کد خبر: 14681 A

دو روایت متفاوت از تجمع اعتراضی مردم مشهد/ پای اصولگرایان در میان است

ایران آرت : تصاویر مردم مشهد در حال شعار دادن علیه گرانی و بیکاری دست به دست در شبکه های مجازی می چرخد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایت انصاف نیوز دو گزارش متفاوت از این واقعه دارند: 

محمد رحیم نوروزیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروه ابتدا در عرصه میدان شهدای مشهد تجمع کردند و سپس به سمت خیابانهای منتهی به حرم رضوی حرکت کردند که با هوشیاری به موقع مردم و پلیس تجمع خاتمه یافت. وی ادامه داد: این تجمع غیرقانونی از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی شده بود و عناصر ضدانقلاب از احساسات عده ای در این رابطه سوءاستفاده کردند. فرماندار مشهد گفت: در این تجمع ماموران انتظامی با مردم کمال مدارا و همراهی را داشت و با افرادی که قصد تخریب اموال عمومی از طریق کندن نرده ها را داشته و یا سنگ پراکنی می کردند برخورد قانونی شد.

وی افزود: ساعتی پس از تجمع مردم از عرصه میدان شهدا و خیابانهای منتهی به حرم رضوی در آرامش کامل پراکنده شدند. 

فرماندار مشهد به ایسنا گفته است چند نفر که قصد تخریب اموال عمومی داشتند را دستگیر کردند. 

اما انصاف نیوز جور دیگری این تظاهرات اعتراضی را روایت کرده است:

در پی انتشار فراخوانی در فضای تلگرام، امروز جمعی از مردم در مشهد در میدان مجسمه مقابل شهرداری مرکز در واکنش به آنچه «نه به گرانی»ها گفته شده، تجمع کرده و شعارهایی را در این باره سر دادند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، این درحالیست که فرمانداری مشهد اعلام کرد: هیچ سازمان، تشکل و یا گروهی درخواستی مبنی بر تجمع نداشته و مجوزی هم در این خصوص صادر نشده است.

در اطلاعیه‌ای که روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری مشهد مقدس صادر کرده، آمده است:
«با عنایت به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر برگزاری تجمع در برخی نقاط شهر، بدین وسیله اعلام می‌دارد هیچ سازمان، تشکل و یا گروهی درخواستی مبنی بر تجمع نداشته و مجوزی هم در این خصوص صادر نشده است.
بدیهی است هرگونه اقدام احتمالی در این رابطه غیرقانونی است و جهت پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی عناصر بدخواه مراتب به اطلاع عموم شهروندان عزیز می‌رسد.»

ویدیوی این تجمع در حالی در فضاهای اجتماعی دست به دست می‌شود که تا کنون گزارشی از حضور پلیس و نیروهای امنیتی برای کنترل این تجمع دریافت نشده و معلوم نیست با وجود تأکید استانداری، کسی بازداشت شده است یا خیر.

در این تجمع، شعارهایی مانند «مرگ بر گرانی»، «مرگ بر دیکتاتور» ، «اسلام را پله کردن، مردم را ذله کردن»، «پلیس برو دزد رو بگیر»، «یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه» و …

این تجمعات در نیشابور و برخی شهرهای خراسان رضوی نیز برگزار شده است.

اصولگرایان در ماه‌های اخیر از حرکت‌‎های اعتراضی علیه دولت روحانی استقبال می‌کنند. در زمان دولت اصولگرای احمدی نژاد، رفتارهای مشابه با محدودیت، مخالفت و برخوردهایی همراه می‌شد.

 

مشهد تظاهرات اعتراضی مردم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین