کد خبر: 5896 A

آقا و خانم بازیگر به تهیه کنندگی گزارشگر فوتبال و تراژدی "سهروردی"

آقا و خانم بازیگر به تهیه کنندگی گزارشگر فوتبال و تراژدی "سهروردی"

تراژدی کشته شدن سهروردی توسط شیوخ عرب، با تیمی جذاب از چهره ها روی صحنه می آید.

ایران آرت : شکرخدا گودرزی نویسنده و کارگردان نمایش "سهروردی" گفت: تمرینات این اثر نمایشی از تیرماه آغاز خواهد شد و تاکنون حضور اصغر همت، افسر اسدی، کاظم هژیرآزاد، مهرداد باریجانی و نوید گودرزی در این نمایش قطعی است. مهرداد باریجانی تاکنون در کشور سوئد می‌زیسته و تجربه همکاری با سوسن تسلیمی را در کارنامه هنری خود داشته است.

این مدرس تئاتر ضمن اشاره به این موضوع که هم اکنون مشغول رایزنی با دیگر بازیگران است، خاطرنشان کرد: تیم هنری و طراحان "سهروردی" مشخص شده و این نمایش مهر و آبان سال جاری در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

کارگردان "راه مهر و راز سپهر" در ادامه صحبت‌هایش، افزود: این نمایش به تاثیرگذارترین بخش زندگی حکیم ایرانی می‌پردازد و چگونگی کشته شدن سهروردی توسط شیوخ عرب در آن به تصویر کشیده خواهد شد.

وی در خصوص شیوه اجرایی نمایش "سهروردی" توضیح داد: سهروردی حکیمی است که اساس تمرکزش بر نور و روشنایی است و شکل روایی این اثر هم متاثر این از موضوع است. این نمایش به شکل کلاسیک و دراماتیک‌وار به صحنه خواهد رفت و نوع روایت آن تا حدود زیادی مدرن است و سعی شده در فضاسازی و لباس بین گذشته و امروز حرکت کنیم.

لازم به یادآوری است، جهانگیر کوثری تهیه کننده صاحب سبک سینما که به تازگی پای به تئاتر گذاشته است این اثر نمایشی را برعهده دارد.جهانگیر خان از دهه شصت با گزارشگری حرفه ای فوتبال نامی آشنا برای مردم بدل شد. 

 

اصغر همت جهانگیر کوثری کاظم هژیر آزاد افسر اسدی شکرخدا گودرزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین