کد خبر: 63496 A

پیمان معادی، تینا پاکروان و ۱۸ دی سالگرد تأسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

پیمان معادی، تینا پاکروان و ۱۸ دی سالگرد تأسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

خبرهای جذاب و کوتاه از هنرمندان بخوانید:

ایران آرت: ایران نوشت:  روزهای گذشته اهل ادبیات، بیش از دیگر هنرمندان در صفحات مجازی فعال بودند و هر کدام به‌نوعی از آخرین فعالیت‌هاشان، کتاب و دورهمی‌های تازه‌ نوشتند و شاعران هم شعرهای جدیدشان را در صفحه‌های اینستاگرامی منتشر کردند. مروری می‌کنیم به بخشی از این صفحات.

شهرام اقبال‌زاده، نویسنده، مترجم و منتقد ادبیات کودکان و نوجوانان کشورمان در یادداشتی اینستاگرامی درباره کانون پرورش فکری کودک و نوجوان نوشته و یادی کرده از چهره‌هایی مثل توران میرهادی. در بخشی از این یادداشت آمده:

«۱۸ دی سالگرد تأسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. به گمان من دهه ۴۰ اوج دوران شکوفایی هنر و ادبیات ایران از مشروطه تاکنون است؛ از جمله دهه‌ پرباری برای ادبیات کودک ایران بود. شکل‌گیری دو نهاد جریان ساز و تأثیرگذار چون شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، زمینه‌ساز استقلال ادبیات کودک همچون جریانی جدی و متفاوت از ادبیات بزرگسال شد. از دید توران میرهادی آموزش و پرورش قلب و مغز هر نظام اجتماعی است.»
 

پیمان معادی ، بازیگر سرشناس ایرانی از حضورش به عنوان داور در جشنواره بزرگ ساندنس امریکا خبر داده است.

او در اینستاگرامش نوشته: «جشنواره فیلم ساندنس که به همراه جشنواره کن، ونیز و برلین از مهمترین رویدادهای سینمایی جهان محسوب می‌شود پیمان معادی بازیگر، نویسنده و کارگردان به عنوان یکی از داوران اصلی خود معرفی کرد. فیلم‌های بسیاری از فیلمسازان مشهور سینمای امریکا همچون کوئنتین تارانتینو، استیون سودربرگ، جیم جارموش و کوین اسمیت، برای نخستین‌بار در همین بخش جشنواره به نمایش درآمد و باعث ترقی و شهرت امروزه آنان شد. معادی به همراه چلسی بارنارد، تهیه‌کننده فیلم Her و C’mon C’mon و ماریل هلر، کارگردان Can you Ever Forgive me و بازیگر مینی سریال پرطرفدار Queen’s Gambit بخش مسابقه فیلم‌های بلند امریکایی را داوری خواهند کرد.»

تینا پاکروان ، کارگردان سریال «خاتون» از اضافه شدن مجید نوروزی به جمع بازیگران این سریال نوشته است. پاکروان با انتشار پوستری از شخصیت «مرتضی» با بازی نوروزی نوشته: «او قرار است مرتضی را زندگی ‌کند که دوست و همراه رضا فخار است و در گاراژ میرعظیم مشغول به کار...» خاتون بعد از وقفه‌ای چندماهه دو هفته است دوباره انتشار خود را از سر گرفته و پیش‌تر گفته‌ بود برخی از مشکلات تولید، باعث این وقفه شد و حالا دوباره خاتون در قالب نیم‌فصل دوم خود به بازار پلتفرم‌های اینترنتی آمده است.
احسان عبدی‌پور کارگردان جنوبی از فضا و حال و هوای مراسم‌های سینه‌زنی در جنوب در اینستاگرامش نوشته . عبدی‌پور که کارگردان فیلم‌هایی مثل «پاپ» و «میجر» است در بخشی از این یادداشت آورده: «از یه جایی لای دایره‌های سینه، عربی می‌گه: وینک؟! شلاقی و با همه ی هوای تو سینه و حنجره ش. «وینک»... «کجای؟» سی چی نیستی؟ سی چه امشو سینه سبکن، سی چه سقف نمیلرزه؟ سی چه ما ایجوری ایم؟...»

تازه‌های نشر
صفحه اینستاگرام مادر و کودک کتاب «جهان مال من است» را معرفی کرده و درباره آن نوشته است: «کتابی تصویری که خودم از خوندنش بسیار لذت بردم و با پایان کتاب حسابی سورپرایز شدم و در کل کتاب رو خیلی خیلی دوست داشتم. کتاب چند لایه است و داستانی که در لایه سطحی و اولیه اون شکل گرفته، جهانگردی یک پدر و پسر و سفر اونها به دور دنیاست ولی این تمام ماجرا نیست... در بین سفر، پدر و پسر با موانع و مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که از پس هر کدام به نحوی برمی‌آیند و راه حلی برای آن پیدا می‌کنند چون «جهانگردها هیچ وقت ناامید نمی‌شوند» شخصیت اصلی داستان، یک کودک دارای معلولیت است و این قضیه می‌تواند نقطه قوت کتاب باشد برای گفت‌وگو درباره معلولیت با کودکان. به نظر من، کتاب برای کودکان بالای سه چهار سال می‌تواند مناسب باشد.»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تینا پاکروان پیمان معادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین