کد خبر: 68279 A

اردوغان| قلیچداراوغلو| انتخابات

قلیچداراوغلو رئیس جمهور ترکیه شد

قلیچداراوغلو رئیس جمهور ترکیه شد

ایران آرت: اکرم امام اوغلو شهردار استانبول گفت طبق آماری که در اختیار دارم «قلیچدار اوغلو» رئیس جمهور بعدی ترکیه است.

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار آنکارا نیز گفت: طبق اطلاعاتی که دارم قلیچدار اوغلو پیشتاز است.

«منصور یاواش» شهردار آنکارا مدعی شد بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، «قلیچدار اوغلو» نامزد مورد حمایت وی، پیشتاز انتخابات است.

این در حالی است که طبق آمار سی‌ان‌ان ترک و براساس شمارش ۶۵.۸ درصد صندوق‌های شمارش شده، اردوغان ۵۱.۳ درصد، قلیچداراوغلو ۴۲.۸ درصد و اوغان ۵.۳ درصد رای به دست آورده‌اند.

در همین حال عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم ترکیه از اپوزیسیون کشورش بابت انتقاد از آمار و ارقامی که خبرگزاری دولتی آناتولی ارائه می‌دهد، گلایه کرد. رهبران اپوزیسیون ترکیه، این آمارها که اردوغان را پیشتاز نشان می‌دهند، دستکاری شده توصیف می‌کنند. اما عمر چلیک گفت: آنها بیانیه بسیار سنگینی ارائه کردند. آنها به آژانس خبری آناتولی حمله می‌کنند و نتیجه انتخابات را اعلام می‌کنند. این یک رویکرد دیکتاتوری است. این تلاش برای ترور اراده ملی است.

همچنین خبرگزاری الجزیره گزارش داد که چنانچه سینان اوغان به همین شکل درصدهای خود را حفظ کند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

نتایجی که خبرگزاری آناتولی ترکیه منتشر می‌کند، آمارهای رسمی نیستند. این خبرگزاری رسمی ترکیه در گذشته هم به جانبداری به نفع اردوغان و حزب عدالت و توسعه او موسوم به آک پارتی متهم شده است.

انتخابات ریاست جمهوری اردوغان قلیچدار اوغلو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین