کد خبر: 68663 A

گیلان| جاهای دیدنی گیلان| استان گیلان

جاهای دیدنی گیلان از ماسال و ماسوله تا بام لاهیجان | در استان گیلان حتما از این مکان ها دیدن کنید

جاهای دیدنی گیلان از ماسال و ماسوله تا بام لاهیجان | در استان گیلان حتما از این مکان ها دیدن کنید

استان گیلان از زیباترین استان های کشور است که هر ساله جمعیت قابل توجهی از ایرانیان به بازدید مکان های دیدنی این استان می روند.

ایران آرت: جاهای دیدنی گیلان بسیار زیاد است و نام بردن از تک تک آنها در یک مطلب کار دشواری است. آب و هوا و طبیعت زیبای گیلان در کنار غذاهای محلی گیلان باعث می شود که درهمه ایام سال بخصوص تابستان پذیرای مهمانان زیادی از سراسر ایران باشد. در اینجا سعی داریم شما را ۲۰ جای دیدنی گیلان در تابستان که بسیار سرسبز است ، آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

ماسال

درست در ۵۵ کیلومتری رشت، ییلاقی دست نخورده و به معنای واقعیه بکر به نام «ماسال» وجود دارد که هر چه از این ییلاق باصفا و خرم برای شما بگوییم کم است، در این حد بسنده کنید که تا چشم کار می‌کند چیزی جزء سبزی و سرسبزی چیزی به چشم نمی‌آید.این ییلاق سرسبز به دو بخش مرکزی و شاندرمن تقسیم می‌شود و هر دو قسمت، آنقدر حس آرامش را درون شما القا می‌کند که هر دردی درونتان رو به خاموشی می‌رود.

ماسال جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

ماسوله از جاهای دیدنی گیلان

«ماسوله»، روستایی تاریخی و پلکانی‌ست که به اولین روستای تاریخی زنده کشور مشهور است. این روستای مه آلود به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گیلان شناخته می‌شود و هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد.معماری این روستای تاریخی به این صورت است؛ محوطه جلوی خانه‌ها و پشت‌بام‌ها هر دو به‌عنوان پیاده‌رو استفاده می‌شوند و همچنین بافت معماری ماسوله در دوران زندیه شکل‌گرفته و خیابان‌های کوچک و پله‌های بسیار اجازه‌ی عبور هر گونه وسیله‌ی نقلیه را به درون این روستای زیبا نمی‌دهد.

ماسوله جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

جاده اسالم به خلخال

« جاده اسالم به خلخال »، جاده‌ای‌ست تماشایی و چشم نواز، به طول ۷۰ کیلومتر که از شهر اسالم در استان گیلان آغاز می‌گردد و به شهر خَلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود. قرار گرفتن این جاده در یکی از سرسبزترین مناطق ایران زمین موجب آن شده، که در هر فصلی از سال شاهد پوشاندن رختی نو بر تن این جاده‌ی پر خم و پیچ باشیم.

اسالم جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

ییلاقات سلانسر از جاهای دیدنی گیلان

اگر بخواهیم نزدیک‌ترین ییلاق را به مرکز گیلان نام ببریم، نامی جز « ییلاق سلانسر » بر زبان جاری نمی‌شود.شما در این ییلاق می‌توانید به رویای قدم زدن بر روی ابرها تحقق ببخشید. همچنین این منطقه با داشتن درختانی تنومند و چشمه‌هایی پر آب تجسم تکه‌ای بسیار کوچک از بهشت را برای شما تداعی می‌کند.

سلانسر جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

قلعه رودخان از جاهای دیدنی گیلان

بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن، بنایی تاریخی در میان درختان سر به فلک کشیده و در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از سطح دریا خودنمایی می‌کند؛ و آن بنا چیزی جزء « قلعه رودخان » نیست.این قلعه یادگاری‌ست از دوره ساسانیان که در گذشته‌های دور دژ دفاعی اسماعیلیان نیز بوده است. قلعه رودخان نه تنها شما را به سو سوی تاریخ می‌کشاند بلکه چشمان شما را با منظره‌ی روح نواز خود مزین می‌کند.

قلعه رودخان جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

گردنه حیران

«گردنه حیران» منطقه‌ای حیرت انگیز و تماشایی‌ست که با طول ۳۵ کیلومتر در میانه‌های جاده آستارا به اردبیل قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای جاده‌ای ایران شناخته می‌شود. زیبایی‌هایی در این گردنه وجود دارد که قدرت تکلم از توصیفش عاجز است.

گردنه حیران جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

شیطان کوه از جاهای دیدنی گیلان

از آن دسته جاذبه‌هایی که در سفر خود به گیلان و مخصوصا لاهیجان نباید از دست بدهید، «شیطان کوه» می‌باشد. در قدیم شیطان کوه به شاه نشین معروف بوده و محلی برای جمع‌کردن آب مورد نیاز مزارع به شمار می‌آمده، اما این روزها آب این استخر، وسعت زیادی پیداکرده و وسطش بنایی تاریخی هم دیده می‌شود.لازم به ذکر است، اگر به دنبال تفریحات دلپذیری چون تله کابین، شهربازی هستید این منطقه را به هیچ وجهه از دست ندهید.

شیطان کوه جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

جنگل گیسوم از جاهای دیدنی گیلان

«جنگل گیسوم» از آن دست جاذبه‌های بکر ایران به حساب می‌آید که چشمان شما را مسخ می‌کند و آن چنان روح و روان شما را به بازی می‌گیرد که گذر زمان را حس نخواهید کرد، درختان سر به فلک کشیده‌اش چنان در هم تنیده شده، که گویی روحی‌ست در دو بدن. اگر هم برای فرار از زندگی ماشینی نیاز به مکانی مملو از آرامش دارید، جنگل گیسوم میعادگاه همیشگی شما خواهد بود.

گیسوم جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

آبشار دودوزن از جاهای دیدنی گیلان

«آبشار دودوزن» از آبشارهای زیبای استان گیلان است که در منطقه کوهستانی و ییلاقی سیاهمزکی قرار دارد. هنوز پژوهش‌های دقیقی در مورد این آبشار صورت نگرفته است و به همین سبب کسی ارتفاع دقیق آن را نمی داند اما عددی برابر ۵۴ متر برای آن ذکر شده است. پوشش جنگلی انبوه، رودخانه‌های پر جوش و خروش، چشمه‌های آب و زیبایی‌های کم نظیر در حوالی این آبشار از جمله دلایلی است که گردشگران را به این منطقه می‌کشاند.

آبشار دودوزن جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

روستای اولسبلنگاه از جاهای دیدنی گیلان

«اولسبلنگاه»، روستایی‌ست بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان، جایی که مردم ماسال آن را برای ییلاق خود انتخاب کرده‌اند و هر بهار و تابستان به این روستای خرم کوچ می‌کنند. ییلاق دل‌فریب اولسبلنگاه، در ارتفاع هزار و ۴۸۹ متری از سطح دریا، شکل قدیمی خود را حفظ کرده است و در هجوم امروزه سنگ ها و سیمان ها به خانه‌های روستایی، هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ به راحتی از شما دلبری می‌کند.

روستای اولسبلنگاه جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

آبشار ویسادار از جاهای دیدنی گیلان

آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است. این آبشار به معنی “سایه درخت بید” است که در ۱۶ کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبایی این منطقه می درخشد.

ویسادار 1 جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

تله کابین لاهیجان از جاهای دیدنی گیلان

تله کابین احرار یا بام سبز در شهر لاهیجان، استان گیلان، ایران و دارای مناظر زیبای طبیعی است. این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. از آن پس توسط شرکت دوپلمایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می‌شود.

احرار 4 جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

آبشار لاتون

آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری آستارا ، شهر لوندویل و روستای کوته کومه قرار دارد.ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵ متر است که از لحاظ ارتفاع، مرتفع ترین آبشار ایران است.علاوه بر آبشار اصلی، آبشار دیگری با فاصله ی ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سر ریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و عریض تر است.

آبشار لاتون 1 جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)
پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان از جاهای دیدنی رشت طبیعتی زیبا را به شما هدیه می کند و می تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. پارک سراوان دارای امکانات نسبتا مناسبی برای گردشگران است که آن را به مقصدی محبوب برای خانواده ها و افراد در همه سنین تبدیل کرده است. دریاچه ی زیبا و رودخانه ی خروشان پارک سراوان ، تفاوت مهم آن با دیگر پارک های جنگلی می باشد که با جلوه های خود شما را غافلگیر می کنند.

مرداب سراوان جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

جنگل اسالم

جنگل اسالم یکی از بزرگترین و زیبا ترین جنگلهای ایران است . جنگل اسالم در جاده اسالم به خلخال که خود زیباترین و رویایی ترین جاده ایران است قرار دارد .اسالم یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. از نقاط دیدنی اسالم می توان به پارک جنگلی گیسوم، جاده اسالم به خلخال و منزل جلال ال احمد و… اشاره کرد.

جنگل اسالم2 جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

اسبومار

اسبومار یا آسبومور ییلاق و منطقه کوهستانی در ۲۵ کیلومتری غرب دهستان ساحلی جوکندان از توابع شهرستان طوالش در استان گیلان واقع شده‌است. ارتفاع اسبومار از سطح دریا ۱۹۰۰ متر با آب هوایی سرد و خشک که در تابستان‌ها با دمای میانگین ۱۲ درجه سانتیگراد بسیار خنک و در زمستان در بیشتر مواقع با دمای زیر صفر درجه بسیار سرد و غیرقابل سکونت می‌باشد. اسبومار در ۳۲ کیلومتری غرب شهر هشتپر در دل کوه‌های تالش مرکزی از غرب به کانتی کت و حدمرز اردبیل (۲۰ کیلومتر) از شرق به روستای بسک (۸ کیلومتر) از شمال به ییلاق سوباتان (۵ کیلومتر) و از جنوب به دشت شکردشت (۳ کیلومتر) متصل می‌باشد.

اسبومار جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت مربوط به دوره پهلوی است و در رشت، میدان شهرداری واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ساختمان شهرداری و برج ساعت آن که نماد شهر رشت می‌باشد و نیز موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران می‌باشد. مجموعه بناهای میدان شهرداری رشت در اوایل سلطنت رضا شاه پهلوی (۱۳۰۴-۱۳۲۰ ه‍. ش) احداث شده‌است. برج ساعت شهرداری که نماد شهر رشت محسوب می‌شود، به هنگام وقوع زلزله مهیب و ویرانگر گیلان در سال ۱۳۶۹ آسیب دیده بود که چندی بعد به صورت سابق بازسازی گردید.

میدان شهرداری رشت 1 جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

ساحل چمخاله از جاهای دیدنی گیلان 

یکی از بهترین و زیباترین ساحل های ماسه ای ایران ساحل چمخاله می باشد که توانسته با امکانات خوبش گردشگران بی شماری را به خود جذب کند.کارشناسان بر این باورند که چمخاله پس از بندر انزلی، دومین قطب توریستی گیلان لقب گرفته و در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین ساحل استان از سوی وزارت کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.

چمخاله جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

موزه تاریخ چای لاهیجان

موزه تاریخ چای لاهیجان تنها موزه تخصصی چای در کشور است که صنعت چای ایران را از ابتدای ورود به ایران تا وضعیت فعلی‌اش به مخاطبان معرفی می‌کند.لاهیجان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان گیلان که قرن­‌ها مقر حکومت سادات کیایی بوده، معروف به «شهر چای» است. چای کاری در ایران برای نخستین ‌بار به همِت «محمد میرزا کاشف‌السلطنه چای‌کار» در سال ۱۳۱۹ هـ.ق در لاهیجان آغاز شد و به ‌سرعت در این شهر و دیگر مناطق سواحل جنوبی دریای خزر توسعه یافت.

موزه چای 2 جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

روستای هالیدشت از جاهای دیدنی گیلان

این دهکده زیبا در ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان املش و انتهای دهستان لات لیل قرار دارد و به نوعی دروازه ورودی به ییلاقات زیبای املش از سمت جنوب غربی این شهرستان می‌باشد.مناطق جنگلی هلودشت املش از جمله مناطق بکر و زیبای استان گیلان است که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. در منطقه بالادست دهکده هلودشت (روستای هالیدشت) و در مسیر منتهی به سه راه شلیشه و هم چنین خصیل دشت با مناظر فوق‌العاده زیبایی روبرو خواهید شد.

هالیدشت 1 جاهای دیدنی گیلان (20 جاذبه گردشگری گیلان)

 
استان گیلان گردشگری گیلان جاهای دیدنی گیلان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین