کد خبر: 60761 A

رضا کیانیان و امیررضا کوهستانی به صحنه می‌آیند/ سالن‌های تئاتر در انتظار بازگشت تماشاگران

رضا کیانیان و امیررضا کوهستانی به صحنه می‌آیند/ سالن‌های تئاتر در انتظار بازگشت تماشاگران

تئاتر این روزهای ما با توجه به وضعیت کرونا که تمام وجوه زندگی را تحت‌تأثیر قرار داده، حالش چندان خوب نیست.

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: قبل از آغاز موج پنجم کرونا، تقریبا 30نمایش و برنامه نمایشنامه خوانی در سالن‌های تهران روی صحنه می‌رفت و با آمدن ‌ماه شهریور و طولانی‌تر شدن پیک پنجم برخی از اجراها در حالی به‌کار خود پایان دادند که اجرایی جایگزین آن نشده است.

تئاتر این روزهای ما با توجه به وضعیت کرونا که تمام وجوه زندگی را تحت‌تأثیر قرار داده، حالش چندان خوب نیست. در میان تماشاخانه‌های خصوصی که بخشی از آنها در این ماه‌ها، تعطیل شدند اندک سالنی اجرای نمایش دارد. سالن‌های دولتی هم کمترین فعالیت را دارند. دیگر خبری از اجراهای مستمر و تماشاگران مشتاق نیست. برخی از سالن‌ها ترجیح می‌دهند نمایش‌هایی با اجراهای محدود و حتی تک اجرا داشته باشند. برخی از سالن‌ها نیز اقدام به برگزاری نمایشنامه خوانی می‌کنند. تماشاخانه‌هایی که تلاش دارند چراغ سالن‌هایشان به امید آمدن یک روزگار خوب روشن بماند.

از هفته آینده، 14شهریور پرستش پورمیرزا در نخستین تجربه کارگردانی «اشباح» هنریک ایبسن را در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌برد. پورمیرزا، کارگردان جوان تئاتر و هنرجوی رشته هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره است و پیش از این در حوزه تئاتر و تصویر بازیگر و دستیار کارگردان بوده است. این کارگردان جوان «اشباح» را ساعت 20به‌مدت 6روز در سالن شماره یک مهرگان روی صحنه خواهد داشت. بیشتر کسانی که این روزها سختی اجرا را می‌پذیرند، کارگردانان جوان هستند؛ البته برخی از کارگردانان نیز تمرینات خود را آغاز کرده و خود را برای اجرای بعد از کرونا آماده می‌کنند.

آغاز تمرینات «پدر»

آروند دشت‌آرای، پس از تجربه‌ در نمایش «بداهه» با بازی رضا کیانیان بار دیگر قصد دارد با این بازیگر باسابقه‌ تئاتر، سینما و تلویزیون در نمایش «پدر» به تهیه‌کنندگی محمد قدس همکاری کند.

تمرین‌های این اثر آغاز شده و پس از مراحل اخذ مجوز از شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی روی صحنه می‌رود. ضمنا قرار است اجرای این نمایش پس از آرام شدن شرایط شیوع ویروس کرونا صورت گیرد

نمایشنامه‌ «پدر» نوشته‌ فلوریان زلر است که در سال۲۰۲۰ فیلم آن را نیز ساخته که 2 جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای آنتونی هاپکینز و بهترین فیلمنامه‌ اقتباسی را برای خود زلر به همراه داشت.

از یازدهم شهریور، نوفل‌لو شاتو میزبان «درخت شیشه‌ای آلما» به کارگردانی فرید قادرپناه خواهد بود. نمایشی که 20روز روی صحنه خواهد رفت.

نمایش‌هایی تا هفته دوم شهریور

خانه مهرگان هم تا چند روز دیگر میزبان «متران پاژ» حسین حسینی است. این نمایش مانند دیگر نمایش‌هایی که این روزها اجرا می‌شوند 20درصد تخفیف فروش بلیت را دارد.«خیانت اینیشتین» از دیگر آثار نمایشی است که اجرا می‌شود نمایشی از اریک امانوئل اشمیت که شکیبا علیزاده آن را کارگردانی و اجرایش تا 9شهریور است. در سالن شماره یک مهرگان «مصلوب» به کارگردانی فائزه محمدیان اجرا می‌شود. نمایشی که به‌نظر می‌رسد تا 19شهریور اجرا دارد اما با وجود بلیت فروشی در تیوال، تعطیل شده و زمان‌های اجرایش نامشخص است. در سالن شهرزاد هم «شب جنایتکاران» نهم شهریور به اجرای خود پایان می‌دهد. در این تماشاخانه «بروج» فرنود سمیع هم اجرای خود را تا یازدهم شهریور دارد. این نمایش برای دانشجویان تخفیف ویژه دارد.

امیررضا کوهستانی هم «در انتظار گودو» را تا نیمه دوم شهریور در فضای باغ کتاب با تماشاگر بسیار محدود و بلیت 70هزار تومانی اجرا می‌کند. «ب ن چ» عنوان نمایشی است که تماشاخانه هیلاچ آن را میزبانی می‌کند.نیما صمدی کارگردان این اثر نمایشی اجرایش را از 11شهریور آغاز می‌کند و پایان نمایش دوم مهر‌ماه است.

 

رضا کیانیان امیررضا کوهستانی آروند دشت آرای نمایش پدر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین