کد خبر: 72122 A

روی وانگ| Roy Wang| دبی کالچر| خلیل عبدالواحد

روی وانگ و ترکیب خلاقانه نور، خط چینی و عربی و سه ماشین/ اژدهایان چینی در دبی درخشیدند

روی وانگ و ترکیب خلاقانه نور، خط چینی و عربی و سه ماشین/ اژدهایان چینی در دبی درخشیدند

روی وانگ که دارای سه رکورد جهانی گینس است و به عنوان هنرمند برتر نقاشی نور در چین شناخته می‌شود، اولین اژدهای ۶۰۰۰ متر مربعی جهان را با رنگ نور چین و امارات خلق کرد.

ایران آرت: در جشن خیره کننده چهلمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین چین و امارات، روی وانگ Roy Wang هنرمند مشهور نقاشی نور با یک نقاشی نوری دیدنی از اژدها، دبی را روشن کرد. این رویداد مصادف با سال چینی اژدها در ۱۸ می ۲۰۲۴ بود.

روی وانگ که دارای سه رکورد جهانی گینس است و به عنوان هنرمند برتر نقاشی نور در چین شناخته می‌شود، اولین اژدهای ۶۰۰۰ متر مربعی جهان را با رنگ نور چین و امارات خلق کرد. این شاهکار که نماد دوستی بین دو ملت است، در پس زمینه افق زیبای دبی ساخته شده است. وانگ با استفاده از چراغ‌های خودرو به‌عنوان رسانه خود و فضای باز کنار کانال دبی به‌عنوان بوم نقاشی خود، با GAC، اولین برند خودروسازی چینی که در برج خلیفه تبلیغ می‌کرد، همکاری کرد.

این اژدها دارای سر اژدهای چینی بود که به طور یکپارچه با بدن اژدهای عربی ترکیب شد و مظهر ظرافت هنری خوشنویسی چینی و عربی را به نمایش گذاشت. چراغ‌های جلوی سه وسیله نقلیه GAC - M۸، EMPOW و EMZOOM GS۳ - به ترتیب سر، بدن و دم اژدها را تشکیل می‌دادند. ادغام این عناصر پیوندهای فرهنگی و هم افزایی هنری بین چین و امارات متحده عربی را برجسته کرد و در عین حال برند GAC را به نمایش گذاشت.

این رویداد با حضور خلیل عبدالواحد، مدیر بخش هنرهای زیبا، از اداره فرهنگ و هنر دبی Dubai Culture اعتبار یافت. عبدالواحد حیرت خود را نسبت به ترکیب خلاقانه ماشین‌ها و نقاشی‌های سبک و همچنین تلفیق فرهنگی نشان‌داده‌شده در آثار هنری ابراز کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که وضعیت روی وانگ به عنوان یک هنرمند ویزای طلایی امارات، نشان‌دهنده شناخت او از هنر نقاشی نور در خاورمیانه است و برای همکاری‌های هنری آینده ابراز امیدواری کرد.

علاوه بر اژدها، روی وانگ مجموعه‌ای از تصاویر نقاشی نور را خلق کرد که نشانه‌های دیدنی دبی را با عناصر چینی در هم آمیخته بود، مانند توتم‌های اژدها و رقص شیر. این آثار هنری با هدف انتقال جذابیت فرهنگ دبی و چین به مخاطبان جهانی بود.

این رویداد بخشی از طرح خلق هنر جهانی "اژدها در سرتاسر جهان" رویوانگ بود که به دنبال برجسته کردن فرهنگ چین در صحنه جهانی است. رویوانگ با ادغام فناوری غربی با هنر شرقی، هدف خود را تقویت درک جهانی عمیق تر از فناوری، فرهنگ و هنر چینی کرد.

دبی کالچر خلیل عبدالواحد Khalil Abdulwahid روی وانگ Roy Wang
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین