کد خبر: 68134 A

رتبه بندی معلمان

رتبه‌بندی معلمان درست اجرا نشد؟ | معلمی با مدرک دکتری بدون رتبه بندی!

رتبه‌بندی معلمان درست اجرا نشد؟ | معلمی با مدرک دکتری بدون رتبه بندی!

ایران آرت: سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی به نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان توسط وزارت آموزش وپرورش گفت، که نحوه اجرای وشیوه آن به هیچ عنوان مورد قبول مجلسی که قانون آن را تصویب کرده وحتی معلمان مشمول این طرح نیست.

رضا حاجی پور درحاشیه تجلیل ازمعلمان نمونه شهرستان آمل درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: انتظاری که مجلس شورای اسلامی از دولت، سازمان استخدامی و سازمان مدیریت برنامه وبودجه در راستای رسیدن معلمان به حقوق اصلی خودشان بوده است، توسط وزارت آموزش وپرورش بد اجرا و مورد قبول نبود!

وی اضافه کرد: مجلس، لایحه ای را که دولت فرستاد بود، درکمیسیون آموزش وتحقیقات با دقت زیادی با حضور نمایندگان سازمان اموراستخدامی، دیوان محاسبات، سازمان مدیریت برنامه وبودجه ومعاونت سرمایه انسانی وزارت آموزش وپرورش مورد بحث وبررسی همه جانبه و خروجی نهایی آن که درشان معلمان و مورد تایید همه بوده، درصحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

خبر مهم درباره واریز معوقات رتبه بندی معلمان – ساناپرس

سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد، طرح رتبه بعدی معلمان بدون شک در۱۰۰ سال اخیر درکشور سابقه نداشته که با همراهی دولت سیزدهم و اهتمام مجلس یازدهم به صورت قانون تصویب شد، اما متاسفانه درگام نخست در فرایند اجرای آن متاسفانه وزارت آموزش وپرورش هم درشیوه ونحوه اجرا بد عمل کردند.

حاجی پور گفت: متاسفانه در وزارت آموزش وپرورش یک فضایی را ایجاد کردند که درعین حال متولیان امر از اطلاعات اولیه معلمان اظهار بی اطلاعی می کردند.

وی افزود: به عنوان نمونه به معلمی که با سابقه ۲۰ ساله و۲۵ ساله بوده درخواست کردند که شما مدارک واسناد خودتان را درسامانه اعلام شده بارگذاری کنید که این موارد درهیچ وزارتخانه ودستگاه اجرایی تاکنون درکشور وجود نداشته است.!

نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همه مدارک یک معلم وآموزش وپرورشی در بدو ورود به این مجموعه پرونده سازی شده بود واگر قرار بود بررسی ودرخواست جدیدی صورت بگیرد، که ما درقانون هم به آن اضافه و یا اشاره می کردیم.

امتیاز ویژه برای معلمان مدارس استثنایی در رتبه‌بندی/ برخورداری از تقلیل سنوات توقف در پایه | خبرگزاری فارس

 چهار درخواستی که معلمان درسوابق شان موجود بود

سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی به چهاردرخواستی که در پرونده همه معلمان در وزارت آموزش وپرورش هم موجود است، اضافه کرد: سابقه کاری، که معلمان درطول خدمت‌شان داشتند، دومین مورد آموزش هایی که درطول دوران خدمت درآموزش و پرورش ازجمله ضمن خدمتی هایی که داشتند وجالب این که همه آنها در مراکز تربیت معلم که مستقیم وصل به آموزش وپرورش هست، بودند و واقعا درخواست و بارگذاری مدارک جدید با این حجم معلم درکشور اصلا مورد درخواست ومطابق قانون نبود.!

حاجی پور به سومین مورد این بند اضافه کرد وگفت: مدارک تحصیلی که درمقاطع تحصیلات تکمیلی سپری کردند که به صورت طبیعی هرفردی با مدرک جدید به کارگزینی شهرستان محل سکونت خود ارائه که درج درپرونده می شود و موجود بود.

وی افزود: ارزشیابی هایی که صورت گرفته به عنوان چهارمین بند، که واقعا همه این موارد که به صورت سامانه ای معلمان درخواست شما، وزارت آموزش وپرورش درسوابق کاری معلمان موجود بوده است که متاسفانه درروند اجرا باعث گلایه واعتراض معلمان شد.

هدف اصلی رتبه بندی معلمان از نگاه رییسی | روزنو

 معلمی با مدرک دکتری بدون رتبه بندی!

سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ازموارد مهم وگلایه معلمان اعلام رتبه است که مشخص نشده که برچه معیاری مطرح شده است، گفت: فرد معلمی که با مدرک دکتری بوده، اعلام کرده که هیچ رتبه ای دراین طرح به او داده نشده است! متاسفانه اینها موارد بوده که در کل کشور نمونه‌های زیادی وجود داشته است.

حاجی پور با بیان اینکه به هیچ عنوان نحوه وشیوه اجرای طرح رتبه بندی معلمان مورد قبول مجلس شورای اسلامی نیست، تصریح کرد، این فرصت باید مجدد داده شود تا وزارت آموزش وپرورش دوباره پای کار بیاید و با اصلاح موارد آن را مدیریت و عادلانه عمل کند تا معلمان بعد از سال‌ها به حق وحقوق واقعی خودشان برسند.

وزیرجدید حتما باید آموزش وپرورشی باشد

سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری به انتظار مجلس درخصوص وزیر پیشنهاد از سوی دولت اشاره کرد و گفت: رهبرانقلاب هم دردیدار اخیرشان با معلمان، در راستای ثبات مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش تاکید داشتند ورییس مجلس هم دردیدار با رییس جمهوری این درخواست را داشتند وکمیسیون آموزش وتحقیقات هم انتظار دارد که وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش حتما یک آموزش وپرورشی که هم درصف و هم درستاد وسطوح مختلف این مجموعه مراحل مختلف را سپری کرده و از جنس وبدنه آموزش وپرورش، دلسوخته معلمان ونظام تعلیم وتربیت کشور باشد.

معلم رتبه بندی معلمان معلمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین