کد خبر: 70806 A

نبیل نحاس در لاوری شبیبی گالری دبی| السرکال اونیو | Nabil Nahas در لاوری شبیبی گالری Lawrie Shabibi

نبیل نحاس در لاوری شبیبی گالری دبی/ هفته آینده با آثاری بحث برانگیز

نبیل نحاس در لاوری شبیبی گالری دبی/ هفته آینده با آثاری بحث برانگیز

نبیل نحاس را برخی معروف ترین هنرمند زنده لبنانی آمریکایی می خوانند؛ او هفته آینده تازه ترین مجموعه آثارش را در لاوری شبیبی گالری در السرکال اونیو دبی به نمایش می گذارد.

ایران آرت : رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME خبر داد گالری لاوری شبیبی Lawrie Shabibi با نمایشگاه مجموعه آثار نبیل نحاس، Nabil Nahas هنرمند مشهور لبنانی آمریکایی را هفته آینده برگزار می کند.

گالری لاوری شبیبی همچنین اعلام کرده است این نمایش را همزمان با گشایش فضای تازه گالری در خیابان السرکال اونیو دبی جشن خواهد گرفت .

این نمایشگاه که قرار است از 30 اکتبر آغاز شود بیننده را به سفری در دنیای بی کران رنگ، بافت و تخیل می برد.

نبیل نحاس، با الهام گرفتن از ریشه های مدیترانه ای خود - پیوند دوباره با مکان های کودکی خود، لبنان و مصر و علاقه عمیق به روح انسان - این مضامین را از طریق دریچه رنگ، بافت و دنیای مرموز طبیعت بررسی می کند.

او نشانه هایی از پدیده های آسمانی و دریایی می گیرد و نقاشی های چند لایه ای خلق می کند که حسی از فرم های بیومورفیک و ارگانیک را برمی انگیزد.

بیان هنری ناهاس ریشه در هندسه انتزاعی و کاوش های سه بعدی دارد و با مقیاس بازی می کند تا بازدیدکنندگان را به کندوکاو در جهان های کوچک کیهانی درون بوم دعوت کند.

نبیل نحاس مجموعه‌ای از آخرین نقاشی‌های خود را در گالری لاوری شبیبی ارائه می‌کند که مخاطب را به قلمرویی پر از رنگ‌های پر جنب و جوش، تجربه‌های لمسی و فضاهای هیپنوتیزمی منتقل می‌کند.

نبیل نحاس، Nabil Nahas در لاوری شبیبی گالری Lawrie Shabibi

آثار هنری او شامل تصاویری واضح از سرو، درختان زیتون، نخل ها و ... است.

نحاس در مجموعه مناظر خود درختان را به گونه ای به تصویر می کشد که حضور آنها را بزرگتر می کند. سروهای او در نگاه بیننده بزرگ جلوه می کند و فرم های بلند آنها بر صحنه غالب است.

در همین حال، وقتی نوبت به درختان زیتون و نخل‌های او می‌رسد، تمرکز او به بافت‌های ناهموار و نامنظم تنه‌های آنها محدود می‌شود.

این هنرمند طیفی از احساسات را با جابجایی بین رنگ‌های روشن و تاریک در مراحل مختلف این مجموعه به کار می‌گیرد.

رنگ طلایی کیفیت انعکاسی را به بوم او اضافه می کند که نماد روشنایی خاطرات شاد است. در مقابل، استفاده از رنگ مشکی شامل ضربات جسورانه و ژست‌هایی است که حس وزن یا عمق را منتقل می‌کند و نماد جاذبه خاطرات تاریک است.

مهارت این هنرمند در ترکیب رنگ ها و اشکال، احساسات قوی مربوط به انفجار 4 اوت 2020 بیروت را برمی انگیزد.

چهار اثر از هشت قطعه بزرگ او احساسات درونی از جمله غم، شوک، انعطاف‌پذیری، امید و حتی خشم مرتبط با این رویداد غم‌انگیز را بررسی می‌کنند و می‌توانند روندی شفابخش و شفابخش برای هنرمند باشند.

یکی از تکنیک‌های متمایزی که ناهاس در نقاشی‌های فراکتال خود به کار می‌برد، تکنیک «پوشش‌شده» است، جایی که او با لایه‌بندی بافت‌ها و مواد، سطحی سه‌بعدی می‌سازد. هنرمند لایه‌هایی از رنگ و مواد می‌سازد که به برخی اجازه می‌دهد بیرون بزنند و برخی دیگر عقب‌نشینی کنند. این تشکل‌های زمین‌شناسی و رشد ارگانیک موجود در کف دریا یا دهانه‌های دنیای زیر آب را تقلید می‌کند.

او اغلب از رنگ‌های آبی و سبز برای تداعی رنگ‌های اقیانوس استفاده می‌کند، اما از رنگ‌های خاکی و تونالیته های فلزی نیز برای شبیه‌سازی درخشان و ماهیت بازتابی آب استفاده می‌کند.

مجموعه «تتیس» Tethys نحاس که در گالری لاوری شبیبی رونمایی می شود به تاریخ غنی دریای تتیس اشاره دارد - یک توده آبی مرموز که زمانی در منطقه مدیترانه، خاورمیانه، و بخش‌هایی از آسیا امروزی امتداد داشت. این دریای باستانی نقش محوری در شکل گیری تکامل زمین شناسی و بیولوژیکی سیاره ما داشت. در اساطیر یونانی، تتیس، متولد اورانوس و گایا، هم خواهر و هم همسر اقیانوس تیتان بود و نقش مادر خدایان رودخانه و اقیانوس‌ها را بازی می‌کرد.

درباره نبیل نحاس، Nabil Nahas

نبیل نحاس (متولد 1949، بیروت) شاید مشهورترین هنرمند زنده لبنانی است که قبل از افزایش علاقه فعلی به هنر معاصر خاورمیانه، ابتدا در محافل هنری نیویورک به عنوان استاد رنگ، بافت و فضا تثبیت شده است. نحاس اگرچه به طور کامل در نقاشی انتزاعی غربی آموزش دیده است، اما از طیف متنوعی از تأثیرات، به ویژه طبیعت، و گاهی اوقات هنر اسلامی، به ویژه کیفیت های هندسی و رنگی انتزاعی آن، الهام گرفته است. در ژوئیه 2013 به دلیل خدمات به فرهنگ لبنان، نشان ملی سدر به او اعطا شد. نحاس در حال حاضر در نیویورک زندگی و کار می کند. آثار او را می توان در مجموعه های تیت مدرن لندن، Mathaf موزه هنر مدرن عرب دوحه، Barjeel Foundation بنیاد بارجیل شارجه، موزه بریتانیا لندن، موزه هنر متروپولیتن نیویورک، موزه Vorhees Zimmerli، دانشگاه راتگرز، نیوبرانزویک، نیوجرسی، موزه هنر کالج کلبی، واترویل، مین آمریکا؛ آکادمی هنرهای زیبای پنسیلوانیا، موسسه هنر فلینت، میشیگان UMMA، موزه هنرهای زیبای بوستون MA، و موزه عالی در آتلانتا، جورجیا آمریکا نگهداری می شود.

نبیل نحاس، Nabil Nahas در لاوری شبیبی گالری Lawrie Shabibi

درباره گالری Lawrie Shabibi

گالری Lawrie Shabibi یک گالری هنر معاصر است که در خیابان آلسرکال دبی واقع شده است. این گالری از توسعه بلندمدت حرفه هنرمندان جوان بین المللی معاصر با تمرکز بر هنرمندان خاورمیانه و شمال آفریقا پشتیبانی می کند.

این گالری همچنین نمایشگاه‌های تاریخی هنری را با همکاری نسل قدیمی‌تر هنرمندان منطقه برگزار می‌کند. گالری با ارتباط با متصدیان، مؤسسات، موزه ها و مجموعه داران، هنرمندان بین المللی را با موفقیت به منطقه معرفی کرده و در عین حال هنرمندان خاورمیانه را به جامعه بین المللی هنر معاصر ارائه می دهد. لاوری شبیبی با برگزاری منظم نمایشگاه ها، نمایش ها و گفتگوها، انتشار کاتالوگ و شرکت در نمایشگاه های بین المللی هنر، پیشرو در توسعه صحنه هنر معاصر در دبی بوده است.

نمایش آثار نبیل نحاس، Nabil Nahas در لاوری شبیبی گالری Lawrie Shabibi تا پنجم ژانویه 2024 ادامه خواهد داشت.

Nabil Nahas در لاوری شبیبی گالری Lawrie Shabibi نبیل نحاس لاوری شبیبی گالری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین