بنیاد هنری بارجیل و دایره یک نقطه بود در فاندری دبی /عکس ها

بنیاد هنری برجیلBarjeel Art Foundation که توسط چهره شناخته شده دنیای هنر عرب ، سلطان سعود القاسمی Sultan Sooud Al Qassemi بنیانگذاری و اداره می شود این روزها بخش عکس و هنر دیجیتال خود را در فاندری دبی Foundry by EMAAR در بلوار کرسنت شیخ محمد به تماشا دارد.

ایران آرت : بنیاد هنری بارجیل Barjeel Art Foundation که توسط چهره شناخته شده دنیای هنر عرب ، سلطان سعود القاسمی Sultan Sooud Al Qassemi بنیانگذاری و اداره می شود این روزها بخش عکس و هنر دیجیتال خود را در فاندری دبی Foundry by EMAAR در بلوار کرسنت شیخ محمد به تماشا دارد.

«دایره یک نقطه بود» عنوان این نمایش است که توسط سما الشعیبی Sama Alshaibi و امیر حزیم Amir Hazim کیوریتوری شده است و تصاویری جذاب از عکس در خاورمیانه و شمال آفریقا را بازتاب می دهد. 

آثار هنرمندان عروه ابوون، احمد ماتر، اکرم زعتری، المعتصم الماسکری، آلفرد تارازی، عمار العطار، بشار حروب، چاربل جوزف اچ. بوتروس، فرح القاسمی، فؤاد الخوری، هدی لطفی، ابی ابراهیم، جوآنا حاجیتوماس و خلیل جوریگه، لارا بلدی، لاریسا سانسور، لطیف آل آنی، منال الدویان، محمد کاظم، مونا حاتوم، مووس لامربات، ندیم کوفی، سرژ نجار، تارک الغوصین، ون لئو، ولید رعد، یوریاس، یوریاس نبیل، ایتو بارادا و زینب سدیرا در این نمایشگاه به تماشاست.

این نمایشگاه با نمایش گذاشتن آثار ۳۰ هنرمند حرفه ای جلوه های متنوع و نوین عکاسی را به نمایش می گذارد که هر کدام چشم اندازی منحصر به فرد از تعامل بین عکاسی و امکانات بی شمار آن است.

با قدم زدن در فضای نمایشگاه بازدیدکنندگان با مجموعه ای متنوع از تکنیک ها و موضوعات عکاسی از فرآیندهای تاریکخانه سنتی تا اینستالیشن های تعاملی روبرو می شوند.

این آثار مفاهیم از پیش تعیین شده را به چالش می کشند و مرزهای رسانه را دوباره تعریف می کنند. 

هنرمندان از طریق نقاشی‌های فوتوژنیک، ساخت‌های حافظه و کلاژهای عکس متنی، خطوط بین واقعیت و انتزاع را محو می‌کنند و بینندگان را دعوت می‌کنند تا در برداشت خود از فضا، زمان و حرکت تجدید نظر کنند. 

یکی از بارزترین ویژگی‌های نمایشگاه، کاوش در فضا، چه ملموس و چه انتزاعی است. هنرمندان از طریق لنز عکاسی جوهر فضا را به تصویر می کشند، ماهیت سه بعدی آن را بازتفسیر می کنند و آن را با معنای جدیدی آغشته می کنند. زمان به یک عنصر اصلی تبدیل می‌شود، زیرا عکس‌ها گذشته را با حال کنار هم قرار می‌دهند و طبیعت دائماً در حال تغییر تجربه زمانی را به تصویر می‌کشند. 

این نمایشگاه همچنین بررسی قابل تاملی از بدن انسان و تشکیلات بی جان ارائه می دهد. در حالی که عکس‌ها حرکت را منجمد می‌کنند، هنرمندان این سکون را دستکاری می‌کنند تا سوژه‌های خود را با حس حرکت و دگرگونی آغشته کنند. از طریق استفاده از وسایل متعدد و غیرمنتظره، آنها ترکیبات پویا ایجاد می کنند که بینندگان را به تجدید نظر در درک خود از تصویر عکاسی به چالش می کشد. 

هنگامی که بازدیدکنندگان به بررسی "دایره یک نقطه بود" می پردازند، تأثیر پایدار عکاسی، فراتر از مرزها و زمان را به یاد می آورند. از تکنیک‌های اولیه دوربین تاریک تا روش‌های مدرن نوشتن نور، این رسانه همچنان به اختراع مجدد خود ادامه می‌دهد و منعکس کننده تکامل پویای هنر و جامعه است. 

سما الشعیبی و امیر حازیم در کیوریتوری این نمایشگاه نه تنها استعداد هنرمندان خاورمیانه و شمال آفریقا را به نمایش گذاشته اند، بلکه مراقبه قانع کننده ای در مورد قدرت عکاسی برای فراتر رفتن از مرزها و شکل دادن به درک ما از جهان ارائه کرده اند. "دایره یک نقطه بود" صرفا یک نمایشگاه نیست. این یک سفر در زمان، مکان و تخیل است - گواهی بر میراث ماندگار رسانه عکاسی.

 این نمایشگاه تا 24 مارس به تماشاست.

کد خبر: 71683
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71683
فاندری گالری دبی Foundry Downtown Dubai بنیاد هنری برجیلBarjeel Art Foundation سلطان سعود القاسمی Sultan Sooud Al Qassemi فاندری دبی Foundry by EMAAR سما الشعیبی Sama Alshaibi امیر حزیم Amir Hazim بنیاد هنری بارجیل Barjeel Art Foundation
سایر گزارش های تصویری