کد خبر: 61184 A

سالن‌های تئاتر بازگشایی شدند/ مصوب شدن طرح تعیین حریم تئاترشهر

سالن‌های تئاتر بازگشایی شدند/ مصوب شدن طرح تعیین حریم تئاترشهر

مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفت: در طرح تعیین حریم تئاتر شهر بنا داریم کاری انجام دهیم تا هر کسی که وارد این مجموعه می‌شود از هنرمندان و اهالی تئاتر یا از علاقه‌مندان واقعی هنر تئاتر باشد و مانع و حائلی برای ورود بزهکاران باشیم.

ایران آرت: مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازگشایی سالن‌های تئاتر دولتی با توجه به تغییر رنگ کرونایی تهران و نهایی شدن تعیین حریم مجموعه تئاترشهر خبر داد.

قادر آشنا در گفت‌وگو با ایرنا گفت: با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تغییر وضعیت رنگ‌بندی برخی شهرها از جمله تهران از قرمز به نارنجی، سالن‌های تئاتر و مشاغل مربوط به آن از فردا (یکشنبه ۲۸ شهریور) که با آغازموج پنجم همه‌گیریب کرونا از اواسط تیر تعطیل بوده‌اند، از فردا (یکشنبه ۲۸ شهریور) با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

برای تعیین حریم تئاترشهر لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد

آشنا در پاسخ به پرسشی مبنی‌ بر به سرانجام رسیدن و مصوب شدن طرح تعیین حریم تئاترشهر در دو قالب عرصه و اعیان، اظهار داشت: با وجود تمام تنگناهای شرایط کرونایی جلسات متعدد و مختلفی را برگزار کردیم، طی این مدت کارهای خوبی در تعامل با شهرداری منطقه، شهرداری تهران، سازمان زیباسازی و همکاران‌مان در وزارت میراث فرهنگی را پشت سر گذاشتیم.

او افزود: در نهایت طی صحبت با شهردار منطقه با همراهی وی و مدیرعامل زیباسازی بنا شد تعیین حریم و احداث حائل در فرآیند طرح گسترش پهنه رودکی در یک بسته هنری دیده شود که بتوانیم این محیط مقدس، فرهنگی و هنری را با یک حائل هنری از دیگر فضاهای عمومی تمییز دهیم.

بازگشایی سالن‌های تئاتر تهران و تعیین حریم تئاترشهر

آشنا تصریح کرد: طراحی و اجرای حائل به گونه‌ای خواهد بود که جلوی دید را نگیرد اما از ورود افرادی که بزه‌ها و تصاویر تلخ از آسیب‌های وارده به مجموعه تئاترشهر به واسطه حضور آن‌ها طی سالیان اخیر ایحاد شده را با نگاه و مدیریت هنری از بین ببریم.

او گفت: در این طرح بنا داریم کاری انجام دهیم تا هر کسی که وارد این مجموعه می‌شود از هنرمندان و اهالی تئاتر یا از علاقه‌مندان واقعی هنر تئاتر باشد و مانع و حائلی برای ورود بزهکاران و افرادی باشیم که چهره این محیط هنری را مخدوش کرده‌اند.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلانی تصریح کرد: منتظر رسیدن ابلاغ از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم و به‌محض رسیدن این ابلاغیه به دست‌مان، حتی لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد و جلسات را با شهرداری برای آغاز فعالیت در این عرصه در دستور کار قرار خواهیم داد. 

 

تئاتر شهر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین