کد خبر: 58586 A

مهدی فخیم‌زاده مقابل دکتر مصدق قرار می‌گیرد

مهدی فخیم‌زاده مقابل دکتر مصدق قرار می‌گیرد

در نمایش "دکتر نون" مهدی فخیم‌زاده نقش دکتر نون را بازی کند و صدرالدین زاهد، بازیگر قدیمی تئاتر نیز در نقش دکتر مصدق روی صحنه خواهد رفت.

ایران آرت: مهدی فخیم‌زاده بعد از سال‌ها دوری از تئاتر با بازی در نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به صحنه بازمی‌گردد.

هادی مرزبان کارگردان این نمایش با اعلام این خبر به ایسنا گفت: بعد از اینکه زمان اجرای نمایش ما به دلیل کرونا به تعویق افتاد، تغییراتی در ترکیب بازیگران ایجاد و قرار شد مهدی فخیم‌زاده نقش دکتر نون را بازی کند و صدرالدین زاهد، بازیگر قدیمی تئاتر نیز در نقش دکتر مصدق روی صحنه خواهد رفت.

او ادامه داد: در برنامه‌ریزی جدید قرار است تمرین نمایش ما از خرداد آغاز شود و مرداد ماه نمایش را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهیم برد.

او درباره همزمان شدن بخشی از اجراهای این نمایش با ماه محرم نیز توضیح داد: ماه محرم شهریور ماه آغاز می‌شود و ما امیدواریم نمایش آنچنان بازتاب خوبی در میان تماشاگران داشته باشد که بعد از ایام سوگواری محرم هم اجرای آن را از سر بگیریم.

هادی مرزبان در 17 سال گذشته چندین بار برای اجرای نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» دورخیز برداشته ولی هر بار اجرای این نمایش به دلایلی با بن‌بست رو به رو شده است. قرار بود این اثر نمایشی اسفند سال 98 با بازی را کیانیان در نقش «دکتر نون» در تالار وحدت به صحنه برود که همه گیری کرونا، این اجرا را به تعویق انداخت. در آخرین تصمیم‌گیری گروه اجرایی هم مقرر شد این نمایش اردیبهشت امسال به صحنه برود که اوج‌گیری چند باره کرونا بعد از تعطیلات نوروز، تمرین این اثر نمایشی را متوقف کرد و حالا قرار است این نمایش مرداد ماه اجرای خود را آغاز کند.

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» بر اساس داستانی به همین نام نوشته شهرام رحیمیان به صحنه می‌رود.

این نمایش ماجرایی عاشقانه و سیاسی دارد که در خلاصه داستان آن آمده است:

نمایش «دکتر نون ...» که بر اساس داستانی از همین نام از شهرام رحیمیان اجرا می‌شود، بستری عاشقانه و سیاسی دارد که در خلاصه داستان آن آمده: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو برو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود...»

 

مهدی فخیم زاده هادی مرزبان دکتر نون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین