کد خبر: 63235 A

تولد آقای حکایتی، تهمینه میلانی و یک کار بی نظیر تا شب یلدا ، سیروان خسروی و ماهور الوند

تولد آقای حکایتی، تهمینه میلانی و یک کار بی نظیر تا شب یلدا ، سیروان خسروی و ماهور الوند

خبرهای کوتاه و جذاب از هنرمندان بخوانید در حالی که فقط ۹۴ روز به پایان سال مانده است.

ایران آرت: ایران در ستون هنرمندان در فضای مجازی نوشت: 

۲۷۱ روز از ابتدای سال گذشته و به پایان آن ۹۴ روز مانده است و هنرمندان برخلاف روزهای ابتدای سال که نگران کرونا بودند این روزها از کارهای جدید می‌گویند

امروز 25 آذرماه تولد بهرام شاه محمدلو کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون است. او که بیشتر به نام آقای حکایتی مشهور است، اولین کار حرفه‌ای خود را در سال 1347 به نام داش آکل در تلویزیون آغاز کرد.او متولد 1329 است. از فعالیت‌های هنری‌اش می‌توان به آثار تلویزیونی او در مجموعه آقای حکایتی و سریال گرگ‌‌ها در نقش هامون اشاره کرد.

تهمینه میلانی کارگردان سینما در صفحه خود با انتشار تصویر ساختمانی برای زنان و دختران بی‌سرپناه که تا شب یلدا قرار است آماده شود از مردم و خیرین تقاضای کمک کرد. او نوشته: «عهد کردیم شب یلدا که میاد درهای سرای گوهر رو به روی زن‌ها و دخترای بی‌سرپرستی که توی این شهر تنها و بی‌سرپناه موندن باز کنیم. دخترایی که درگیر آسیب‌های اجتماعی نشدن اما همین بی‌سرپناهی مقدمه‌ای برای آسیب دیدنشونه. برای رسیدن به این نیت به همراهی تک‌تک‌تون نیاز داریم تا تجهیز این خونه امن به پایان برسه و آماده پذیرش دختران سرزمینمون بشه. این چند شب باقی مونده تا یلدا هم پای تکمیل خونه دخترامون بایستیم.»

سیروان خسروی خواننده نیز با انتشار عکسی از قسمت دهم سریال حرفه‌ای که روز 24 آذرماه در شیراز اکران شده، نوشته: «در این اکران عمومی زانیار خسروی، ماهور الوند، سارا بهرامی، المیرا دهقانی، مرتضی تقی‌زاده و جمعی از عوامل حضور خواهند داشت.»

محمد رضا عرب تهیه کننده و کارگردان سینما در صفحه خود با انتشار عکسی از یک برنامه زنده که قرار است ساعت 21، 24 آذرماه در صفحه اینستاگرام انتشارات ققنوس با محوریت ادبیات ژانر و سینمای اقتباسی برگزار شود، نوشته: «تا به حال شده رمانی بخوانید و بعد با خود بگویید این داستان چقدر به درد فیلم شدن و سینما می‌خورد؟»

فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی، برای دریافت بهترین فیلم خارجی در رویداد جوایز انجمن منتقدان هالیوود، نامزد شد. این نامزدی پس از اعلام نامزدهاى گلدن گلوب، انجمن منتقدان لاس‌وگاس، سن‌لوییس و شیکاگو پنجمین رویداد سینمایی به حساب می‌آید که این فیلم را در فهرست کاندیداهای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان قرار می‌دهد. پیش از این نیز «قهرمان» برنده دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم بین‌المللی از سوی هیأت ملی نقد امریکا شده بود. فیلم‌های «ماشین من را بران»، «فرار»، «دست خدا» و «بدترین آدم دنیا» دیگر کاندیداهای این بخش از سوى انجمن منتقدان هالیوود هستند.برندگان جوایز این رویداد مهم سینمایی امریکا، ۹ ژانویه معرفی خواهند شد. این خبر را امیر جدیدی بازیگر در صفحه خود منتشر کرده است.

فیلم سینمایی اتومبیل به کارگردانی علی میری رامشه و تهیه کنندگی علی عبدالعلی‌زاده که در سال 99 ساخته شد اکنون در حال اکران است. بهزاد عبدی آهنگساز این فیلم با انتشار این خبر در استوری خود از اکران این فیلم خبر داده است.

گالری شیرین با انتشار عکسی از اثر امیر علی صفیاری که نقاشی با ترکیب مواد روی آینه است، از نمایشگاه این هنرمند تجسمی با نام افسانه فارسی خبر داد که تا 30 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

کتاب دوازده به علاوه یک گفت‌و‌گو‌های سعید کمالی دهقانی است با تعدادی از برجسته‌ترین نویسنده‌های جهان که توسط نشر افق به بازار کتاب عرضه شده است. در این کتاب با نویسندگانی چون ماریوبارگاس یوسا، ای. ال. دکتروف، جان بارت و... گفت‌و‌گو شده است.این خبر را نشر افق در صفحه مجازی خود منتشر کرده است.

رمان «بود و نبود» نوشته جواد خاوری که به تازگی با همکاری انتشارات تاک و انتشارات مقصودی منتشر شده، قرار است جلسه نقد و بررسی این کتاب، پنجشنبه 25 آذرماه در حوزه هنری ساعت 16 تا 18 برگزار شود. این خبر را علی‌الله سلیمی، نویسنده و منتقد ادبی در صفحه خود استوری کرده است.

شب یلدا تهمینه میلانی سیروان خسروی ماهور الوند بهرام شاه محمدلو آقای حکایتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین