کد خبر: 19547 A

گزارش ایران‌آرت از جزئیات مراسمی که باعث دستگیری معاون مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد شد

ببینید:مسوول‌ارشاد مشهد به‌خاطر این ویدیوی دختران‌وپسران بازداشت شد!

ایران‌آرت: معاون دادستان مشهد از بازداشت معاون مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد خبر داد.

این خبری بود که دیروز اغلب رسانه ها به آن پرداختند. ابتدا قاضی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معاون مدیرکل و رئیس ارشاد مشهد امروز دستگیر شده است و تصمیم‌های دیگر در زمان مناسب اعلام خواهد شد. 

او به این خبرگزاری گفته بود: در واقع دستگیری به نفع کسبه برج سلمان انجام شده؛ چرا که به دلیل اتفاق چند روز گذشته در برج سلمان، بازار فروش آن‌ها مختل شده است. شکایتی از سوی کسبه ایراد نشده است و تنها بازاریان برج سلمان، از این اتفاق اعلام نارضایتی داشتند. 

 به گزارش ایران آرت، او درباره دلایل این دستگیری ها چیزی به ایسنا نگفت اما ساعاتی بعد، در گفت و گو با میزان تأکید کرد: معاون مدیر کل و رییس اداره ارشاد مشهد به دلیل جریحه دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد  مزاحمت برای کاسبان برج سلمان بازداشت شده اند.

در عین حال ویدیویی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که ظاهرا مربوط به همان چیزی است که معاون دادستان از آن به عنوان «جریحه دارکردن عفت عمومی» یاد کرده است.

عصر ایران هم نوشته که این کلیپ مربوط به جشن مرکز خرید سلمان مشهد با حضور محسن ابراهیم زاده (خواننده) است.

اما در برج‌سلمان شهر علم‌الهدی دقیقا چه اتفاقی افتاده که یک مدیر دولت بابت‌اش بازداشت شده؟

آن طور که روزآروز نوشته، برج‌سلمان مشهد، یک برج ۱۸طبقه تجاری-اداری در غرب مشهد است در تقاطع خیابان‌های سلمان‌فارسی و راهنمایی. و پر است از فروشگاه‌ و مغازه و البته دو رستوران و یک مسجد. مدیران برج تاکنون ۱۰بار مثل مراکز فروش بزرگ برای خریداران قرعه‌کشی برپا کرده‌اند تا جوایزی ازجمله خودرو اهدا کنند. قرعه‌کشی‌های برج‌سلمان، همیشه همراه بوده با چند اجرای موسیقی با حضور خوانندگان جوان پاپ.

سه‌شنبه‌شب، ۲۸فروردین امسال، دوباره قرعه‌کشی برگزار شد و طبق مجوزی که اداره‌ ارشاد و اداره اماکن مشهد صادر کردند، قرار بود یک مراسم ۲۰دقیقه‌ای به مجری‌گری معین‌رضا فرخنده، و با حضور ابوالفضل طاهری، امیر محبی‌نجم‌آباد، حسام صادقی و پلی‌بک محسن ابراهیم‌زاده باشد. تصاویر منتشرشده از این مراسم نشان می‌دهد موقع پلی‌بک ابراهیم‌زاده تنی‌چند از انبوه جوانان، به‌قول قدما به دست‌افشانی مشغول بودند. 

اما محسن‌ ابراهیم‌زاده کیست؟ جوانی که تازه سی‌سالش پر شده و اگرچه در نوجوانی قاری قرآن بوده ولی به موسیقی پاپ رو کرده و پس‌از این‌که سال ۹۶ تیتراژ برنامه «مهتاب» شبکه تهران را اجرا کرد کلی معروف شد. همان ترانه معروف «سال‌نو». بقیه هنرمندان، یا خواننده‌های کم‌نام‌ونشان بوده‌اند یا استندآپ‌کمدین‌های جوان. مجری هم از مجریان شناخته‌شده سیمای خراسان بوده که به‌مذهبی بودن شهره است. 

 

صبح ۲۹فروردین، که تصاویر پایکوبی جوانان مشهدی منتشر شد، محمدکاظم دبیری، رئیس‌ اداره ارشاد مشهد که معاون اداره‌کل ارشاد استان خراسان رضوی هم هست، با خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو می‌کند و می‌گوید قرار نبود این‌همه جمعیت در مراسم باشند. دبیری گفته مدیران برج سلمان، در شبکه‌های اجتماعی فراخوان داده بودند و این همه جمعیت جمع شد و به‌اندازه کافی هم مراقبت نکردند که اتفاقی نیفتد. دبیری خاطرنشان کرده با مدیران برج و مسوولان مراسم، حتما برخورد خواهد شد ولی نمی‌داند که برج سلمان قرار است پلمب شود یا نه. 

این در حالی است که محسن افشار، رئیس‌ هیات مدیران برج‌سلمان که قانونا نماینده همه کسبه برج‌سلمان است، گفته مراسم قرعه‌کشی همه مجوزها را داشته و افزوده وقتی ۱۰-۱۲هزارنفر یک‌جا جمع شوند، شاید یکی‌دو‌نفر هم کارهایی خلاف قانون بکنند. 

بنا بر این گزارش، گروهی از بسیجیان و حزب‌اللهی‌های مشهد در اعتراض به این مراسم، مقابل اداره ارشاد مشهد بست نشسته‌اند. برگزاری چنین مراسمی در شهر احمد علم‌الهدی حتما خبرساز می‌شد ولی معترضان حزب‌اللهی اگر فقط غیرت‌دینی‌شان به جوش آمده و انگیزه سیاسی فشار به دولت روحانی ندارند، چرا در برابر اداره اماکن نیروی انتظامی هم تجمع نکرده‌اند که به برگزاری مراسم مجوز داده‌اند.

 

iranart

 

 

حجم ویدئو: 1.35M | زمان ویدئو: 00:00:47
قاضی حیدری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برج سلمان مشهد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین