کد خبر: 12564 A

سوژه‌‌جنسی‌‌تهران؛از پروتزسینه‌تا...

ایران‌آرت: در ادیان و گرایش های مذهبی ملل میل به «زیبایی» به چشم می خورد. در «اوپانیشادهای هندی» و «آیین زرتشتی» شاهد گرایش همه جانبه به سوی «زیبایی» و نشانه هایی از «زیبایی شناسی» هستیم. در کتاب «اوستا»،«آناهیتا» نام فرشته آب ها و زیبایی هاست. در یونان باستان، «زئوس» به عنوان خدای آسمان ها، به صورت مردی زیبا و جذاب در داستان ها ترسیم شده است. در همین فرهنگ «هوا» در لغت به معنی زمین است، اما شهبانوی آسمان لقب یافته و زنی جوان و زیبا بوده است.

از منظر اسلام، «زیبایی» نشانه ای روشن از آفرینش الهی است و هر کجا انسان با دیدی زیباشناختی به پدیده های آفرینش بنگرد، مجذوب زیبایی آن خواهد شد. از ذره برف در زیر ذره بین با آن ساختار هندسی منظم تا کهکشان های بزرگ، همه جلوه گاه حسن و جمال خداوند یکتاست.

زیبایی در همه ادوار جای خاصی در زندگی انسان داشته و به مرور زمان بر اثر تحولات و تغیرات در ساختار زندگی —اجتماعی-فرهنگی-اقتصادی- باصطلاح مدرن شده است.  در دنیای گذاری امروز مفهوم زیبایی ظاهری جا را برای سیرت زیبا و زیبایی درونی در جوامع مختلف تنگ کرده است.

در تحقیق مشترک ایران با همکاری دانشگاه جان‌هاپکینز شیوع جراحی پلاستیک در دو جامعه ایران و آمریکا به مدت دو سال مقایسه شد که به نتایج بسیار جالب‌توجهی انجامید. بر این اساس، مشخص شد آمار جراحی پلاستیک بینی در ایران هفت‌برابر آمریکاست. این آمار در مورد کاشت مو شش و نیم  برابر است. از دیگر نتایج این تحقیق، مربوط به پروتز گونه و چانه بود که میزان جراحی پروتز چانه در ایران دو ونیم  برابر و پروتز گونه دوبرابر آمریکا بود. اما درعوض میزان تزریق بوتاکس در ایران دو سوم جامعه آمریکا بوده است. در واقع، یافته‌های این تحقیق نشان داد میزان برخی تزریق‌های زیبایی در آمریکا بیش از ایران است. در یک جمع‌بندی کلی باید گفت در آمریکا مردم بیشتر به سمت روش‌های غیرجراحی تمایل دارند و در ایران هنوز هم جراحی‌های بینی در صدر جراحی‌های پلاستیک قرار دارد.

 
 
دانا کوهنوردنیا متخصص جراحی فک از شیراز در خصوص مبحث جراحی پلاستیک در ایران با ما به گفتگو نشست.

 

نظر شما در خصوص عمل های جراحی پلاستیک خانم های ایرانی چیست. آیا علت را می توان برخورد آقایان نسبت به زیبایی مصنوعی جنس لطیف دانست؟

از لحاظ انتخابی هم که آقایون می کنند درست است. الان متأسفانه این قضیه یک «تِرِند بد فرمی» شده است. عمل های جراحی و آرایش کردن های زیاد و عدم اعتماد به نفس. دخترها به آرایش کردن زیاد عادت کرده اند و پروتز لب، گونه و عمل جراحی فک حتی انجام می شود که همه اینها با کمبود اعتماد به نفس در آنها مرتبط است. از لحاظ عمل بینی و فک که به عنوان جراحی های زیبایی نیز حساب می شود تحقیقاتی که انجام شده حتی توی رشته اورتو و زیبایی الان از مشکلات اجتماعی توی کل دنیاست بخاطر اینکه در سطح زندگی مردم از لحاظ روحی تأثیر خیلی زیادی می گذارد. ولی دختران ایرانی و خانم های ایرانی کلا به خاطر این گرایش خیلی بدی که رواج دارد عمل های زیبایی را انجام می دهند که یکی از علل آن معیارهای اینستاگرام است.

 
 اینستاگرام از حالت اولیه آن برای گذاشتن یکسری عکس گذشته است و از هدف اصلی این برنامه کلا خارج شده است. الگوهایی در آنجا هست که ممکن است خیلی از لحاظ مغزی پوچ باشند و اصلا ندانند که موضوع چیست. ولی وقتی می بینند که 300 هزار لایک خورده فکر می کنند که این حتما یک چیزی هست و سعی می کنند خودشان را به شکل آن شخص تغییر بدهند. متأسفانه ایرانی ها الان در بهترین حالت هم که باشند بینی خود را عمل می کنند. همیشه یک حالت ضعفی دارند که زیبا نیستند. ولی الان شما می بینید که حتی رینو پلاستی، عمل زیبایی بینی که انجام می دهند یک حالت اعتیاد آوری شده است. بصورت یک روند در می آید که ایجاد اعتیاد می کند. بینی که می رود بالا می بینند لبها یک کم بالاتر می آید. خوششان می آید و بعد با بوتاکس کردن لبها، آنها را جلوتر می کشند. وقتی لب ها را بیرون می آورند، می بینند اگر گونه هایشان جلوتر بود بهتر بود. همین کار باعث می شود تا این کار پشت سرهم انجام شود که ایجاد اعتیاد می کند. خیلی ها دوست دارند چال بگذارند.

 

آیا تبلیغات در این زمینه دخالت دارد؟

بله، متأسفانه خانم های ایرانی بیشتر به تبلیغات توجه می کنند و معیارهایی در این خصوص و آقایون نیز همانطور که ما می دانیم از نظر پسیکولوژی مغزشان به چشمشان وصل است. وقتی این را می بینند متأسفانه ناخودآگاه جذب می شوند و سعی می کنند افرادی را انتخاب بکنند که از نظر زیبایی تمام عیار و کامل باشند. عمل بینی انجام شده باشد و صورت ها خوش فرم. حتی الان توی پسرهای ایرانی خیلی این چیزها دیده می شود. بینی های سربالا و ابروهای برداشته شده، بخاطر اینکه فکر می کنند آن مدلی که الان توی آمریکا عکسش گرفته شده برایش یک هدف می شود و حداکثر خواسته اش از زندگی این می شود که یک همچین حالتی داشته باشد. علت، کمبود های اجتماعی است که زیاد است و در همه مواقع می خواهند توی چشم باشند. به نظر من عمل های جراحی پلاستیک زیاد انجام می شود و مردان ایرانی هم دنبال همچین چیزهایی هستند. حالت های آرایش کردن ها و عمل های جراحی بیشتر به «ستاره های پورنو» شبیه است تا حتی بازیگران. حالت های خیلی غیر طبیعی، پشت چشم را دودی می کنند و دماغ های کوچک و لب های خیلی برجسته  که این را می توان « ترند ستاره پورنو» نامید و می بینند که آقایون ایرانی این را دوست دارند. متأسفانه الگوبرداری آنها از سوژه های «پورنو» و این جور چیزهاست.

iranart

آرایش پروتز جنسی فیلم های جنسی
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    این مسائل جنسی خدنمایی کردن در جامعه و باسن و سینه را در معرض دید قرار دادن که دردی را دوا نمیکند !!اگر هم دنیا را میخواهید که خداوند بزرگ کمک کند تا در زندگی کرفتاری کمتری باشد فقط با نماز خواندن ممکن است و لاغیر!! حالا گیرم سر و سینه و باسن پروتز کردی و تو شهر راه افتادی که چی بشه !! فوقش جلب توجه میکنی و به پست یه فرد یا افراد ثروتمند بخوری !!!

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین