کد خبر: 56712 A

انیمیشن "شهر اشباح" تئاتر شد/ اولین اقتباس از شاهکار میازاکی

انیمیشن "شهر اشباح" تئاتر شد/ اولین اقتباس از شاهکار میازاکی

"شهر اشباح" انیمه معروف و برنده اسکار "هایائو میازاکی" در قالب یک اقتباس نمایشی به روی صحنه تئاتر می‌رود.

ایران آرت: اقتباس نمایشی از انیمیشن "شهر اشباح" با همکاری کامل استودیو جیبلی ژاپن ساخته خواهد شد و "جان کایرد"  که پیش از این با تئاتر "بینوایان" برنده جایزه تونی شده بود نیز کارگردانی آن را عهده خواهد داشت. 

این نخستین باری است که اقتباسی از انیمه معروف "شهر اشباح" روی صحنه تئاتر می رود و قرار است این نمایش اولین بار در فوریه ۲۰۲۲ در توکیو رونمایی شود و کمپانی بزرگ و ژاپنی "توهو" نیز تهیه کننده این نمایش خواهد بود. 

انیمه "شهر اشباح" در سال ۲۰۰۱ براین نخستین به نمایش گذاشته شد و خیلی زود با کسب موفقیت های بین المللی از جمله جایزه اسکار بهترین انیمیشن و خرس طلای بهترین فیلم جشنواره برلین به یک پدیده فرهنگی بدل شد و توانست به فروش جهانی ۳۵۵ میلیون دلاری دست یافت. 

به گزارش ایسنا شبیه بیشتر آثار "میازاکی"، قهرمان داستان "شهر اشباح" نیز یک دختر جسور و باهوش است و در این جا دختری ۱۰ ساله ب نام "چیهیرو" است که به همراه پدر و مادرش به یک خانه جدید نقل مکان می کنند و خیلی زود درگیر دنیای اشباح می شود و "چیهیرو" باید از همه هوش و ذکاوت خود برای رهایی از این دنیا و بازگشت به دنیای انسان ها استفاده کند.

میازاکی" در طول بیش از ۵۰ سال فعالیت هنری خود به موفقیت‌های فراوانیدست یافته و یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین انیماتورهای تاریخ سینما محسوب می‌شود. او که متولد توکیوست، انیمیشن‌سازی حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۶۱ آغاز کرد و به عنوان هنرمند طراح برای انیمیشن "سفرهای گالیور فراتر از ماه" کار می‌کرد.

"میازاکی" درآن دهه به کار در نقش های مختلف در صنعت انیمیشن ادامه داد تا زمانی که اولین فیلم برجسته خود را با عنوان "لوپن ۳: قلعه کالیوسترو" در سال ۱۹۷۹ منتشر کرد. با اینکه آثار "میازاکی" به مدت طولانی موفقیت‌های تجاری و هنری را در ژاپن به دست آورده بودند، او تا حد زیادی در غرب ناشناخته بود تا زمانی که کمپانی میراماکس فیلم "شاهزاده مونونوکه" را منتشر کرد و این انیمیشن رکورد فروش در سینماهای ژاپن را شکست و این اولین فیلم انیمیشنی بود که جایزه تصویر سال را در جوایز آکادمی ژاپن به دست آورد.

"میازاکی" در سال ١٩٩٧، پس از ساخت فیلم "شاهزاده مونونوکه" که در آن دوره از موفق‌ترین انیمیشن‌ها بود، عقب‌نشینی خود را از مقام کارگردانی اعلام کرد تا جایی برای استعدادهای جوان‌تر باز کند، اما در سال ٢٠٠١ دوباره به عرصه کارگردانی بازگشت و فیلم "شهر اشباح" را ساخت که رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن در سطح جهانی را به خود اختصاص داد و جوایز خرس طلایی برلین در سال ٢٠٠٢ و اسکار ٢٠٠٣ را از آن خود کرد.

او در سال ۲۰۱۳ با انیمیشن جنجالی "باد می وزد" به سینماها بازگشت که این فیلم اعتراضات زیادی را برای او به دنبال داشت، تا جایی که به او اتهام حمایت از سازنده‌ هواپیماهای جنگی را که باعث جنگ افروزی می‌شوند وارد کردند اما در نهایت این فیلم موفق شد به جمع نامزدهای نهایی جوایز اسکار راه یابد و در جوایز گلدن گلوب نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال شد.

 

انیمیشن هایائو میازاکی شهر اشباح
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین