کد خبر: 68602 A

دربی| دربی پرسپولیس و استقلال| دربی 101

اشکان خورشیدی داور دربی کیست؟ | جنجال پرسپولیس و استقلال بر سر داور دربی

اشکان خورشیدی داور دربی کیست؟ | جنجال پرسپولیس و استقلال بر سر داور دربی

در حالی که باشگاه استقلال تاکید دارد داور دربی خارجی باشد اما داور ایرانی است و کمیته داوران روی اسامی داوران دربی به توافق رسیده است.

ایران آرت: دربی تهران مهمترین فوتبال باشگاهی در ایران است که میان استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. این دو تیم تاکنون صد مسابقه در قالب دربی برگزار کرده اند که استقلال 26 برد و پرسپولیس 26 برد کسب کرده اند. همچنین 48 مسابقه دربی با نتیجه مساوی به پایان رسیده که در نوع خود عجیب و در سطح دربی های معتبر فوتبال جهان کم سابقه به نظر می رسد. صد و یکمین دربی در فینال جام حذفی برگزار می شود و بحث در مورد داور این مسابقه با حاشیه های مختلفی همراه بوده است. تازه ترین خبر درباره داور دربی را در ادامه از ایران آرت بخوانید. 

کمیته داوران اشکان خورشیدی را به عنوان داور دربی معرفی کرد.فوری: اشکان خورشیدی داور دربی!

لحظاتی پیش کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد که اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی انتخاب شده است.

پیش از این ورزش سه نوشته بود: نکته مهم اینکه داور دربی به نظر می‌رسد سابقه حضور در شهرآورد را دارد و افشاریان بر اساس قضاوت‌های خوب در چند هفته پایانی لیگ برتر، او و کمک‌هایش را برای این بازی انتخاب کرده است.

آخرین داور دربی پیام حیدری بود و پیش از او نیز زاهدی‌فر، سیدعلی، بنیادی‌فر، اکبریان، کرمانشاهی و بیژن حیدری در این بازی قضاوت کردند و حالا باید دید با اعلام اسامی داوران، رکورد قضاوت در شهرآورد جابه‌جا خواهد شد یا خیر.

چرا استقلال برای دربی داور خارجی می خواهد؟

مدیران باشگاه استقلال همچنان به استفاده از داور خارجی برای فینال جام حذفی تاکید دارند.

به گزارش فوتبالی، قرار است روز چهارشنبه 10 خرداد بازی فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار شود تا اهالی فوتبال شاهد دومین دربی در یک ماه اخیر باشند. 

دربی

دربی شماره 100 که در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر برگزار شد در حالی با برتری یک بر صفر پرسپولیس همراه شد که استقلالی‌ها مدعی بودند اشتباه داور در عدم اعلام خطا در صحنه منجر به تک گل بازی و نادیده گرفتن برخورد توپ به دست گولسیانی نه تنها باعث باختشان شده، بلکه مسیر قهرمانی را برای پرسپولیس هموار کرده است. ناگفته نماند که برخی کارشناسان داوری ادعای آبی‌ها درباره اشتباه تاثیرگذار داور در دربی را تایید کردند.

حالا که قرار است بار دیگر سرخابی‌ها به مصاف هم بروند، مدیران، کادر فنی و بازیکنان استقلال خواهان استفاده از داور خارجی برای این بازی هستند. این مطالبه آنها قبل از بازی مقابل نساجی در نیمه نهایی جام حذفی شروع شده و همچنان ادامه دارد. این در شرایطی است که کمیته داوران به صراحت اعلام کرده قطعا داور ایرانی این بازی را سوت خواهد زد.

اما نکته اینجاست که آبی‌های تهرانی از موضع خود کوتاه نمی‌آیند. حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی این باشگاه در همین خصوص گفته است: «ما حاضریم همه هزینه‌های حضور داور خارجی برای دربی فینال را پرداخت کنیم. بحث یک جام و قهرمانی در میان است.»

حتی صبح امروز رسانه رسمی باشگاه استقلال با انتشار ویدئویی از اشتباهات تاثیرگذار داوری که در طول فصل علیه این تیم رقم خورده را منتشر کرده و نوشته است: «در این فیلم به خوبی اثبات می‌شود که استقلال بیشتر از همه تیم‌های لیگ برتر از اشتباهات داوری ضربه خورده و حداقل ۱۰ امتیاز را از این بابت از دست داده‌ایم.»

دربی

آمار دربی با داور خارجی؛ اوضاع کدام تیم بهتر است؟

تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه در فینال جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت و از حالا حواشی مربوط به داوری این مسابقه آغاز شده است.

بعضی از اعضای باشگاه استقلال در چند روز اخیر خواستار حضور داور خارجی در دربی روز چهارشنبه شده بودند که البته این موضوع با مخالفت کمیته داوران مواجه شد.

در تاریخ دربی داوران خارجی ۳۸ بار این مسابقه را سوت زده‌اند که حاصل آن ۱۱ برد برای پرسپولیس، ۹ برد برای استقلال و ۱۸ تساوی بوده است.

اینفوگرافیک | آمار دربی با داور خارجی؛ اوضاع پرسپولیس بهتر است!

دربی با حضور 50 هزار تماشاگر برگزار می شود؟

برخلاف ادعای مدیر ورزشگاه آزادی، هنوز تصمیمی درباره تعداد تماشاگران مسابقه دربی پایتخت اتخاذ نشده است.

با وجود درخواست‌های مکرر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای افزایش ظرفیت تماشاگران مسابقه دربی در فینال جام حذفی اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

در این خصوص امروز مدیر مجموعه ورزشی آزادی تهران اعلام کرد که این استادیوم ظرفیت جا دادن به 50 هزار تماشاگر را دارد. همین مسئله سبب شد برخی تصور کنند مسابقه دربی قطعا با حضور 25 هزار تماشاگر استقلالی و 25 هزار پرسپولیسی برگزار می‌شود.

آخرین خبرها از دربی پایتخت؛ از افزایش ظرفیت تا بلیت نیم‌میلیون تومانی | فوتبال ۳۶۰

با این حال هنوز حضور 50 هزار تماشاگر در دربی قطعی نیست و این مسئله در گرو تصمیم مسئولان شورای تامین استان تهران است.

شورای تامین تهران برای مسابقات قبلی استقلال و پرسپولیس هم بلیت فروشی را برای طبقه اول 15 هزار نفر در نظر گرفت و برای طبقه دوم نیز حدود 15 هزار نفر اضافه شد. حالا باید دید آنها چه تصمیمی درباره تماشاگران دربی می‌گیرند و آیا مجوز حضور 50 هزار تماشاگر روی سکوهای آزادی را می‌دهند یا ظرفیت کمتری می‌توانند در ورزشگاه حضور یابند.

دربی دربی تهران دربی استقلال دربی پرسپولیس داور دربی دربی 101 دربی جام حذفی دربی فینال جام حذفی دربی استقلال و پرسپولیس دربی پرسپولیس و استقلال دربی شهرآورد تهران شهرآورد تهران داور دربی اشکان خورشیدی اشکان خورشیدی داور دربی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین