کد خبر: 72130 A

صادق تبریزی | قیمت آثار صادق تبریزی

عشاق صادق تبریزی در گالری سهراب/ رونق فروش آثار صادق تبریزی

عشاق صادق تبریزی در گالری سهراب/ رونق فروش آثار صادق تبریزی

نمایشی ویژه از آثار استاد زنده یاد صادق تبریزی در گالری سهراب برپا می شود. هنرمندی که در سال های اخیر قیمت آثارش جهشی خیره کننده یافته است.

ایران آرت: عصر جمعه ۱۱ خرداد گالری سهراب ، تعدادی از آثار صادق تبریزی،  هنرمند پیشروی ایرانی را به تماشا می گذارد.

"عشاق بی‌زمان، افق‌های بی‌کران" عنوان این نمایشگاه است که تا ۲۸ خرداد به تماشا خواهد بود.

این در حالی ست که آثار صادق تبریزی در سال های اخیر بیش از همیشه مورد توجه بازار هنر قرار گرفته است؛ هر چند شمار حضور آثار استاد تبریزی در حراج های بین المللی از سال ۱۳۵۴ تاکنون بیش از یکصد بار شماره شده اما شکی نیست که افزایش قیمت آثار او در چند سال اخیر با جهش قابل توجه روبرو بوده است.

در همین راستا، بهمن ماه سال گذشته در اتفاقی کم سابقه در نوزدهمین حراج تهران، سه اثر از صادق تبریزی ارائه و هر سه با ارقام بالای میلیارد به فروش رسید.

برای درک اهمیت این موضوع کافی ست بدانید این نخستین بار در عمر ۱۱ ساله این حراجی بود که از هنرمندانی در یک شب، سه اثر ارائه شد: صادق تبریزی و سهراب سپهری.

مرداد ماه سال گذشته اما آمار دیگری رسانه ای شد که در عرض کمتر از هفت ماه، هفت اثر صادق تبریزی در حراج های مختلف بین المللی و داخلی ارائه شده و ۱۰۰ درصد آثار به فروش رسیده است؛ اتفاقی که یک رکورد محسوب می شود. اتفاقن آخرین حضور آن سلسله فروش پیاپی ، خلق رکورد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی تابلوی ریتم خط تبریزی در هفدهمین حراج تهران ، حراج تابستانه بود.

با این اخبار نمایشگاه کلکسیونی از آثار صادق تبریزی در گالری سهراب بیش از همیشه مورد توجه قرار می گیرد.

گالری سهراب

زنده یاد صادق تبریزی دانش‌آموخته هنرکده هنرهای تزیینی و یکی از هنرمندان تأثیرگذار در جنبش سقاخانه بود. او در آغاز علاوه بر نقاشی ایرانی، در زمینه سفال و سرامیک نیز فعالیت داشت و بسیاری از خط‌نگاره‌هایش را نخستین بار روی قطعات سرامیک در کارگاه سرامیک‌سازی اداره هنرهای زیبا (۱۳۳۸) اجرا کرد. در ادامه، تجربیات متفاوتی با تکنیک کولاژ و با استفاده از انواع قطعات تزیینی و ترکیب آن‌ها با نقوش ایرانی، فیگورهای مینیاتوری و رنگ‌های زنده داشت.

نخستین بار آثار وی در انجمن ایران و امریکا نمایش داده شدند، هرچند پس از شرکت در بینال‌های تهران (۴۵-۱۳۴۱) تبریزی بیش از پیش به استفاده از عناصر نوشتاری و فرم‌های خوشنویسی ایرانی روی آورد و در ادامه این خطوط را در ترکیبی چشم‌نواز و شاعرانه با سنت نگارگری با نیم‌نگاهی به نقاشی‌های قهوه‌خانه ادغام کرد.

گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه- بین مفتح و رامسر- شماره ۱۴۲ (غیر از یکشنبه ها ) همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها: از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای هنردوستان است.

صادق تبریزی گالری سهراب قیمت آثار صادق تبریزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین