کد خبر: 71256 A

بنیاد فرجام | The Arts Club Dubai

بنیاد فرجام با هنرمندان سرشناس خاورمیانه در کلاب هنر دبی The Arts Club Dubai

بنیاد فرجام با هنرمندان سرشناس خاورمیانه در کلاب هنر دبی The Arts Club Dubai

بنیاد فرجام که توسط دکتر فرهاد فرجام تأسیس شده است صاحب یکی از شاخص ترین کلکسیون های خاورمیانه شامل هنر اسلامی، خاورمیانه و غرب از دوران پیش از اسلام تا هنر معاصر را در اختیار دارد؛ این روزها تعدادی از آثار شاخص این کلکسیون در هشتمین نمایشگاه Stairway در The Arts Club Dubai در DIFC به تماشا است.

ایران آرت : صداهای پیشرفته هنر منطقه ای هشتمین نمایشگاه Stairway را در کلاب هنر خاورمیانه The Arts Club Dubai ارائه کرده است.

 در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان مشهور منطقه از جمله محمد احمد ابراهیم و عبدالقادر الریس، بزرگان نقاشی امارات به همراه چهره های شناخته شده هنر خاورمیانه فرهاد مشیری ، نادیا کعبی لینکه، مروان سهمرانی ، سامیا هالابی ، سیامک فیلی زاده به نمایش است.

کلاب هنر دبی The Arts Club Dubai

این نمایشگاه با عنوان خاورمیانه معاصر، در باشگاه اعضای خصوصی در ICD Brookfield Place قطعاتی از هنرمندان خاورمیانه ای را به نمایش می گذارد که آثارشان در طیفی از سبک ها، تکنیک ها و زیبایی شناسی قرار دارد. 

مجموعه بنیاد فرجام Farjam Collection که توسط حامی هنر دکتر فرهاد فرجام Farhad Farjam تأسیس شده، کلکسیون ارزشمندی دارد که از هنر اسلامی، خاورمیانه و غرب از دوران پیش از اسلام تا عصر معاصر را در بر می گیرد. 

این کلکسیون ارزشمند قطعات منتخب گستره هنرمندان معاصری را نشان می دهد که به طور قابل توجهی به گفتگوی فرهنگی و چشم انداز هنری کمک کرده اند.

کلاب هنر دبی The Arts Club Dubai

 اعجاز شیخ Ajaz Sheikh مدیر اجرایی گروه The Arts Club دبی و لندن می‌گوید: «ما از دکتر فرجام و تیم برجسته‌اش برای سخاوت و همکاری در این نمایشگاه بسیار سپاسگزاریم. شانس میزبانی مجموعه فرجام در باشگاه چیزی است که ما از آن بسیار هیجان زده ایم و تعهد ما را به استعداد هنری و فرهنگی منطقه خود نشان می دهد. 

این نمایشگاه شامل هشت اثر است که در دو طبقه در کنار دیوار راه پله دیزاین شده اند. 

دو هنرمند بزرگ اماراتی در این نمایش حضور دارند: محمد احمد ابراهیم، Mohamed Ahmed Ibrahim که از دهه 1980 به عنوان مبتکر هنر مفهومی در خاورمیانه شناخته می شود، و نقاش بزرگ عبدالقادر الریس، Abdul Qader Al Rais که به خاطر زیبایی شناسی انتزاعی خود که در آن اشکال هندسی و خوشنویسی عربی را با هم ترکیب می کند، شناخته شده است. 

نادیا کعبی لینکه، Nadia Kaabi-Linke هنرمند تونسی الاصل، که برای خلق آثار مفهومی در تاریخ شخصی خود از مهاجرت به فرهنگ‌ها تحقیق می‌کند، یکی از بزرگ‌ترین آثار نمایشگاه را در کنار هنرمند بین‌المللی فرهاد مشیری Farhad Moshiri دارد.

 آثار غنی فرهاد مشیری از نظر مفهومی که ریشه در جنبش پاپ آرت دارد، به طرز ماهرانه‌ای به بررسی جابه‌جایی، دگرگونی و تفسیرهای اجتماعی می‌پردازد. 

از دیگر هنرمندان این نمایشگاه می توان به مروان سهمرانی نقاش و مجسمه ساز لبنانی Marwan Sahmarani اشاره کرد که به خاطر تکنیک هایش با استفاده از ضربات قلم مو ضخیم و رسا شهرت دارد. 

کلاب هنر دبی The Arts Club Dubai

هنرمند انتزاعی فلسطینی-آمریکایی سامیا هالابی Samia Halaby که به خاطر بازی با رنگ های جسورانه و اشکال هندسی شناخته شده است. و هنرمند ایرانی سیامک فیلی زادهSiamak Filizadeh که نقوش سنتی را با عناصر معاصر ترکیب می کند. 

این هشتمین نمایشگاه پلکانی باشگاه هنر دبی از سال 2020 است. 

نمایشگاه Stairway: Contemporary Middle East تا 25 فوریه در The Arts Club در DIFC دبی برپاست.

_ درباره کلاب هنری دبی The Arts Club

کلاب هنرها در لندن در سال 1863 تأسیس شد تا پناهگاهی برای کسانی که رابطه حرفه ای یا آماتوری با هنر، ادبیات یا علوم دارند فراهم کند و از آن زمان تاکنون پذیرای جامعه متفکران و رهبران متفکر بوده است. 

کلاب هنر دبی اولین پایگاه بین المللی باشگاه اعضای خصوصی تاریخی لندن است. این باشگاه که در سال 2020 رونمایی شد، در DIFC، قلب مرکز مالی شهر، ایستاده است. کلوپ با مساحت چشمگیر 6000 متر مربع در پنج طبقه از یک ساختمان طراحی شده توسط Foster + Partners ساخته شده است و محیطی را برای اعضای خود فراهم می کند که در آن می توانند برای سرگرمی، تبادل نظر، صرف غذا و شرکت در یک برنامه فرهنگی غنی از رویدادها گرد هم آیند.

کلاب هنر دبی The Arts Club Dubai

موزیک، نمایش، نمایشگاه های هنری، نشست های هنری ، دیدار با هنرمندان حتی سرگرمی های هنری ویژه کودکان از جمله برنامه های همیشگی کلاب هنر دبی است.

بنیاد فرجام فرهاد فرجام کلاب هنر خاورمیانه The Arts Club Dubai
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین