کد خبر: 70787 A

بنیاد هنر شارجه| میدان المریجه شارجه | دکتر عمر خولیف، Dr Omar Kholeif

پاییز هیجان انگیز با بنیاد هنر شارجه/ میدان المریجه شارجه تماشایی می شود

پاییز هیجان انگیز با بنیاد هنر شارجه/ میدان المریجه شارجه تماشایی می شود

بنیاد هنر شارجه با ارائه نمایشگاه های تازه بار دیگر هنر دوستان را به شارجه می کشاند.

ایران آرت: بنیاد هنر شارجه ، Sharjah Art Foundation. دو نمایشگاه بزرگ در میدان المریجه ارائه خواهد کرد. در یکی از این نمایشگاه ها که از 29 اکتبر آغاز می شود، آثار لوباینا هیمید و ماگدا استوارسکا به نمایش در می آید. نمایشگاه دیگری به ارائه آثار گاوین جانتس، نقاش، کیوریتور، نویسنده و مدرس آفریقای جنوبی اختصاص دارد.

در ادامه با این دو نمایشگاه آشنا می شوید:

لوباینا هیمید Lubaina Himid و ماگدا استوارسکا Magda Stawarska در قاب 

از 29 اکتبر گالری‌های 1، 2 و 3، میدان المریجه آثار هنرمند راهگشا Lubaina Himid CBE RA در حیاط‌ها و گالری‌های بنیاد هنر شارجه در میدان Al Mureijah به تماشا خواهد بود.

این نمایشگاه توسط دکتر عمر خولیف، Dr Omar Kholeif مدیر مجموعه ها و متصدی ارشد بنیاد هنر شارجه، امارات کیوریتوری می شود.

دکتر عمر خولیف، Dr Omar Kholeif

اولین نمایشگاه هیمید در منطقه که طی چندین سال توسعه یافته است، همراه با ماگدا استوارسکا، که به خاطر تمرین "گوش دادن درونی" در سطح بین المللی مشهور است - فرآیندی مشترک برای گوش دادن به شهرها طراحی شده است.

نتایج برخوردهای صمیمی آنها در رسانه های متعددی آشکار می شود، مانند چهار بخش جدید ارائه شده در نمایشگاه. Plaited Time / Deep Water در گفتگو با معماری شارجه، مناظر صوتی و احساسات ناشی از نزدیکی آن به دریا تصویر می شود.

در قلب این نمایش، ارائه‌ای از «زانزیبار» (1999-2023) که به تازگی ارائه شده است، مجموعه‌ای از نقاشی‌های هیمید است که در یک معماری متمایز و چیدمان صوتی ایجاد شده توسط استوارسکا قرار دارد.

سفرهای مادام العمر بازگشت در یک برخورد حسی برای بازدیدکنندگانی که دعوت می شوند به گوش دادن و درنگ کردن - برای تجربه آشکار شدن حافظه، دوباره پیکربندی می شوند.

در جاهای دیگر، قایق‌هایی با اشکال و جزئیات بی‌شمار، که هر کدام یک رویا را در بر می‌گیرند، و دیگر اشیاء یافت‌شده به‌عنوان نقاشی‌های مجسمه‌سازی متحرک ساخته می‌شوند و بینندگان را به یک توپوگرافی شخصی از دریا هدایت می‌کنند.

در سراسر گالری ها، آیین های روزانه در کنار تعامل مداوم هنرمندان با زبان و تجسم بالقوه آن بررسی می شود. در Plaited Time / Deep Water، آرشیو شخصی پاسخ خود را در تغییر نور شارجه از طریق شعر، صدا و آهنگ می یابد.

این نمایش تا 28 ژانویه 2024 ادامه خواهد داشت.

Sharjah+Art+Foundation

گاوین جانتس: آزاد بودن! گذشته نگر 1970-2023

نمایشگاه دیگر که به آثار گاوین جانتس، Gavin Jantjes اختصاص دارد زیر عنوان آزاد بودن

گذشته نگر هجدهم نوامبر 2023 افتتاح می شود.

میدان المریجه، گالری 4، 5 و 6 سفر متنوع گاوین جانتس را به عنوان یک عامل خلاق تغییر نمایش می دهد و نقش های چندوجهی او را به عنوان نقاش، چاپگر، نویسنده، متصدی و فعال تجلیل می کند.

سفر جانتس با توجه به سال‌های شکل‌گیری او در کیپ تاون، که مصادف با سال‌های اولیه آپارتاید آفریقای جنوبی (1948-1994) بود، تجسم تلاشی برای رهایی هنری است، با آزادی‌ای که به نگاه اروپایی‌محور یا انتظارات خلاقیت سیاه‌پوستان محدود نمی‌شود.

برای Jantjes، این تلاش به معنای زندگی تبعیدی دوره گرد است که در مشاغل متعدد ظاهر می شود. در بخش هایی از سال 1970 تا کنون ساختار یافته است، آزاد باشید! بر مراحل مهم زندگی جانتس تاکید می کند.

درگیری او با فعالیت های ضد آپارتاید در دهه 1970 تا اواسط دهه 1980، نقش دگرگون کننده او در مؤسسات هنری در بریتانیا، آلمان و نروژ و تصویرهای فیگوراتیو متقاعد کننده او از مبارزه جهانی سیاهان برای آزادی و همچنین انتقال اخیر او به غیرنظامیان را بررسی می کند.

این گذشته‌نگر جامع همچنین بینش‌هایی درباره ابتکارات کیوریتوری جانتس، مشارکت‌های مکتوب و حمایت گسترده‌تر ارائه می‌دهد، و تأثیر قابل توجه او را بر هنر آفریقایی و آفریقایی دیاسپورا و صحنه هنر معاصر جهانی نشان می‌دهد. از طریق رشته‌های مختلف زندگی حرفه‌ای او در طول ۵۰ سال گذشته، آثار او از محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی فراتر رفته و ارتباط هنر آفریقایی را در گفتگوهای فرهنگی جهانی نشان داده است.

این نمایشگاه با همکاری مؤسسه آفریقا، شارجه، توسط صلاح ام حسن، مدیر مؤسسه آفریقا، و استاد برجسته دانشگاه کرنل برگزار می شود.

این نمایش تا دهم مارس 2024 ادامه خواهد داشت.

 

بنیاد هنر شارجه دکتر عمر خولیف، Dr Omar Kholeif عمر خولیف میدان المریجه شارجه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین