کد خبر: 70870 A

شیخه حور القاسمی Hoor Al Qasimi | بنیاد هنر شارجه| Lubaina Himid و Magda Stawarska

شارجه شهر نوستالژی ها / لوباینا هیمید و ماگدا استوارسکا و روایتی جالب در بنیاد هنری شارجه

شارجه شهر نوستالژی ها / لوباینا هیمید و ماگدا استوارسکا و روایتی جالب در بنیاد هنری شارجه

بنیاد هنر شارجه میزبان دو هنرمند زن Lubaina Himid و Magda Stawarska در میدان المریجه و ساختمان های زیبا و بکر این بنیاد است که با حضور شیخه حور القاسمی ، رئیس این بنیاد افتتاح شد.

ایران آرت : رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayMe نوشته است : بنیاد هنر شارجه میزبان دو هنرمند زن Lubaina Himid و Magda Stawarska در میدان المریجه و ساختمان های زیبا و بکر این بنیاد است.

این نمایشگاه با حضور شیخه حور القاسمی ، Hoor Al Qasimi ، رئیس بنیاد هنر شارجه که در زمینه هنر فعالیت های پیشرو و گسترده ای دارد افتتاح شد.

Lubaina & Magda / Sharjah Art Foundation بنیاد هنر شارجه

آثار هنری لوباینا هیمید و ماگدا استوارسکا گالری‌های 1، 2، 3 و همه حیاط‌های همراه هستند.

عنوان این نمایشگاه Plaited Time / Deep Water است که توسط دکتر عمر خلیف، کارگردان هنری شارجه، کیوریتوری شده است .

شیخه حور القاسمی رئیس بنیاد هنری شارجه Noor Al Qasimi

 بنیاد هنر شارجه / Hoor Al Qasimi

شیخه حور القاسمی در بخشی از کاتالوگ نمایشگاه نوشته شده است: زمان بافته / آب عمیق، نظرسنجی دو نفره که با همکاری هنرمند مگدا استوارسکا طراحی شده است. این نمایشگاه که حول تجسم مجدد هیمید و استوارسکا از اینستالیشن مهم زنگبار (1999-2023) لنگر انداخته است، شامل آثار تولیدی و همچنین نمونه‌های تاریخی از عملکرد هنرمندان است. این نمایش در سراسر حیاط‌ها و گالری‌های میدان المریجه به نمایش در می‌آید تا سفرهای بازگشت و اشتیاق را کشف کند، در حالی که ریشه در توپوگرافی، معماری و نزدیکی غنی شارجه به دریا دارد. برای بنیاد هنری شارجه این افتخار است که بتواند اولین نمایشگاه نهادی لوباینا هیمید و ماگدا استوارسکا را در منطقه آفریقایی-آسیایی ارائه دهد.

درباره آثار Lubaina و Magda

هنرمند Lubaina Himid با به چالش کشیدن مرزهای نقاشی و گسترش امکانات آن، مسیری منحصر به فرد در هنر ایجاد کرده است.

Lubaina  / Sharjah Art Foundation بنیاد هنر شارجه

Lubaina & Magda / Sharjah Art Foundation بنیاد هنر شارجه

آثار او از طریق فیگورهای تخیلی، متحرک در اشیاء روزمره مانند چرخ دستی‌ها، کشوها و درها یا در فضاهای داخلی نقاشی شده و مناظر دریایی جان می‌دهد. این صحنه های دقیق ساخته شده، بینندگان را به قلمروهای پنهان و وجود افراد نادیده گرفته شده توسط روایت های تاریخی رسمی دعوت می کند.

ماگدا استوارسکا Magda Stawarska نزدیک به دو دهه، هنرمند بریتانیایی لهستانی الاصل، آستانه حافظه، شکل تایید شده تاریخ و تجربه فعال گوش دادن را بررسی کرده است.

 Magda / Sharjah Art Foundation بنیاد هنر شارجه

Lubaina & Magda / Sharjah Art Foundation بنیاد هنر شارجه

او از طریق صدا و اجرا، تصویر متحرک، عکاسی، نقاشی و چاپ، روایت‌های نادیده گرفته شده و مناقشه‌برانگیز گذشته را از طریق تمرین «گوش دادن درونی» باز می‌کند.

 

دکتر عمر خلیف  Dr Omar Kholeif 

Lubaina & Magda / Sharjah Art Foundation بنیاد هنر شارجه

دکتر عمر خلیف، کیوریتور این نمایشگاه و کارگردان هنری بنیاد هنر شارجه در بخشی از بیانیه این رویداد که در کاتالوگ منتشر شده است می نویسد: زمان بافتنی / آب عمیق در گالری‌ها و حیاط‌های میدان المریجه آشکار می‌شود، مانند مجموعه نامه‌هایی که بین دو نفر رد و بدل می‌شود که سخاوتمندانه ما را به گفتگو دعوت کرده‌اند. اولین نمایش سازمانی مهم هیمید و استوارسکا از عملکرد مشترک آنها در گفتگو با تغییر نور، معماری و آب و هوای شارجه طراحی شده است. می‌توان آن را مجموعه‌ای از حکاکی‌هایی دانست که در یک نقاشی تاریخ حماسی ایجاد می‌شوند. جماعتی از همکارانی که در حرکت، سفر و احتمال شروع دوباره تلاقی پیدا می کنند. مانند یک کتاب شعر ارزشمند، نمایشگاهی است که باید خیلی آهسته، سپس سریع و دوباره آهسته تجربه کرد.

نمایشگاه Plaited Time / Deep Water تا 28 ژانویه 2024 در میدان المریجه شارجه ادامه دارد.

شیخه حورا القاسمی بنیاد هنر شارجه ، Sharjah Art Foundation. شیخه حور القاسمی Hoo Al Qasimi Hoor Al Qasimi
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین