کد خبر: 68712 A

استقلال| پرسپولیس| دربی| فینال جام حذفی

حرکت جنجالی بازیکنان استقلال علیه پرسپولیسی‌ها/ عکس

حرکت جنجالی بازیکنان استقلال علیه پرسپولیسی‌ها/ عکس

ایران آرت: ماجرای خوشحالی جنجالی بیرانوند همچنان ادامه دارد و پس از شعارهای اعتراضی و پرتاب اشیا از روی سکوهای استقلال، این بار بازیکنان این تیم بودند که اعتراض خود را از وجه کلامی خارج کردند و واکنش عملی نشان دادند.

بازیکنان استقلال که در مراسم اولیه در سمت چپ حضور داشتند، پس از پایان قرائت قرآن و در حالی که باید منتظر بازیکنان پرسپولیس می‌ماندند تا با آنها دست بدهند، به سرعت محل را ترک کردند.

این اقدام که احتمالا برای اولین بار در تاریخ دربی رقم خورده، با لبخند بازیکنان پرسپولیس همراه شد و آنها تنها با تیم داوری دست دادند و سپس آماده عکس تیمی و حلقه اتحاد شدند.

1881912

برخورد بازیکنان استقلال به این دلیل بود که نمی‌خواستند با علیرضا بیرانوند رودررو شوند و همراه با موضع هواداران تیمشان باشند.

حالا باید دید در طول بازی برخورد و تنش‌های این بازی چه سرانجامی خواهد داشت.

در ادامه بازی هر چند بیرانوند با مشکل حاشیه ای روبرو نشد اما دو سه دفعه سروش رفیعی هنگام زدن کرنر با پرتاب گسترده بطری و سنگ روبرو بود و در ادامه درگیری لفظی روزبه چشمی و مهدی ترابی نگاه ها را به خود جلب کرد.

اما سرانجام این بازی دراماتیک به سود سرخ پوشان به پایان رسید.

فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران و شهرآورد صد و یکم بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس با برتری دو بر یک سرخ‌ها و قهرمانی آنها به پایان رسید.

فینال جام‌حذفی از ساعت ۱۹:۵۰ در حضور حدود ۵۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد. این در حالی است که طبق اعلام مسئولان برگزاری، تنها ۳۵ هزار بلیت برای این دیدار حساس فروخته شده بود.

بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر در اندیشه فتح دوگانه است و استقلال نیز می‌خواد ضمن جبران شکست در دربی قبلی، با قهرمانی در جام حذفی به موفقیت برسد.

پرسپولیس با همان ترکیب همیشگی کار را شروع کرد و در استقلال نیز نسبت به بازی‌های گذشته، محمدحسین مرادمند در خط دفاعی جانشین عارف غلامی شده بود.

پرسپولیس

شاگردان یحیی گل‌محمدی بازی تهاجمی‌تر آغاز کرده و حرکات ترابی و صادقی در پی ایجاد موقعیت بودند.

پس از گذشت دقایق ابتدایی، نوبت به هافبک‌های استقلال رسید که با عملکرد خوب خود، میدان را در اختیار بگیرند.

در دقیقه ۱۸ پرتاب بطری آب و اشیا به سوی سروش رفیعی موجب شد تا داور برای دقایقی، بازی را متوقف کند. در ادامه بازیکنان استقلال از هواداران خواستند تا دست از این اقدام بردارند. بعد از دو دقیقه، کار از سر گرفته شد.

پِرِس بازیکنان استقلال از زمین حریف موجب شد تا بازیکنان پرسپولیس نتوانند بازیسازی انجام داده و حملاتی را طراحی کنند.

در دقیقه ۲۱، محمدمحبی پشت مدافعان پرسپولیس صاحب موقعیتی عالی شد که ضربه او با فاصله اندکی از دروازه به بیرون رفت.

حملات آبی‌ها ادامه یافت و در دقیقه ۲۵ شوت از پشت محوطه جریمه ارسلان مطهری را علیرضا بیرانوند به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۲۹، حرکت خوب دانیال اسماعیلی‌فر و ارسال او، توپ را به مهدی ترابی رساند و او با شوتی غیرقابل مهار دروازه استقلال را گشود تا گل نخست بازی به‌ثمر برسد.

در ادامه، ارسلان مطهری به دلیل مصدومیت جای خود را به پیمان بابایی داد.

در دقیقه ۴۰، شوت تماشایی سعید مهری با بدشناسی استقلالی‌ها به تیرک دروازه خریف برخورد کرد.

در اواخر نیمه نخست، پرتاب سنگ از سوی هواداران استقلال موجب شد یکی از تصویربرداران دچار مصدومیت شود.

در نهایت، نیمه نخست این دیدار حساس با برتری یک بر صفر سرخپوشان همراه شد.

در ابتدای نیمه دوم، پیمان بابایی مهاجم استقلال از داور اخطار گرفت. در دقیقه ۴۸، علیرضا بیرانوند در مصاف تک به تک با مهدی قایدی، با واکنشی مناسب دروازه پرسپولیس را نجات داد.

استقلالی‌ها که نمی‌خواستند با ناکامی دیگری مواجه شوند، در نیمه دوم با طراحی حملات همه جانبه در پی رسیدن به گل تساوی بودند.

در دقیقه ۵۵ سروش رفیعی هافبک باتجربه پرسپولیس به دلیل اعتراض، کارت زرد گرفت. دانیال اسماعیلی‌فر هم در ادامه کارت گرفت.

در دقیقه ۶۸، بازیکنان دو تیم برای لحظاتی درگیر شدند که این قائله خیلی زود خاتمه یافت. البته مهدی ترابی، علی نعمتی و روزبه چشمی بعد از این ماجرا، با کارت زرد جریمه شدند.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس با آرام کردن بازی به دنبال حفظ نتیجه بودند و شاگردان ساپینتو هم برنامه‌ای برای گلزنی نداشتند.

در دقیقه ۸۰ و در اتفاقی جالب، اشکان خورشیدی داور بازی به دلیل مصدومیت نتوانست به کار ادامه دهد و محمدحسین زاهدی‌فر که یکی از داوران کنار دروازه بود، به جای او قضاوت دقایق باقی مانده را برعهده گرفت.

در دقیقه ۹۵ ضربه تماشایی ترابی با بدشناسی به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد.

در دقیقه ۹۷ پرسپولیس روی پاس عالیشاه و حرکت عیسی آل کثیر می توانست صاحب یک ضربه پنالتی شود که داور بازی حرکت عیسی را شبیه سازی تصور کرد و خطا را به سود استقلال اعلام کرد!

در دهمین دقیقه از وقت‌های تلف شده محمدحسین مرادمند با ضربه سر تماشایی کار را به تساوی کشاند تا این دیدار حساس به وقت‌های اضافه کشیده شود.

پس از این گل، ساپینتو سرمربی استقلال به دلیل اعتراض به داور اخراج شد.

در دقیقه ۱۰۱ ارسال امید عالیشاه با ضربه سر فرشاد فرجی همراه شد اما این توپ راهی به دروازه نداشت. 

نیمه نخست وقت‌های اضافه با همان نتیجه مساوی به پایان رسید.

در دقیقه ۱۱۰ سینا اسدبیگی یک فرصت بسیار عالی برای گلزنی پیدا کرد اما ضربه آرام او راهی به گل نداشت.  

در دقیقه ۱۱۵ امید عالیشاه روی یک ضربه ایستگاهی و اشتباه سید حسین حسینی موفق شد گل دوم قرمزها را وارد دروازه حریف کند تا پرسپولیس با نتیجه دو بر یک از استقلال پیش بیفتد. 

امید عالیشاه و قهرمانی پرسپولیس

دربی استقلال پرسپولیس
نظرات خوانندگان
  • عباس
    پاسخ

    پرسپولیس بی نظیر و با تعصب بازی می کنند و به همین خاطر خیلی طرفدار داره واقعا عالی بازی می‌کنند بازیکنان پرسپولیس

  • perspolis644
    پاسخ

    پرسپولیس چند سالیه که خودشو از فوتبال ایران جدا کرده و در سطح اول آسیا بازی میکنه. این سعادتی که تیم های ایرانی با تیمی آسیایی بازی میکنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین