کد خبر: 63000 A

ممیزی ها مردم را خارجی بین کرد/ کانون کارگردانان سینما هم نوباوه و ۳۰فیلم را به چالش کشید

ممیزی ها مردم را خارجی بین کرد/ کانون کارگردانان سینما هم نوباوه و ۳۰فیلم را به چالش کشید

عملکرد بد و غیرکارشناسی و عدم درک درست از جامعه باعث شده که قاطبه رای دهندگان برایشان فرقی نداشته باشد که چه کسی و با کدام نگاه و تلقی غیر تخصصی بر صندلی وکالت آنها در مجلس شورای اسلامی تکیه می زند.

ایران آرت : شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن اظهار تاسف از بیان غیر تخصصی و بی پشتوانه نماینده محترم مجلس شورای اسلامی که متاسفانه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز هستند ، درباره ۳۰ فیلم از نظر ایشان مسئله دار و غیرقابل نمایش عمومی ، اعتراض خود را نسبت به این نوع نگاه یکسویه، ساده انگارانه و توهین آمیز به سینمای ایران ابراز می دارد. 

آن نماینده محترم باید بداند که عملکرد بد و غیرکارشناسی و عدم درک درست از جامعه باعث شده که قاطبه رای دهندگان برایشان فرقی نداشته باشد که چه کسی و با کدام نگاه و تلقی غیر تخصصی بر صندلی وکالت آنها در مجلس شورای اسلامی تکیه می زند. 

بارها و سال هاست که ثابت شده این گونه نگاه های سلبی و ممیزی های فراوان در عرصه هنر و فرهنگ جز راندن مردم به سمت تولیدات خارج از مرزها نتیجه دیگری نداشته است. نماینده‌ایی که رفتار و علایق و خواست اکثریت مردم و بخصوص ویژگی‌های هنر/صنعتی چون سینما را نمی شناسد و به خود حق می دهد از جانب این مردم سخن بگوید و تولیدات اهالی نجیب سینما ، که حاصل دسترنج تعداد زیادی از هنرمندان این سرزمین است ، را با چوب ممیزی و توقیف تهدید کند، قطعا نیاز به بازنگری رابطه خود با جامعه و شناخت اش از هنر و فرهنگ دارد. 

این نگاه غیر فرهنگی از یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بی گمان جای تردید و بازنگری درمورد نسبت ایشان با هنر و فرهنگ این سرزمین دارد."

حدود دو هفته از حکمی که محمدمهدی اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - برای بیژن نوباوه صادر و او را به عنوان عضو شورای پروانه نمایش منصوب کرده می‌گذرد و حالا این نماینده و عضو شورای پروانه نمایش برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خط و نشان کشیده که اگر 30 فیلم «مسئله‌دار» را نمایش بدهد، هم خودش را به مجلس فرامی‌خواند و هم در جلسه‌های شورا در سازمان سینمایی شرکت نمی‌کند.  

 

بیژن نوباوه کانون کارگردانان سینما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین