کد خبر: 59242 A

اجرای ۳۰ تئاتر پس از هیاهوی انتخابات/ از "هار" و "سگگ" در ایرانشهر تا خانواده آقای هاشمی در سنگلج

اجرای ۳۰ تئاتر پس از هیاهوی انتخابات/ از "هار" و "سگگ" در ایرانشهر تا خانواده آقای هاشمی در سنگلج

در روزهای پایانی بهار، هر روز بیش از ۳۰ نمایش اجرا می‌شود که این اجراها از اول تیر‌ماه بیشتر می‌شود.

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: در هیاهوی انتخابات و صحبت از سیاست و آمدن‌ها و رفتن‌ها، این روزها گروه‌های نمایشی با اجرای تولیدات تئاتری خودشان چراغ تماشاخانه‌های پایتخت را روشن نگه داشته‌اند؛ گروه‌های جوانی که ریسک اجرای نمایش را در این روزهای کرونایی پذیرفتند و با توجه به تعطیلی‌های پشت‌سر هم در ماه‌های گذشته امیدوار به حضور تماشاگران تئاتر هستند. در روزهای پایانی بهار، هر روز بیش از ۳۰ نمایش اجرا می‌شود که این اجراها از اول تیر‌ماه بیشتر می‌شود. تماشاخانه‌های خصوصی که بدون هیچ پشتوانه‌ای از مرحله سخت تعطیلی‌ها گذر کردند و برخی هم در این ماه‌ها تعطیل شدند، بیشترین اجراها را نسبت به تماشاخانه‌های دولتی دارند.

آقای هاشمی در سنگلج

داود فتحعلی‌بیگی به دیدار «خانواده آقای هاشمی» رفت

سنگلج  این روزها میزبان نمایش «خانواده آقای هاشمی» نوشته و کار علی هاشمی است. این نمایش کمدی که به‌تازگی اجرای خود را در این تماشاخانه قدیمی آغاز کرده، هر روز راس ساعت ۱۹:۱۵ روی صحنه می‌رود. در تئاترشهر هم 2نمایش اجرای خود را ادامه می‌دهند؛ «مِرفی» به کارگردانی نگین ضیایی ساعت ۱۸:۴۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان در تالار سایه این مجموعه روی صحنه می‌رود و نمایش «کنسرت مرگ گرم» به کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر نیز ساعت ۱۸ به‌مدت زمان ۱۲۰دقیقه و قیمت بلیت ۴۰هزار تومان اجرای خود را در تالار قشقایی ادامه می‌دهد. در تالار چهارسو، نمایش- موزیکال «جنگ و صلح» به کارگردانی میثم یوسفی تا دوشنبه ۳۱خرداد روی صحنه می‌رود.

اسطرلاب در ایرانشهر

2سالن ایرانشهر هم پذیرای اجرای نمایش‌های «هار» و «سگک» است و از اول تابستان هم «اسطرلاب» را روی صحنه خواهد داشت. «هار» به کارگردانی حسین پوریانی‌فر که این روزها با استقبال تماشاگران در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روبه‌رو شده هر روز ساعت ۱۸ اجرا می‌شود و اجرایش تمدید شده است. در همین سالن نمایش «سگک» به کارگردانی رضا بهرامی هم ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود. سالن ناظرزاده‌کرمانی نیز از اول تیرماه میزبان نمایش «اسطرلاب» به کارگردانی صدار صباحی خواهد بود که ساعت ۲۰ و به‌مدت زمان ۷۰ دقیقه اجرا می‌شود. «پس از برخورد جسم سخت به سر» عنوان نمایشی است به کارگردانی سجاد داغستانی که هر روز ساعت ۲۰ به‌مدت زمان یک ساعت در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود. تالار محراب هم میزبان نمایش «بابا کرم»‌به کارگردانی وحید شاهینی است. 

تیوال نمایش باباکرم

این نمایش هر روز ساعت ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود. سالن کوچک تئاتر مولوی هم میزبان نمایش «قوی‌تر» به کارگردانی محسن حاج‌نوروزی است که هر روز ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود. تالار هنر این روزها میزبان نمایش «تراژدی زمین و دلقک‌ها» به کارگردانی جمال رنجبرزاده است که هر روز ساعت ۱۸ و 30و به‌مدت زمان ۵۰ دقیقه اجرا دارد.

اجراهای جدید در شهرزاد

از پنجم تیر‌ماه نمایش «خیر نبینی سعیده» به کارگردانی علیرضا احمدی اجرای خودش را در سالن صنوبر شهرزاد شروع می‌کند. همچنین «بازی‌های کشتار همگانی» به کارگردانی بهروز سروعلیشاهی نمایش تازه‌ای است که از اول تیرماه اجرای خود را در همین سالن شهرزاد خواهد داشت. این سالن تا پایان خرداد میزبان «نفس کشیدن» به کارگردانی سپهر حیدری نژاد است که هر شب راس ساعت ۲۰ اجرا می‌شود.«پنج ثانیه برف» دیگر نمایشی است که در همین سالن روی صحنه است. «خاک سفید» به کارگردانی محمود احدی‌نیا نمایش تازه‌ای است که اجرای خود را در سالن گلایل «شهرزاد» شروع می‌کند. این نمایش ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود. در همین سالن «بالاخره این زندگی مال کیه» به کارگردانی سعید حشمتی روی صحنه است.

ملکه‌های فرانسه در مهرگان

تماشاخانه مهرگان هم در نخستین روزهای تابستان میزبان «ملکه‌های فرانسه» به کارگردانی زهرا کتیرایی است که هر روز راس ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود. در همین تماشاخانه نمایش دیگری با عنوان «توحش» به کارگردانی حسن اناری روی صحنه است. «مردگان» به کارگردانی امیرحسین انصاری هم ساعت ۱۹ در سالن شماره یک مهرگان روی صحنه می‌رود. در کنار این نمایش اثر دیگری با نام «شمعدانی‌ها» به کارگردانی مهدی رضایی اجرای خود را دارد. تماشاخانه «سپند» نیز تا ششم تیر‌ماه میزبان نمایش «او زیباست» به کارگردانی پوریا گلستانی است. این اثر نمایشی هر روز ساعت ۱۹ و به‌مدت ۵۵ دقیقه اجرا می‌شود. «ننه دلاور» عنوان نمایش است به کارگردانی سیدحمیدرضا حسینی که این روزها در تماشاخانه «دیوار چهارم» روی صحنه است. ساعت اجرای این نمایش ۱۹ و مدت زمان آن یک‌ساعت و ۱۵ دقیقه است. از نهم تیرماه هم تماشاخانه ملک میزبان «مشاهیر» به کارگردانی افشین واعظی خواهد بود. در تماشاخانه استاد مشایخی هم «بلافیگورا» به کارگردانی شاهین چگینی روی صحنه است.

 این نمایش ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود. «هیپنوتیزم» عنوان نمایشی است به کارگردانی هیلا رضاییان که هر روز ساعت ۱۹ و 30دقیقه در تماشاخانه اهورا اجرا دارد. در همین سالن نمایش دیگری با نام «تیرکمون شاه» به کارگردانی علی درزی روی صحنه می‌رود که ساعت اجرای آن ۱۷ است. تماشاخانه مهر حوزه هنری از هفته سوم خرداد ساعت 18پذیرای نمایش «اطلسی» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهتاب عسکری است.

تئاتر تئاتر شهر تماشاخانه سنگلج نمایش هار نمایش سگگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین