کد خبر: 64570 A

پیمان جبلی و سریال های تلویزیون

اعتراف بزرگ رئیس صدا و سیما/ پیمان جبلی اولین رئیسی که واقعیت را گفت

اعتراف بزرگ رئیس صدا و سیما/ پیمان جبلی اولین رئیسی که واقعیت را گفت

آمار مخاطبان سریال‌های تلویزیون به 30درصد هم نمی‌رسد؛ این موضوع تا جایی برای سازمان جدی است که رئیس رسانه ملی در ضیافت افطارش با هنرمندان عنوان کرد که چرا احساس علاقه‌ای که مخاطبان به هنرمندان و آثارشان داشتند، کاهش یافته است؟

ایران آرت: نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره برنامه‌های سیما در رمضان نشان می‌دهد 26.6درصد مخاطب برنامه‌های افطار و 17.4درصد مخاطب برنامه‌های سحر تلویزیون هستند. این آمار درحالی است که نشان می‌دهد تلویزیون با کاهش مخاطب مواجه شده و این زنگ خطری برای تلویزیون است. آمار مخاطبان سریال‌های تلویزیون به 30درصد هم نمی‌رسد؛ این موضوع تا جایی برای سازمان جدی است که رئیس رسانه ملی در ضیافت افطارش با هنرمندان عنوان کرد که چرا احساس علاقه‌ای که مخاطبان به هنرمندان و آثارشان داشتند، کاهش یافته است؟

به گزارش همشهری، پیمان جبلی، رئیس صداوسیما در دیدار با جمعی از هنرمندان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد، گفت: «همه ما، چه شما به‌عنوان هنرمند، چه ما به‌عنوان مسئولان صدا و سیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌ای که مخاطبان به هنرمندان و آثارشان داشتند، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثاری که در گذشته با هزینه‌های کمتری ساخته می‌شد، ماندگارترند؟ همه‌مان مقصریم و نمی‌توانیم خودمان را تبرئه کنیم.»

وی همچنین با عنوان این سؤال که در اصالت دادن به ذائقه مخاطب و مرجعیت و محتوای رسانه کدام را ارجح دانسته‌ایم؟ توضیح داد: «به‌عنوان یک مخاطب، همکار و فردی که ۳۰ سال در رسانه کار کرده، معتقدم توالی و ترتیب بین مرجعیت، جذابیت و محتوا را فراموش کرده‌ایم. دغدغه برخی سازندگان، صرفاً درصد مخاطب بوده و درباره محتوا، دغدغه‌ای نداشته‌اند، اما می‌خواهم بر این نکته تأکید کنم که در دوران جدید، محتوا هم اولویت دارد. چقدر توانسته‌ایم در یک شبانه‌روز، خوراک خوب به مخاطب بدهیم.»

وی تکرار آثار بدون محتوا را به دادن پی‌درپی آب شور دریا به فردی تشنه تشبیه کرد و یادآور شد: «متأسفانه برخی‌ها این نگاه را توقف تولیدات تعبیر کرده‌اند و گفته‌اند جبلی دستور توقف ساخت سریال‌ها را داده تا بین ما و شما که صاحب اصلی آنتن هستید، اختلاف بیندازند. چنین چیزی نیست و من بارها با حضور در پشت صحنه سریال‌ها، بر این نکته تأکید کردم که قصد ما اصلاح محتوا و فرایند تولید است؛ نه متوقف کردن آنها.»

 

صدا و سیما پیمان جبلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین