کد خبر: 5485 A

کره شمالی 150 کشور را آلوده کرده؟/عکس

ایران آرت: برخی از کارشناسان فضای مجازی مدعی هستند که گروه هکری وابسته به پیونگ یانگ عامل انتشار باج افزاری است که شمار زیادی از رایانه ها را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان آلوده کرده است.  محققان حوزه امنیت سایبری با استناد به برخی شواهد فنی، کره شمالی را به انتشار باج افزار «واناکرای» که بیش از ۳۰۰ هزار رایانه را در ۱۵۰ کشور جهان آلوده کرده است، متهم می کنند. مهر به نقل از بی بی سی نوشته: به گفته برخی کارشناسان از جمله «نیل مهتا» محقق امنیتی گوگل، کدهای به کار رفته در واناکرای شباهت زیادی با کدهای به کار رفته در حملات سایبری گروه هکری «لازاروس» دارند که ادعا می شود در چین مستقر هستند حال آنکه دستورات خود را از پیونگ یانگ دریافت می کنند.

لازاروس عامل حملات هکری به شرکت «سونی پیکچرز» و همچنین بانک بنگلادش شناخته می شود که به ترتیب در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ اتفاق افتادند. گفتنی است دولت واشنگتن دیروز دوشنبه مدعی شد که در حمله سایبری اخیر، مجرمان اینترنتی و کشورهای خارجی، هر دو در مظان اتهام قرار دارند.

این در حالی است که طبق اظهارنظر کارشناسان امنیتی، این باج افزار از فاکتور آسیب پذیری که توسط آژانس اطلاعات ملی (NSA) کشف و توسعه داده شده، بهره گرفته است.

لازم به ذکر است که روز جمعه ۲۲ مِی، یک حمله بزرگ سایبری در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مخابره شد. در این حمله وسیع، ورود یک باج‌افزار به کامپیوتر نهادهای چندین کشور دنیا، فعالیت این موسسات را به حال تعلیق درآورد.

باج‌افزار به نوعی از بدافزار گفته می‌شود که در آن هکر از قربانی حمله، تقاضای باج می‌کند.

باج گیر سایبری

 

کره شمالی گوگل هکرها هکر باج گیری سایبری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین