کد خبر: 47553 A

ریحانه پارسا،مریم معصومی،آنا،مه لقا و تبریکها/عکسها

ریحانه پارسا،مریم معصومی،آنا،مه لقا و تبریکها/عکسها

ایران آرت، سجاد مالمیر: با پیشنهاد انستیتو بین‌المللی تئاتر در سال ۱۹۶۱، هر ساله روز ۲۷ مارس به عنوان روز جهانی تئاتر گرامی داشته می‌شود. پیام سالانه این روز هر سال توسط یکی از صاحب‌نظران و هنرمندان عرصه تئاتر انتخاب می‌شود و به تأثیر و تقابل تئاتر در عرصه بین‌المللی اختصاص دارد. ادوارد آلبی، آگوستو بوال، ژان کوکتو، آرتور میلر، پابلو نرودا و... از جمله افرادی هستند که پیام روز جهانی تئاتر را نوشته‌اند. 

​به طور همزمان، روز ۷ فروردین در ایران به نام "روز ملی هنرهای نمایشی" نامگذاری شده است. این روز سال ۹۶ در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید و هر ساله در چنین روزی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده می‌شود، اگر چه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها لغو شد. 

​در روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، برخی از بازیگران شناخته شده تئاتر با انتشار تصاویری از خود، این روز را تبریک گفتند، از جمله این بازیگران می‌شود به نوید محمدزاده، آنا نعمتی، ریحانه پارسا، مریم معصومی، الهام شعبانی، شبنم قلی‌خانی و... اشاره کرد. 

نوید محمدزاده تصویری از گریم متفاوت خود در نمایش "قهوه قجری" به کارگردانی آتیلا پسیانی را به اشتراک گذاشت و روز جهانی تئاتر را تبریک گفت. 

1

الهام شعبانی، بازیگر و طراح لباس، که چندی پیش به همراه چند تن دیگر از هنرمندان تئاتر اقدام به تولید ماسک و عرضه آن در میان مردم برای مقابله با کرونا کرد، تصاویری از خود در تئاترهای مختلف منتشر کرد و نوشت: "روز جهانی تئاتر مبارک

تئاتر،یک ضرورت است.چیزی شبیه به نان. (پیتر شومان)

پ.ن:امیدوارم امسال سفره هیچ تئاتری بی نان نباشه"

2

 

​بازیگر دیگری که این روز را تبریک گفته، مریم معصومی است که دانش‌آموخته دوره بازیگری و کارگردانی در آکادمی حمید سمندریان است.

4

​شبنم قلی‌خانی نیز به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی تصاویری از حضور خود در نمایش‌های مختلف را منتشر کرد. 

5

 

​ریحانه پارسا، بازیگر سریال "پدر" که در سال گذشته طعم حضور روی صحنه تئاتر را چشید نیز این‌گونه روز تئاتر را تبریک گفت: 

6

آنا نعمتی که در سال‌های اخیر حضور کمرنگ‌تری در تئاتر داشته نیز با انتشار تصاویری روز جهانی تئاتر را تبریک گفت.

7

مه‌لقا باقری، همسر جواد عزتی نیز عکس‌هایی از خود در نمایش‌هایی نظیر "روی روایت نادری"، "مارون"، "اورفه"، "نه نه دلاور"، "السست"، "زندانی خیابانی دوم"، "بوقلمون" و "هوس و هفت دقیقه" را منتشر کرده و بیست و دومین سال حضورش در تئاتر را جشن گرفته است.

8

 

زنان زیباروی ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین