کد خبر: 62860 A

مونا فرجاد، فراهانی، بهزاد عبدی، بهروز شعیبی ، ناصر نصیر / تازه ترین خبرها از چهره ها / روزی که هوا ایستاد !

مونا فرجاد، فراهانی، بهزاد عبدی، بهروز شعیبی ، ناصر نصیر / تازه ترین خبرها از چهره ها / روزی که هوا ایستاد !

کتاب و آلودگی هوا مورد توجه چهره ها در یک روز اخیر بود.

ایران آرت: ایران نوشت:  کتاب و کتابخوانی از جمله موضوعاتی است که طی روزهای اخیر بخشی از فضای مجازی را به‌خود اختصاص داده، از مطالبی درباره تازه‌های نشر گرفته تا مراسم رونمایی و جلسات نقد برای کتاب‌های منتشر شده در حوزه‌های مختلف. البته همچنان اهالی هنر در سایر حوزه‌ها هم از فعالیت‌های خود برای علاقه مندان می‌گویند.

مونا فرجاد، بازیگر سینما و تلویزیون تصویری از خود به‌همراه جلیل فرجاد، پدرش منتشر کرده و نقل قولی از گلاب آدینه را هم درباره شباهت چهره و حتی بازی کردنشان ضمیمه‌اش کرده است. او در ادامه از این گفته که پدرش هم به جمع بازیگران نمایش «بانوی محبوب من» پیوسته است؛ این نمایش هر شب ساعت 18 در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود که امکان تهیه بلیت آن از طریق سایت‌هایی همچون تیوال ممکن است.

بهروز شعیبی، بازیگر و کارگردان سینما در واکنش به آلودگی هوا عکسی منتشر کرده و نوشته:«سال‌ها پیش مرحوم نادر ابراهیمی، فیلمی ساخت به‌ نام روزی که هوا ایستاد. فیلم راجع به روزی است که هوا دچار وارونگی می‌شود و مردم باید به بلندی‌ها پناه ببرند.»

محمود آموزگار، نویسنده و ناشر طرح جلد یکی از تازه‌های نشر «کتاب آمه» را منتشر کرده، کتاب «اینجا خانه من است» نوشته مسعود بربر دربردارنده مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که از نظر مضمونی تنوع قابل توجهی را شامل می‌شوند. این داستان‌ها با قصه‌هایی شبیه روزگار امروز خواننده را با بخشی از دغدغه‌های زندگی امروز روبه‌رو می‌کند. مسعود بربر از جمله نویسندگانی است که افزون بر تألیف کتاب در زمینه آموزش ادبیات داستانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلفی هم فعالیت دارد.

رامین ناصر نصیر، بازیگر و کارگردان بخشی از تیزر نمایشنامه خوانی «اکتینگ» را منتشر کرده، این نمایشنامه نوشته «زاویه دورانژه» است که با ترجمه زیبا خادم حقیقت به فارسی بازگردانده شده، بازیگران آن نیز به ترتیب رامین ناصرنصیر، فرهاد شریفی و پوریا عظیمی هستند. پخش این نمایش از بیست و نهم آبان ماه شروع شده است.

بهزاد عبدی، هنرمند آهنگساز تصویری از بهزاد فراهانی، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر منتشر کرده، وی این تصویر را به بهانه ساخت موسیقی فیلم سینمایی میهمانی از کاراییب در صفحه شخصی اش با علاقه مندان به اشتراک گذاشته است. او در ادامه برای فراهانی آرزوی سلامتی کرده و نوشته: «سایه این بزرگمردان هنر، پایدار.»

کارگاه آموزشی متفاوت
شورای کتاب کودک اقدام به اطلاع‌رسانی درباره برگزاری یک کارگاه آموزشی کرده است. این اطلاع‌رسانی درباره کارگاه آموزش بریل بر اساس کتاب کودک است که تدریس آن را ریحانه کشاورز، آموزگار کودکان نابینا برعهده دارد. این دوره آموزشی شامل سه جلسه آنلاین است که تحت وب برگزار می‌شود و از 16 آذر ماه هم شروع می‌شود و هر سه‌شنبه میزبانی علاقه مندان را از ساعت 15 تا 16:30 برعهده خواهد داشت. از سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به«نابینایی و کم بینایی و دلایل مختلف»،«تاریخچه خط بریل و نگاهی به انواع خط‌ها در رسم الخط بریل فارسی و تمرین آن»، «تبدیل کتاب کودک به خط بریل» و «آشنایی با کتاب‌ها و نشریات بریل و ابزارهای نوشتاری نابینایان» اشاره کرد. برای اطلاع از چگونگی کم و کیف ثبت‌نام در این کارگاه می‌توان به صفحه شورای کتاب کودک در فضای مجازی مراجعه کند.

 

مونا فرجاد بهزاد عبدی رامین ناصر نصیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین