کد خبر: 68511 A

سامانه تخصیص خودرو

خرید کدام خودرو از سامانه یکپارچه خودرو سود بیشتری دارد؟

خرید کدام خودرو از سامانه یکپارچه خودرو سود بیشتری دارد؟

ایران آرت: دومین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه از ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. در این طرح ۲۱ خودرو برای فروش عرضه شده‌اند که هنوز چهار خودرو قیمت نهایی ندارند. گرچه خودروسازان اعلام کرده‌اند که قصد دارند به قیمت روز با مشتریان خود تسویه حساب کنند؛ اما با محاسبه قیمت روز این محصولات می‌توان دریافت که از لحاظ سرمایه‌گذاری ثبت‌نام‌کنندگان در این طرح بین ۱۱۵ میلیون تا ۶۷۱ میلیون سود کسب خواهند کرد.

گرچه فونیکس تیگو 8 پرو پرمیوم با ثبت اختلاف قیمت 671 میلیون تومانی بین بازار و کارخانه، از لحاظ ارزش ریالی سودده‌ترین محصول عرضه‌شده در این طرح است، اما با محاسبات درصدی، این ساینا S است که با اختلاف 53 واحد درصدی، بیشترین سود را نصیب مشتریان می‌کند.

همان‌طور که در جدول زیر هم مشخص است، هنوز سه محصول از خودروهای عرضه‌شده سایپا، یعنی کوییک GX، ساینا GX و  شاهین اتومات قیمت قطعی در کارخانه ندارند؛ علاوه بر این سه مدل، ساینا S اتومات نیز هنوز در بازار کشف قیمت نشده است. از این رو خودروهای مورد اشاره در محاسبات این گزارش جای نمی‌گیرند.

در این بین اختلاف قیمت کارخانه تا بازار کوییک پلاس اتومات 128 میلیون، کوییک R مدل GX حدود 116 میلیون و شاهین، 183 میلیون تومان است.

IMG 20230513 202457 845

سایپا اطلس که نمونه فیس‌لیفت کوییک شناخته می‌شود، هنوز نه در کارخانه عرضه‌ای داشته و نه به بازار خودرو رسیده که کشف قیمت شود. در این بین ساینا S با ثبت اختلاف قیمت 129 میلیون تومانی، پس از شاهین، دومین خودروی سایپا با بیشترین اختلاف کارخانه و بازار شناخته می‌شود. این محصول با ثبت اختلاف 53.4 درصدی بین تمام خودروهای عرضه‌شده در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه بیشترین اختلاف درصدی را به خود اختصاص داده است.

مدیران خودرو یکی از مونتاژکاران اصلی است در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو حضوری فعال دارد. این خودروساز در این نوبت شش محصول خود را عرضه کرده است. در این بین تیگو ۸ پرو پرمیوم، با ثبت اختلاف ۶۷۱ میلیون تومانی بیشترین سود ریالی را نصیب ثبت‌نام‌کنندگان در این طرح می‌کند.

در بین دیگر محصولات، آریزو 6 پرو  312 میلیون، X55 پرو 243 میلیون، X22 پرو اتوماتیک 234 میلیون و X22 پرو دنده‌ای 285 میلیون تومان اختلاف قیمت را از کارخانه تا بازار ثبت کرده‌اند.

تیگو 8 پرو پرمیوم در سامانه یکپارچه

آریزو ۵ توربو، سدان سایز متوسط مدیران خودرو نیز در بازار تا یک میلیارد و ۳۱۲ میلیارد تومان پیش رفته است، فعلاً در کارخانه یک میلیارد و ۵۵ میلیون عرضه می‌شود تا سود ۲۵۷ میلیون تومانی در انتظار خریداران آن باشد.

سامانه تخصیص خودرو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین