کد خبر: 63110 A

امروز 15 نمایش در بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی/ جمشید ملک پور جایزه جلال ستاری را برد

امروز 15 نمایش در بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی/ جمشید ملک پور جایزه جلال ستاری را برد

پایان یافتن هشتمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی جایزه جلال ستاری به پیتر شومان از آلمان، نینا مالیکوا از کشور چک و جمشید ملک‌پور از ایران 3 نفر از پژوهشگران برتر اهدا شد.

ایران آرت: همشهری نوشت: روز گذشته (16آذر) بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی کار خود را با اجرای نمایش‌ها به شکل آنلاین و حضوری آغاز کرد. فرصتی برای گروه‌های نمایشی آیینی و سنتی که بتوانند اجراهای خود را در روزهای برگزاری جشنواره، داشته باشند.

تماشای 5نمایش از پلتفرم‌ها
 بخشی از نمایش‌ها به شکل آنلاین در فضای مجازی اجرا می‌شوند. این نمایش‌ها در چهار بخش دانشجویی، مهمان، مرور و تخت‌حوضی اجرا می‌شوند و در بسترهای پخش تیوال و تلویزیون تئاتر ایران به‌صورت زنده در فضای مجازی برای مخاطبان تئاتر پخش می‌شوند. بخش آنلاین جشنواره از 16تا 20آذر برگزار و روزانه 5نمایش از طریق سایت تیوال و پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران برای علاقه‌مندان نمایش‌های ایرانی پخش می‌شود. تماشای این نمایش‌ تا 24ساعت پس از آغاز پخش برای علاقه‌مندان رایگان است.

جایزه جلال ستاری برای 3 پژوهشگر
با پایان یافتن هشتمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی جایزه جلال ستاری به پیتر شومان از آلمان، نینا مالیکوا از کشور چک و جمشید ملک‌پور از ایران 3 نفر از پژوهشگران برتر اهدا شد.

اجرای 15نمایش در دومین روز جشنواره
امروز (17آذر) ۵ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۱۰ اثر در بخش میدانی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا خواهد شد. تماشاخانه سنگلج از ساعت۱۸:۳۰ تا۲۰ میزبان نقالی «رستم و اسفندیار» کار طاهره بهرامی از تهران، خیمه‌شب بازی «پیک آفتاب» کار ساسان مهرپویان از تهران، نقل موسیقیایی کار رضا بیابانی از مشهد و نقالی دختر شاه هاماوران کار فهیمه باروتچی از تهران است. نمایش خیمه‌شب بازی «طبال و پهلوان» نوشته و کار صفرعلی محمدزاده، نمایش «مضحکه در مضحکه» نوشته و کار سمیه مهری، «باران‌خواهی» نوشته و کار محمد بهاگیر از مشهد و شبیه‌خوانی «لیلی و مجنون» به شبیه‌گردانی مهدی دریایی از اراک در پهنه فرهنگی هنری رودکی اجرا می‌شوند. ایستگاه‌های مترو هم میزبان بخشی از اجراهای میدان این دوره از جشنواره هستند. نمایش‌ها در فضای باز متروی میدان جهاد، تئاترشهر و... توسط هنرمندان اجرا می‌شود. اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۲۱ آذر ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

جلال ستاری بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین