کد خبر: 70908 A

Tashkeel

شیخه لطیفه بنت مکتوم از ضرورت همراهی هنر، علم و محیط زیست گفت/ جمال طیاره و رازهای یک گیاه

شیخه لطیفه بنت مکتوم از ضرورت همراهی هنر، علم و محیط زیست گفت/ جمال طیاره و رازهای یک گیاه

شیخه لطیفه بنت مکتوم : تشکیل Tashkeel شما را دعوت می کند تا در شگفتی راه های دیدن جمال طیاره بارودی غوطه ور شوید و شروع به کاوش در اتحاد هنر، علم و امکانات خارق العاده دنیای طبیعی کنید که هنوز کشف نشده اند.

ایران آرت: شیخه لطیفه بنت مکتوم Lateefa bint Maktoum  سال 2008 استودیو تشکیل را با هدف های بزرگ و متنوع در زمینه آموزش ، گسترش خلاقیت و نوآوری و حمایت از هنرمندان امارات تاسیس کرده است که در این میان نگاه به پژوهش و پیوند دادن هنر، علم برای محیط زیست و نائل آمدن به زندگی بهتر یک برنامه راهبردی ست.

رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayMe می نویسد : شیخه لطیفه در سال 2007 با اخذ کارشناسی از کالج لطیفه دانشگاه زاید فارغ التحصیل شد. در هنرهای تجسمی و به دلیل کار مونتاژ دیجیتال خود به رسمیت شناخته شده است. آثار هنری او را می توان در مجموعه های خصوصی ملی و بین المللی یافت. لطیفه بنت مکتوم به مناسبت نمایشگاه جمال طیارا بارودی در تشکیل که از دیدگاه تحقیقاتی محیطی جالبی برخوردار است، متنی را در کاتالوگ این نمایشگاه نوشت که در ادامه می‌توانید بخوانید.

شیخه لطیفه بنت مکتوم به مناسبت نمایشگاه جمال طیاره بارودی در تشکیل که نگاهی پژوهشی محیط زیستی جالبی هم دارد متنی در کاتالوگ این نمایشگاه نوشته است که شرح کامل آن را می توانید بخوانید:

متن شیخه لطیفه بنت مکتوم :

هنرمند جمال طیاره بارودی در دو سال اخیر در برنامه تمرین انتقادی تشکیل حضور داشته است.

وسواس در مورد Calotropis Procera که به شدت عمل او را آگاه کرده است، در سراسر نمایشگاه طنین انداز می شود.

ویترین و تلاقی هنر، علم و زیبایی عمیق دنیای طبیعی. سفر او به بررسی جذابیت، کنجکاوی، پرسشگری و تشریح - به معنای واقعی کلمه و استعاره - از Calotropis Procera می‌پردازد که منجر به خلق مجموعه‌ای استثنایی از آثار شده است که به همان اندازه که از نظر بصری خیره‌کننده است و از نظر فکری روشن‌کننده است.

Jamal Tayara Baroudy with 'Ways of Seeing' at Tashkeel Studio

جمال طیاره بارودی، که در اصل یک طراح گرافیک بود، سفری قابل توجه را آغاز کرد که با علاقه به

گیاه Calotropis Procera ، گیاهی که به دلیل طبیعت مهاجم خود در بسیاری از مناطق جهان شناخته شده است، آغاز شد.

با این حال، هنرمندی جمال به همین جا ختم نشد. او در مطالعه عمیق خواص علمی این گیاه مرموز غوطه ور شد.

تحقیقات او باعث شد تا تحقیقاتی را از سراسر جهان بررسی کند و مشخص کند که چگونه Calotropis Procera در فرهنگ های مختلف استفاده می شود و بسیاری از خواص مفید (و گاهی مضر) آن چیست.

نتیجه کاوش خستگی‌ناپذیر جمال مجموعه‌ای از ملیله‌های هنری و علمی است که به‌عنوان کاری برآمده از احساس و عشق ساخته شده‌اند و جزئیات پیچیده گیاه را به گونه‌ای زنده می‌کنند که از مرزهای بیان هنری سنتی فراتر می‌رود.

هر اثر هنری جمال یک کاوش بزرگ است که پیچیدگی های گیاه شناسی گیاه را نشان می دهد و بیننده را وادار می کند تا به اهمیت فرهنگی آن نگاه کند و در مورد آن فکر کند.

کار جمال فراتر از محدوده استودیو است. او یافته های خود را با چشم یک عکاس ثبت کرده است و از Calotropis Procera در زیستگاه طبیعی آن عکس می گیرد.

Jamal Tayara Baroudy with 'Ways of Seeing' at Tashkeel Studio

او با استفاده از فناوری برچسب‌گذاری جغرافیایی، مکان‌هایی را که از آنجا میوه‌ها را برای آثار خود برداشت کرده، مشخص نموده است و یافته‌های او را به منبعی ارزشمند برای مخاطبان و محققان تبدیل کرده است.

این نمایشگاه نشان دهنده اوج دو سال فداکاری، اشتیاق و پیگیری بی وقفه دانش است. این گواهی بر زیبایی و پیچیدگی جهان طبیعی و همچنین امکانات بی حد و حصری است که با شعله ور شدن کنجکاوی یک هنرمند به وجود می آید.

نمایشگاه جمال طیارا بارودی در استودیو تشکیل

تشکیل شما را دعوت می کند تا در شگفتی راه های دیدن جمال طیاره -بارودی غوطه ور شوید و شروع به کاوش در اتحاد هنر، علم و امکانات خارق العاده دنیای طبیعی کنید که هنوز کشف نشده اند.

لطیفه بنت مکتوم

 

استودیو تشکیل جمال طیارا بارودی Tashkeel جمال طیاره بارودی شیخه لطیفه بنت مکتوم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین