ببینید: سفر اسطوره‌ای لیلا اسکندری در گالری Zawyeh دبی

نقاشی‌های مسحورکننده اسکندری با الهام از ملیله‌های غنی فولکلور ایرانی، جشنی پر جنب و جوش از قدرت ماندگار داستان‌سرایی است.

ایران آرت: لیلا اسکندری، هنرمند ایرانی، در جدیدترین نمایشگاه خود، «نجواهای افسانه‌ها» (Whispers of Legends) که تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ (۷ مرداد ۱۴۰۳) در گالری زاویه Zawyeh Gallery در السرکال اونیو دبی برپاست، بینندگان را به قلمرویی می‌برد که در آن اسطوره و واقعیت به طور یکپارچه در هم تنیده می‌شوند.

به گزارش وبسایت خبر روز خاورمیانه ArtDayMe، نقاشی‌های مسحورکننده اسکندری با الهام از ملیله‌های غنی فولکلور ایرانی، جشنی پر جنب و جوش از قدرت ماندگار داستان‌سرایی است. او از طریق ترکیب‌های پویا خود به شخصیت‌ها و موجودات اسطوره‌ای موجود در صفحات شاهنامه روح می‌بخشد، اشعار حماسی که فردوسی بیش از یک هزار سال پیش سروده است.

سفر هنری اسکندری عمیقاً ریشه در شیفتگی دوران کودکی او به شاهنامه، خلاصه‌ای از اساطیر، افسانه‌ها و وقایع تاریخی ایرانی دارد. او با هر ضربه قلم مو، داستان‌های جاودانه‌ای را که نسل‌ها را مجذوب خود کرده‌اند، به طرز ماهرانه‌ای زنده می‌کند و آن‌ها را در روایت‌های پیچیده‌ای می‌بافد که از مرزهای زمانی و فرهنگی فراتر می‌رود.

اسکندری در کاوش در شاهنامه به درون مایه‌های جهانی عشق، قهرمانی و مبارزه ابدی بین روشنایی و تاریکی می‌پردازد. او از طریق پالت رنگی پر جنب و جوش و خطوط روان خود، جوهر این داستان‌های باستانی را به تصویر می‌کشد، و آنها را با ارتباط معاصری آغشته می‌کند که با بینندگان با هر زمینه‌ای طنین انداز می‌شود.

یکی از جنبه‌های چشمگیر کار اسکندری توانایی او در محو کردن خطوط بین اسطوره و واقعیت است و عناصر خارق‌العاده را با مناظر آشنا و صحنه‌های روزمره ترکیب می‌کند. نقاشی‌های او بینندگان را دعوت می‌کند تا سفری اکتشافی را آغاز کنند، جایی که هر بوم به عنوان دریچه‌ای به دنیایی است که در آن هر چیزی ممکن است.

در حالی که بازدیدکنندگان "نجواهای افسانه‌ها" را کشف می‌کنند، از آنها دعوت می‌شود تا خود را در دنیای خیالی اسکندری غوطه‌ور کنند، جایی که مرزهای بین گذشته و حال، واقعیت و فانتزی در یک ملیله پر جنب و جوش از رنگ و فرم حل می‌شود. این سفری است که از زمان و مکان فراتر می‌رود و اثری محو نشدنی بر همه کسانی که به اعماق آن می‌روند بر جای می‌گذارد.

در دنیایی که گذشته اغلب دور به نظر می‌رسد و آینده نامشخص است، هنر لیلا اسکندری به عنوان چراغ امید عمل می‌کند و قدرت بی انتها قصه گویی را به ما یادآوری می‌کند تا تاریک‌ترین زوایای تخیل ما را روشن کند و ما را به رویای فردای روشن‌تر برانگیزد.

 

کد خبر: 72073
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-72073
لیلا اسکندری گالری زاویه گالری زاویه دبی Zawyeh Gallery
سایر گزارش های تصویری