کد خبر: 68126 A

قیمت مسکن| اجاره خانه| تورم

سند تورم و گرانی وحشتناک در سال ۱۴۰۲/ عکس

سند تورم و گرانی وحشتناک در سال ۱۴۰۲/ عکس

ایران آرت: در شرایطی که تا بهمن ۱۴۰۱ میزان تورم گروه‌های مختلف با جزئیات زیرگروه‌ها منتشر می‌شد و میزان تغییرات اجاره مسکن مشخص بود، در جدیدترین آمار مربوط به اسفند و فروردین خبری از این جزئیات نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یکی از ایرادات متعدد آمار اعلامی مرکز آمار از تورم اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ مربوط به بخش اجاره بها است.

در شرایطی که تا بهمن ۱۴۰۱ (آخرین ماهی که مرکز آمار به روال سابق در یک روند منظم آمار را منتشر می‌کرد) میزان تورم گروه‌های مختلف با جزئیات زیرگروه‌ها منتشر می‌شد و میزان تغییرات اجاره مسکن مشخص بود، در جدیدترین آمار مربوط به اسفند و فروردین خبری از این جزئیات نیست و صرفا به ارائه تغییرات قیمت سرفصل «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها» اکتفا شده است.

این در حالی است که خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها به مانند قبل با جزئیات منتشر شده و عدم انتشار جزئیات مربوط به اجاره بها در کنار حبس آماری قیمت مسکن از آذر توسط بانک مرکزی و از دی توسط مرکز آمار، حاکی از تداوم روند عجیب ماه‌های گذشته در رابطه با آمار مسکن است.

با این حال بررسی قیمت آگهی‌های آپارتمانی در ۳ماه گذشته حاکی از رشد ۴۰درصدی قیمت‌ها است؛ اقتصادآنلاین در روزهای آینده داده‌های جامع‌تر و کامل‌تری از قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران منتشر خواهد کرد.

 

مسکن

تورم قیمت مسکن تورم و گرانی اجاره خانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین