کد خبر: 68783 A

مهدی قائدی| استقلال

مهدی قائدی ستاره استقلال غول‌‌کش نیست؟!

مهدی قائدی ستاره استقلال غول‌‌کش نیست؟!

ایران آرت: محمد محبی و مهدی قایدی دو بازیکنی هستند که بعد از اتمام دیدار استقلال مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی، قراردادشان با آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید و حالا حفظ این دو ستاره کلیدی، یکی از چالش‌برانگیزترین ماموریت‌های مدیران باشگاه استقلال در بازار تابستانه محسوب می‌شود. البته که پیش از توافق برای ادامه همکاری با محبی و قایدی، تعیین سرنوشت سرمربی استقلال هم می‌تواند در آینده کاری این دو ستاره بوشهری در جمع آبی‌پوشان پایتخت تاثیرگذار باشد.

به گزارش فوتبال 360، محبی و قایدی در فصل جاری در شرایطی به استقلال پیوستند که امیدشان کسب قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی بود اما ستاره‌های بوشهری استقلال که جزو موثرترین بازیکنان این تیم در فصل اخیر بودند، نتوانستند به رویای خود در لباس استقلال جامه عمل بپوشانند و دست‌شان از رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کوتاه ماند و تنها در رقابت‌های سوپرجام موفق شدند همراه استقلال قهرمانی را تجربه کنند.

ریکاردو سا پینتو در شرایطی احتمالاً به پایان کار خود در استقلال رسیده که یکی از مهم‌ترین انتقادات مطرح شده علیه عملکرد سا پینتو، موضوع ناکامی او در بازی‌های بزرگ است؛ به‌طوری که در طول 5 مسابقه مقابل پرسپولیس و سپاهان (در لیگ برتر و جام حذفی)، آبی‌ها هیچ بردی را به‌دست نیاوردند و 4 شکست و تنها یک تساوی در کارنامه شاگردان سا پینتو دیده می‌شود. بخشی از این ضعف سرمربی پرتغالی را می‌توان متوجه عملکرد پرنوسان دو ستاره بوشهری استقلال دانست؛ به‌طوری که آن‌ها هم در بازی‌های بزرگ نتوانستند گره‌گشا باشند.

ناکامی «محبی» در گلزنی در دربی

محمد محبی در فصلی که گذشت برای استقلال 11 گل زد و 4 گل هم ساخت تا نقش پررنگی در حضور استقلال در کورس مدعیان قهرمانی لیگ برتر و البته فینالیست‌شدن این تیم در جام حذفی داشته باشد. محبی با وجود ثبت این کارنامه، در بازی‌های بزرگ نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. او در شرایطی به استقلال پیوست که آبی‌ها اولین بازی خود در فصل جدید را مقابل سپاهان انجام داده و شکست خورده بودند اما بعد از آن مسابقه، در 4 رویارویی با سپاهان و پرسپولیس (2 بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی)، محبی توانست نقش تاثیرگذاری را در ترکیب استقلال داشته باشد.

وینگر بوشهری آبی‌ها در دربی رفت 90 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت و یک پاس گل داد اما در ادامه در بازی با سپاهان، از 36 دقیقه فرصت حضور در زمین مسابقه استفاده نکرد و نتوانست تاثیر مثبتی روی عملکرد تیمش داشته باشد. محمد محبی در دربی دور برگشت هم 90 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت اما ناکام در گلزنی و یا گل‌سازی بود و در دوئل اخیر در فینال جام حذفی هم حضور 87 دقیقه‌ای محبی به استقلالی‌ها کمکی نکرد و او به جز خلق یک موقعیت گلزنی نتوانست گره‌گشای کار استقلال باشد تا با وجود انجام 3 بازی در دربی پایتخت، ناکام در گلزنی در این رقابت مهم باشد!

فصل کابوس‌وار «قایدی» مقابل بزرگان

مهدی قایدی هم در شرایطی مشابه محمد محبی به استقلال پیوست و زمانی به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه شد که شاگردان ریکاردو سا پینتو در دیدار هفته اول مقابل سپاهان حضور پیدا کرده بودند. قایدی که با 12 گل و 4 پاس گل فصل موفقی را در جمع شاگردان سا پینتو گذراند، در دیدارهای بزرگ و سرنوشت‌ساز نتوانست عصای دست سرمربی پرتغالی باشد و به کمک استقلال نیامد و ناکام در بهبود آمار خود در دیدارهای دربی بود.

قایدی در دربی رفت 21 دقیقه شانس بازی در ترکیب استقلال را به‌دست آورد و در دربی برگشت فرصت 90 دقیقه‌ای داشت اما نتوانست برای تیمش گل بزند و یا گل بسازد. البته که در دربی برگشت، یک صحنه مشکوک به خطای پنالتی روی حرکت قایدی رخ داد که داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. در فینال جام حذفی هم ستاره استقلال کاملاً مهار شده بود و بهترین فرصت قایدی در دوئل اخیر با پرسپولیس، مصاف تک‌به‌تک با علیرضا بیرانوند بود که دروازه‌بان پرسپولیس با واکنشی زیبا ضربه مهدی قایدی را مهار کرد و او نتوانست نمایش خوبی در مقابل پرسپولیس داشته باشد. ستاره استقلال در بازی برگشت مقابل سپاهان هم شانس بازی 13 دقیقه‌ای به‌دست آورد اما نتوانست تیمش را مقابل حریف اصفهانی به پیروزی برسند تا بدون گل و پاس گل در بازی‌های سرنوشت‌ساز فصل را به پایان ببرد!

 

استقلال مهدی قائدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین