بود که اعضای آن را اشکان خیل‌نژاد، یوسف باپیری، نوید محمدزاده، هوتن شکیبا و آرمان کوچکی تشکیل می‌دهند. این گروه همچنان پابرجاست و امروز اعضای آن بار دیگر در کنار یکدیگر جمع شده‌اند.

اشکان خیل‌نژاد، کارگردان تئاتر، تصویری از اعضای پنج نفره گروه تئاتر تازه در صفحه خود منتشر کرد و نوشت: " آدم‌های این قاب خانواده‌ی من‌اند

بیرون این قاب یه خانواده‌ی بزرگ‌تر هم وجود داره. رو صندلی‌های کافه نشستن و تو روزهایی که تاتر تعطیله درمورد قطعه‌ای که همین الان تموم شده با هم حرف می‌زنند.

متوجه شدن برای این‌که به فهم به‌تری از یه صحنه برسن ابتدا باید با جزییات توصیف‌ش کنن؛ چیزی که تو یادشون دادی.

تلاش می‌کنن با انتخاب کلمات دقیق و روشن چگونگی ساخته‌شدن فرم اجرا رو بیان کنن؛ چیزی که از توجه و وسواس‌ت تو انتخاب کلمات یاد گرفتن.

گروهی هم که نوبت اجراشون رسیده می‌آن کنار گوش‌ت پچ‌پچ می‌کنن، مشورت می‌گیرن، برمی‌گردن تو سالن و تا لحظه‌ی آخر تغییر می‌دن و تمرین می‌کنن؛ از تو یاد گرفتن که برای ساختن باید ویران کنن، دور بریزن، تا بیش‌تر تجربه کنن و دیرتر قانع بشن.

بیرونِ این قاب خانواده‌ی بزرگ‌تری گرد هم جمع شدن از دوره‌های مختلف آتلیه، بیش‌تر کنار هم می‌ایستن تا ما، تمرین می‌کنن چه‌جوری با هم فکر کنن، با هم رشد کنن؛ چون تو بارها از ضرورت گروه تو تاتر براشون حرف زدی. چون تمام این‌سال‌ها تاتر و امکان اجتماعی تاتر برای تو یه ضرورت بوده و هست....

خوش‌حال‌م که هشتم بهمن هر سال به دور از تمام روزهایی که تو سفر و کار باهم‌ایم، بهانه پیدا می‌کنم مرور کنم وجودت چه‌قدر بی‌دریغ برای تاتر و گروه‌مون می‌تپه..

تولدت مبارک یوسف باپیری، کلمه‌ی رفیق برات کمه، برادرم"

گروه تئاتر تازه

 

نوید محمدزاده هوتن شکیبا اشکان خیل نژاد یوسف باپیری آرمان کوچکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین