کد خبر: 41945 A

گوگوش رسمی شد

گوگوش رسمی شد

پایگاه تاریخ نگاری سینمای ایران که به منظور ثبت سوابق سینماگران ایرانی راه اندازی شده، اطلاعات برخی بازیگران پیش از انقلاب از جمله فائقه آتشین مشهور به گوگوش را در سامانه خود ثبت و منتشر کرد.

ایران آرت،  پایگاه تاریخ نگاری سینمای ایران متعلق به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور ثبت سوابق سینماگران ایرانی راه اندازی شده، اطلاعات برخی بازیگران پیش از انقلاب از جمله فائقه آتشین مشهور به گوگوش را با اختصاص صفحه‌ای به این بازیگر و خواننده پیش از انقلاب در سامانه خود ثبت و منتشر کرد.

پایگاه "تاریخ نگاری سینمای ایران" که به منظور ثبت اطلاعات جامع فیلم ها و سینماگران اول اردیبهشت هزار و سیصد و نود و هفت با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی حیدریان رئیس وقت سازمان سینمایی رونمایی شد و بدین ترتیب فعالیت رسمی خود را تحت نظر سازمان سینمایی آغاز کرد؛ پایگاهی دو زبانه که کارکردی شبیه "بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها | Internet Movie Database" یا اختصار IMDb خوانده می‌شود، دارد.

به گزارش تابناک، با وجود گذشت یک سال و اندی از عمر این سامانه اطلاعاتی، تقریباً اطلاعات بخش قابل توجهی از فیلمسازان پیش از انقلاب در این سامانه به همراه تصاویر آنها به صورت فیلم به فیلم و در قالب پرونده کار درج شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. در این میان اطلاعات بازیگران پیش از انقلاب از جمله بازیگران زن نظیر فائقه آتشین مشهور به گوگوش نیز به همراه تصاویر از ابتدا تا انتها و "در امتداد شب" به کارگردانی پرویز صیاد درج شده و بدین ترتیب سوابق گوگوش برای نخستین بار از سوی سازمان سینمایی به رسمیت شناخته شد.

 

 

گوگوش
نظرات خوانندگان
  • هنر دوست
    پاسخ

    این کار درستیه نباید با هنر و هنرمندان این کشور دشمنی کرد

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین