کد خبر: 18871 A

ممنوعیت عکاسی از برج ایفل! / عکس

ممنوعیت عکاسی از برج ایفل! / عکس

ایران آرت: برج پرآوازه ایفل در شهر پاریس، پایتخت کشور فرانسه، واقع شده است. نورپردازی این برج زیبا در شب‌ها بسیار خیره‌کننده است و شهرت جهانی دارد.

نورپردازی برج ایفل از سال ۱۹۸۵ توسط یک مهندس برق به نام پیِر بیدو انجام شد و از آن زمان تا کنون توانسته میلیون‌ها نفر از گردشگران سراسر دنیا را شیفته خود کند.

به گزارش فوت و فن، فرض کنید به فرانسه سفر کرده‌اید و حتماً اولین کاری که می‌کنید بازدید از برج مشهور ایفل است. وقتی به نزدیک بنای برج رسیدید چه می‌کنید؟ معلوم است! فوراً ژست می‌گیرید و تا دلتان می‌خواهد در حالت‌های مختلف و از زوایای گوناگون عکس می‌گیرید.

برج ایفل 1

نورپردازی برج ایفل از ۲۰ هزار لامپ تشکیل شده است که هر ساعت به مدت ۵ دقیقه از غروب آفتاب تا ساعت یک بامداد برج را روشن می‌کند.

اما به تازگی خبرهایی به گوش رسیده است که شاید کمی برایتان تعجب‌آور باشد؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که در زمان روشن بودن چراغ‌های برج ایفل و نورافشانی آن عکاسی از برج غیرقانونی و ممنوع است! بله، درست شنیده‌اید.

به گفته شرکت اجرایی برج ایفل، تماشای نمای برج ایفل بدون نیاز به کسب مجوز است و در طول روز و شب هیچ اشکالی ندارد اما برای عکس‌برداری از برج ایفل نورانی در شب باید مجوز گرفت ولی در روز نه. اگر می‌خواهید پشت میله‌های زندان آب خنک میل کنید، صبر کنید تا چراغ‌های برج روشن شود و عکس بگیرید!

عکاسی برج ایفل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین