کد خبر: 68997 A

قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا ۱۱۰ هزار تومان ریخت | بروزترین قیمت طلا امروز شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

قیمت طلا ۱۱۰ هزار تومان ریخت | بروزترین قیمت طلا امروز شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۱۰ هزار تومان کاهش مواجه شد و طلا در ادامه روند کاهشی به کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ورود پیدا کرد.

ایران آرت: قیمت طلا طی یک ماه گذشته روندی کاهشی در پیش گرفته است. زمستان سال گذشته قیمت طلا از گرمی سه میلیون تومان عبور کرد اما در آخرین روزهای سال افت کرد و به حدود دو و نیم میلیون تومان رسید. از ابتدای امسال بار دیگر قیمت طلا افزایش یافت و در اردیبهشت ماه قیمت طلا به دو میلیون و 800 هزار تومان رسید. تصور می شد قیمت طلا بار دیگر وارد کانال سه میلیون تومان شود اما به مرور روند کاهشی آن آغاز شد و حالا وارد کانال دو میلیون و 300 هزار تومان شده است. قیمت طلا طی یک هفته اخیر 110 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، در مجموع ۱۵ دلار افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی را داشتیم؛ اما در بازارهای داخلی روند کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا را شاهد بودیم. 

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت‌ها در بازار سکه و طلا، از کاهش بهای بالغ بر دو میلیون تومانی قیمت هر قطعه سکه علیرغم افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی طی هفته اخیر خبر داد و گفت که در حال حاضر بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده و نه تنها نوسان افزایشی برای این بازار محتمل نخواهد بود، بلکه ممکن است نوسان یک تا سه درصد کاهش (که طبیعی است) داشته باشد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، در  رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، در مجموع ۱۵ دلار افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی را داشتیم؛ اما در بازارهای داخلی روند کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا را شاهد بودیم. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: علیرغم اینکه در بازارهای جهانی شاهد افزایش اونس جهانی طلا بودیم، اما باتوجه به نوسان کاهشی نرخ ارز در بازارهای داخل و همچنین کاهش تقاضا که طی دو هفته اخیر در بازار سکه و طلا دیده شد و در یک هفته اخیر به اوج خود رسید، روند نزولی چشمگیری در قیمت سکه و طلا در بازار شکل گرفت. ضمن اینکه خبرهای سیاسی-اقتصادی همچون آزاد شدن پول‌های ایران سبب شد که تاثیر مثبتی در بازار داخل داشته باشد.

قیمت طلا

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی بازار و کاهش چشمگیر رخ داده، بازار به ثبات خوبی رسیده است. احتمال اینکه نوسان خاصی در بازار در هفته پیش‌رو داشته باشیم، بسیار کم است؛ نه‌تنها نوسان افزایش قطعا نخواهیم داشت، اما احتمال دارد نوسان کاهشی یک تا سه درصدی را شاهد باشیم که طبیعی است. دیگر نگرانی مردم از بابت تغییرات قابل توجه قیمت‌ها برطرف شده است و می‌توانند معاملات خود را در رابطه با سکه و مصنوعات طلا با خیال راحت انجام دهند.

این مقام صنفی در رابطه با آخرین قیمت معاملاتی سکه و طلا در بازارهای داخلی در پایان هفته و میزان کاهش آن ها نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات هفته ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش بها در پایان هفته به ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. 

بذرافشان ادامه داد: نیم سکه نیز با کاهش یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، روز گذشته ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۸۵۰ هزار تومان کاهش ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشتند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با افت ۳۵۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات هفته شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱۰ هزار تومان کاهش قیمت طی یک هفته اخیر، در آخرین معاملات پایانی هفته دو میلیون و ۳۶۴ هزار تومان قیمت خورد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت حباب سکه نیز اظهار کرد: حباب سکه نیز در مجموع این هفته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت. حدودا پنج میلیون تومان از قیمت هر قطعه سکه در معاملات پایانی هفته حباب بوده است.  ‌

قیمت طلا

قیمت طلا وارد کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد

قیمت طلا در روز پنجشنبه با کاهش شدید مواجه شد و انتظار می رود امروز شنبه شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ نیز همین روند را در پیش بگیرد.

آخرین قیمت طلا و سکه را در ادامه مشاهده می کنید. 

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۸ خرداد با ۳۸,۳۰۰ تومان کاهش، ۲,۳۴۸,۶۰۰ معامله شد .

قیمت طلا مثقال ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۸ خرداد با ۱۶۹,۰۰۰ تومان کاهش، ۱۰,۱۷۰,۰۰۰ معامله شد.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۸ خرداد با ۹۹۹,۰۰۰ تومان کاهش، ۲۷,۷۸۶,۰۰۰ معامله شد.

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۸ خرداد با ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان کاهش، ۲۴,۸۰۱,۰۰۰ معامله شد.

قیمت نیم سکه در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۸ خرداد با ۴۰۰,۰۰۰ تومان کاهش، ۱۵,۶۰۰,۰۰۰ معامله شد.

قیمت ربع سکه در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۸ خرداد با ۳۵۰,۰۰۰ تومان کاهش، ۱۰,۴۰۰,۰۰۰ معامله شد.

علت کاهش قیمت طلا چیست؟

در روزهای گذشته میزان عرضه طلا و دلار در بازار بیشتر بود و تقاضا برای خرید کمتر. کامبیز اشرفی، کارشناس اقتصادی می‌گوید: «با توجه به طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه، گزارش لحظه به لحظه‌ای که از سراسر کشور داشتیم، نشان داد حجم فروش طلا برای مسدودسازی پول در حساب وکالتی افزایش داشت و بازار طلا و سکه تحت فشار فروش قرار گرفتند.»

به گفته این کارشناس از ابتدای هفته جاری، این دو بازار کمی نفس کشیدند و روند قیمت‌ها به روال عادی خود برگشت. اما روند قیمت طلا و سکه در روزهای آتی چگونه است؟

در سال گذشته طلا و سکه دو بازار مالی پربازده بودند. به طوری که در میان دیگر بازارها بیشترین میزان سود را کسب کردند. اما حالا برخی از کارشناسان نظر دیگری نسبت به این بازار دارند و معتقدند که مردم بهتر است کل دارایی خود را در این بازار نگه ندارند و وارد دیگر بازارها شوند.

قیمت طلا

از آن جمله، عبداله‌ مشکانی، کارشناس اقتصادی درباره ثبات نسبی قیمت بازار طلا و سکه گفت: بخش مهمی از نقدینگی مردم در روزهای گذشته وارد بازار خودرو شده است و همین مساله این بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

اما این کارشناس معتقد است که بازار طلا و ارز در شرایط کنونی بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری نیست. چراکه به گفته این کارشناس قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار است و قیمت دلار هم از اخبار سیاسی و اقدامات دولت خط می‌گیرد. این کارشناس بازارهای مالی توصیه می‌کند مردم در بازاری سرمایه‌گذاری کنند که وابستگی کمتری به دلار دارد؛ نظیر برخی شرکت‌های بازار سرمایه یا زمین‌هایی که طی دو سال گذشته رشد قیمت بالایی نداشته‌اند.»

پیش از این هم کارشناسان بسیاری اعلام کرده بودند که بازار مسکن، یکی از جذاب‌ترین بازارهای سال جاری است.

قیمت طلا قیمت طلا امروز قیمت طلا روز قیمت طلا خرداد قیمت طلا و سکه قیمت طلا آب شده قیمت طلای دست دوم قیمت طلای بدون اجرت قیمت طلا 20 خرداد قیمت طلا امروز شنبه قیمت طلای 18 عیار پیش بینی قیمت طلا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین