کد خبر: 64561 A

بازگشت خانم بازیگر و کارگردان به تئاتر پس از ۳۶ سال

بازگشت خانم بازیگر و کارگردان به تئاتر پس از ۳۶ سال

میترا زاهدی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر بعد از ۳۶ سال با نمایش «خرگوش یا داستان بسیار عجیب یک خانواده‌ نه چندان معمولی» به صحنه تئاتر ایران باز می‌گردد.

ایران آرت: نمایش «خرگوش یا داستان بسیار عجیب یک خانواده‌ نه چندان معمولی» نوشته‌ کولین سررو (Coline Serreau) با ترجمه و کارگردانی میترا زاهدی و تهیه‌کنندگی وحید کشاورز به‌زودی و برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد رفت.

میترا زاهدی کارگردان و مدرس تئاتر در کشور آلمان بعد از گذشت ۳۶ سال از آخرین تجربه‌ حضور روی صحنه‌ تئاتر ایران، با نمایش «خرگوش...» براساس نمایشنامه‌ «لاپن لاپن» اثر کولین سررو، نویسنده‌ معاصر فرانسه با تهیه‌کنندگی وحید کشاورز به صحنه‌ تئاتر ایران بازمی‌گردد. 

به گزارش ایرنا، نمایشنامه‌ لاپن لاپن پیش از این در برخی کشورهای اروپایی با موفقیت به صحنه رفته اما تاکنون در ایران اجرایی نداشته است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: به زودی بهتون می‌گیم خونه خیلی کوچیک خونواده بسیار عجیب خرگوش کجاست!.. شاید شما هم توش جا شدید!

میترا زاهدی پیشتر این اثر را در برلین با بازیگران آلمانی روی صحنه برده و سال گذشته تصمیم به اجرای این نمایش با بازیگران ایرانی گرفته است.

تمرین و آماده‌سازی نمایش‌ «خرگوش...» تولید گروه تئاتر بازگشت از پاییز ۱۴۰۰ آغاز شده است و اکنون  مراحل پایانی تمرین را سپری می کند.

رویای شب نیمه تابستان، ملاقات بانوی سالخورده، آخرین شب شهرزاد،‌ یادداشت‌های آقای کاف و وضعیت صفر از جمله آثار زاهدی در مقام کارگردان به شمار می روند.

 

تئاتر خانم بازیگر میترا زاهدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین