کد خبر: 70759 A

بنیاد هنر شارجه | شیخه حورا القاسمی| Vantage Point photo

بنیاد هنر شارجه و یازدهمین VPS با عکس های ساختار شکن

بنیاد هنر شارجه و یازدهمین VPS با عکس های ساختار شکن

ونتیج پوینت شارجه VPS که در سال 2013 برای پرورش تعامل عمومی با عکاسی به عنوان یک رسانه هنری معرفی شد، به یک پلتفرم پویا تبدیل شده است.

ایران آرت: بنیاد هنر شارجه ( SAF ) یازدهمین Vantage Point photo ونتیج پوینت شارجه (VPS)، را آغاز کرده است نمایشگاه سالانه عکاسی که نگاهها را به خود جلب می کند.

این نمایشگاه با حضور چهار هنرمند و یک گروه که کارشان مفاهیم تثبیت شده شیوه های عکاسی را به چالش می کشد، از 14 اکتبر تا 14 ژانویه 2024 در الدیوان العامری در الحمریه، شارجه برپاست.

امسال، VPS عکاسانی را که در مراحل اولیه زندگی خود در آفریقا و آسیا متولد شده‌اند، شناسایی و پشتیبانی می‌کند.

این شامل عکاسان آفریقایی و آسیایی است که در حال حاضر در کشورهای خود مستقر هستند یا بخشی از دیاسپورا هستند.

هنرمندانی که از طریق یک فراخوان بین‌المللی که بیش از 350 درخواست دریافت کرده منتخب شده اند.

این عکاسان رویکردهای متنوعی را تجسم می‌دهند، اما گرایش‌های مشترکی دارند از جمله: دنبال کردن تکنیک‌های تصویرسازی معاصر، متن‌سازی مجدد تصاویر یافت شده یا به ارث رسیده و درگیر شدن با زندگی پسا استعماری.

یکی از این هنرمندان احمد رمضان (متولد 1999، کازابلانکا) است که از تکنیک های کلاژ و دستکاری دیجیتال برای بازسازی آرشیو تکه تکه استعماری مراکش استفاده می کند، که نشان دهنده خطاپذیری ذاتی آن است.

یشنا کائول (متولد 1995، بمبئی) رازهای نهفته در آلبوم عکس خانواده‌اش را کشف می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه قاب‌بندی یک لحظه می‌تواند تاریخ‌های شخصی و حافظه جمعی را شکل دهد.

محمد مهدی (متولد 1996، جیزه) از طریق داستان گویی احساسی، جابجایی جامعه ماهیگیری در ال ماکس، اسکندریه را مستند می کند و تأثیر نسلی سیاست های توسعه مجدد شهری را به تصویر می کشد.

دیگر پروژه جذاب منتخب شده در بینال هنر شارجه عبارت است از:

نانا اوفوسو ادجی (متولد 1993، آکرا)، شجاعت زیدولا کپودو (متولد 1999، کوماسی) و مانوئلا نبولونی (متولد 1986، میلان) که تصاویر کارت پستال محبوب پست را بازیابی می کنند. - استقلال غنا در چشم انداز شهری معاصر این کشور. کلیا رخو (متولد ۱۹۸۸، پاریس) مجموعه‌ای از پرتره‌های خانوادگی با نور ملایم و صمیمی را با روایت‌هایی از خشونت نسلی تضاد می‌کند که پیچیدگی روابط انسانی را نشان می‌دهد.

 آثار این هنرمندان نوظهور در دو حالت نمایشگاهی به نمایش در می‌آیند: ارائه‌های مستقل از شیوه‌های فردی هنرمندان و فضای داستان سرایی مشترک که شیوه‌های ترکیبی آنها را در هم می‌آمیزد.

بنیاد هنر شارجه Vantage Point photo

یازدهمین ونتیج پوینت شارجه VPS همچنین یک برنامه مشاوره حرفه ای یک به یک را معرفی می کند. هنرمندان شرکت‌کننده با متخصصان فرهنگی یا متخصصان صنعت به انتخاب خود یک تیم می شوند تا بتوانند مهارت‌های خود را بهبود بخشند و از تجربه یادگیری منحصربه‌فردی که توسط متخصصان این حوزه هدایت می‌شود، استفاده کنند.

ونتیج پوینت شارجه VPS که در سال 2013 برای پرورش تعامل عمومی با عکاسی به عنوان یک رسانه هنری معرفی شد، به یک پلتفرم پویا تبدیل شده است که رویکردهای متعددی را برای عکاسی، از عکاسی خبری و مقاله‌های عکس گرفته تا کارهای تجربی در اشکال آنالوگ و دیجیتال، در بر می‌گیرد.

بازدید از نمایشگاه زمان: 14 اکتبر 2023 تا 14 ژانویه 2024 مکان: قدیم الدیوان العامری، الحمریه، شارجه زمان: شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 9 بعد از ظهر، جمعه 4 بعد از ظهر تا 9 بعد از ظهر.

 

بنیاد هنر شارجه حورا القاسمی شیخه حورا القاسمی Vantage Point Photo
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین