رزا اخلاقی و کیوریتوری نمایشگاه فونیکس در آرت شاپ لوور پاریس

ایران آرترزا اخلاقی Roza Akhlaghi مدیر گروه هنری فونیکس دبی مدتی پیش کیوریتوری نمایشگاهی در آرت شاپ موزه لوور پاریس را به عهده داشت. نمایشگاهی که آثار ۱۰ هنرمند را ارائه داد.

رزا که این روزها برای نمایش اثرش در ونیز حضور دارد گروه هنری فونیکس دبی Phoenix Art Group را در سال 2021 تأسیس کرد که از آن به اولین گروه هنری ایرانی در دبی یاد می شود؛ فونیکس نمایشگاه های متعددی در امارات، ایران، گرجستان، هند، فرانسه و ایتالیا برگزار کرده و در همین مدت به شهرت رسیده است.

رزا اخلاقی خودش بیش از 20 سال است به صورت حرفه ای نقاشی می کند، او دیپلم نقاشی را از هنرستان سوره در تهران و لیسانس هنرهای زیبا از دانشگاه Iufs دبی اخذ کرده است. 

رزا اخلاقی که در آفرینش نقاشی هایش سویه های مختلفی از انتزاعی تا فیگوراتبو را با موضوعات متنوع دنبال می کند با همین نگاه نمایشگاه فونیکس در لوور پاریس را کیوریت کرد تا برشی جذاب از نگاه ده هنرمند ایرانی را در قلب اروپا به نمایش گذارد.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از : رزا اخلاقی، امیر اخلاقی، احمد ملت انصاری ، بیتا کریمی تابش، فرزاد زاهدی، تبسم صمدانی ، مونا حسینی ، مهناز آچانکن ، شهرزاد طاهری و مریم موقتی.

کیوریتور نمایش فونیکس توضیح می دهد: " بدین جهت که خودم نقاش هستم از حساسیت های هنرمندان برای ارائه حرفه ای آثار خبر دارم و تلاش کردم نمایشی شایسته ارائه شود؛ ضمن اینکه از منظر زیبایی شناسی و تم موضوعی هنرمندانی با نگاههای متفاوت منتخب کردم تا بتواند گستره ای وسیع از هنر معاصر ایران را بازتاب دهد."

رزا اخلاقی تاکید می کند:" فونیکس از بدو تاسیس با تمرکز بر هنر ایران شکل گرفته است، همه اتفاق نظر دارند هنرمندان ایران در زمره پیشروترین و خلاق ترین هنرمندان خاورمیانه هستند و فونیکس تلاش دارد به سهم خود زوایای کمتر دیده شدن نسل نوین هنر ایران را به شایستگی به نمایش بگذارد. از این رو اسم غرفه مان در لوور پاریس را با نام ایران و زیر عنوان Phoenix_art_group گذاشتم و آثار هنرمندان ایرانی شرکت کننده که از اقصی نقاط دنیا منتخب شدند را به تماشا گذاشتم که خوشبختانه با استقبالی شایان توجه روبرو شد.

گفتنی ست از رزا اخلاقی هم فقط یک اثر در نمایش فونیکس به تماشا بود که اتفاقا همین کار زمینه دعوت او به نمایشگاه در ونیز شد که این روزها در حال برگزاری ست.

نمایشگاه فونیکس ۲۰ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۲۳ در Art shopping لوور پاریس به تماشا بود.

کد خبر: 71711
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71711
لوور پاریس رزا اخلاقی گروه هنری فونیکس دبی امیر اخلاقی تبسم صمدانی مهناز آچانکن گروه هنری فونیکس دبی Phoenix Art Group
سایر گزارش های تصویری