کد خبر: 69445 A

پرسپولیس| استقلال| رضا اسدی

جنگ پرسپولیس و استقلال برای شماره ۹ جذاب آغاز شد

جنگ پرسپولیس و استقلال برای شماره ۹ جذاب آغاز شد

در صورتی که به پرسپولیس بپیوندد برای بار دوم پیراهن این تیم را به تن خواهد کرد اما در صورت انتخاب استقلال به یک یاغی جدید در فوتبال ایران تبدیل می‌شود. اما فراموش نکنید برای این ستاره سه گزینه احتمالی دیگر نیز وجود دارد.

ایران آرت: مهاجم فصل گذشته تراکتور، چهره ویژه بازار نقل‌وانتقالات تابستانه است و آینده کاری او نامشخص است.

به گزارش فوتبال 360، رضا اسدی عجیب‌ترین فصل دوران فوتبال خود را پشت سر گذاشت و بعد از دوران پرنوسان در پرسپولیس، او امیدوار بود که بتواند در تراکتور به ثبات برسد و روزهای موفقی را در تبریز پشت سر بگذارد. اسدی که در طول دوران بازی خود همواره در نقش یک هافبک دفاعی فعالیت می‌کرد، در فصلی که گذشت با چالش بزرگ تغییر پست خود مواجه شد و نظر قربان بردیف مبنی بر استفاده از او در خط حمله باعث شد تا اسدی در شرایطی کاملاً متفاوت فوتبال خود را پیش ببرد.

اسدی توانست در پست جدید کاملاً توانایی خود را به نمایش بگذارد و عملکرد قابل‌قبولی داشت؛ به‌طوری‌که بعد از تغییر سرمربی هم جایگاه او در ترکیب سرخ‌پوشان تبریزی تغییر پیدا نکرد و در شرایطی که بازیکنانی مانند محمد عباس‌زاده در دسترس کادرفنی تراکتور بودند اما پاکو خمس هم تصمیم گرفت تا به تغییر انجام شده پایبند باشد و از عملکرد رضا اسدی در خط حمله رضایت داشت. مهاجم بلندقامت سرخ‌پوشان تبریزی در دوره بردیف موفق شد 3 بار برای این تیم گل بزند اما او در دوره سرمربی اسپانیایی شکوفا شد و 8 گل در لیگ برتر و یک گل در جام حذفی برای تراکتور زیر نظر پاکو خمس به‌ثمر رساند.

مهاجم 27 ساله فوتبال ایران بعد از درخشش در تراکتور حتی نظر مساعد کادرفنی تیم ملی را هم به خود جلب کرد و توانست به اردوی ملی دعوت شد و جالب آنکه امیر قلعه‌نویی هم در تیم ملی تصمیم گرفت تا به اسدی در نقش مهاجم هدف میدان بدهد. در مسابقات کافا 2023، رضا اسدی در سومین بازی ملی خود توانست اولین گلش را در تیم ملی ایران به‌ثمر برساند تا فصل رویایی او تکمیل شود. بعد از پایان مسابقات کافا، حالا همگان در انتظار تعیین سرنوشت رضا اسدی هستند و گفته می‌شود که او چهره ویژه بازار تابستانه محسوب می‌شود.

دوئل سرخابی‌ها برای جذب اسدی

یحیی گل‌محمدی که فصل گذشته پافشاری زیادی بر حفظ رضا اسدی داشت اما در نهایت مدیران باشگاه با او بر سر مسائل مالی به توافق نرسیدند و اسدی از پرسپولیس جدا شد، نام این ستاره بلندقامت را بار دیگر در فهرست خود قرار داده است. گفته می‌شود که با توجه به عملکرد رضا اسدی در خط حمله، گل‌محمدی هم قصد دارد رویه بردیف و خمس را ادامه بدهد و برای تقویت خط حمله تیمش به دنبال جذب رضا اسدی است. در نقطه مقابل، جواد نکونام هم تمایل به همکاری با اسدی دارد و نام او در فهرست خریدهای خود قرار داده است.

نکونام گفته می‌شود که خود مذاکراتی را هم با رضا اسدی انجام داده اما فعلاً پاسخ مشخصی از سوی اسدی به پیشنهادهای ارائه شده از سوی سرخابی‌های پایتخت داده نشده و گفته می‌شود که اولویت اول مهاجم فصل گذشته تراکتور، فعالیت در قامت لژیونر است و او در حال بررسی پیشنهادات خارجی خود است و حضور در خارج از ایران را اولویت خود را قرار داده است.

در سودای دوباره لژیونر شدن

اسدی که سابقه بازی در سنت‌پولتن در بوندسلیگای اتریش را در کارنامه خود دارد، پیشنهاداتی را برای حضور در لیگ ستارگان قطر دریافت کرده است. در کنار دریافت از چند تیم قطری، گفته می‌شود که رضا اسدی پیشنهادی را هم برای حضور در لیگ برتر عربستان دریافت کرده و مشغول بررسی این پیشنهاد است، هر چند که هنوز مجوز حضور بازیکنان ایرانی در لیگ عربستان صادر نشده و همین مسئله می‌تواند برای آینده کاری رضا اسدی دردسرساز شود.

رضا اسدی با توجه به در پیش بودن مسابقات جام ملت‌های آسیا، به دنبال حفظ جایگاه خود در تیم ملی است و این مسئله را در اولویت قرار داده و به دنبال آن است تا در شرایطی لژیونر شود که بتواند در تیم جدیدش فرصت بازی مناسبی به‌دست آورد. جالب آنکه گفته می‌شود تیم‌های قطری هم برای تقویت خط حمله خود به دنبال اسدی هستند و دیگر گویا او قرار نیست در پست هافبک دفاعی کارش را دنبال کند و تغییر پست انجام شده او در فصل آینده هم اعمال خواهد شد.

سپاهان و تراکتور هم در تلاش هستند

ژوزه مورایس برای تقویت خط حمله تیمش نیم‌نگاهی به جذب بازیکنان خارجی دارد اما او به مدیران باشگاه سپاهان اعلام کرده که در کنار حفظ شهریار مغانلو به دنبال جذب یک مهاجم ایرانی دیگر هم بوده و در شرایطی که گفته می‌شد، کاوه رضایی گزینه اول مورایس است، اما مشکلات به‌وجود آمده برای رضایی در زمینه فسخ قراردادش با تراکتور باعث شده تا سپاهانی‌ها نسبت به جذب او مردد شوند. در این‌باره گفته می‌شود که رضا اسدی دیگر گزینه موردنظر ژوزه مورایس است و او از مدیران باشگاه خواسته تا با این مهاجم بلندقامت وارد مذاکره شوند.

تراکتوری‌ها هم امید زیادی به حفظ رضا اسدی در فهرست خود دارند و گفته می‌شود با پیشنهادی وسوسه‌انگیز به دنبال آن هستند تا قرارداد رضا اسدی را تمدید کنند. در شرایطی که تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال و سپاهان خواهان جذب رضا اسدی هستند، اما مدیران باشگاه تراکتور مدعی شده‌اند که در لیگ برتر ایران اسدی فقط برای تیم تبریزی به میدان خواهد رفت. با توجه به فرصت کوتاه باقی‌مانده تا شروع فصل جدید، به نظر می‌رسد که اسدی طی روزهای آینده تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت و مطمئنا انتقال او به سایر تیم‌ها و یا ادامه حضورش در تراکتور می‌تواند باعث انفجار بمب نقل‌وانتقالات تابستانه شود.

استقلال پرسپولیس رضا اسدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین